Alla inlägg under mars 2016

Av Karedo - 11 mars 2016 22:31

Idag har det varit en lååååång dag, men en bra dag.. Valde att stanna i stan efter jobbet, för vi skulle ha en liten tjejkväll för att Gyte (en som är här för att utbildas på jobbet) åker hem i nästa vecka..
Först jobbade jag några timmar & det avslutades med en smörgåstårtalunch. Den var riktigt god, men jag visste först inte riktigt om jag skulle äta av den eller inte..

Sen åkte jag till the gym för att hejja på Amanda lite som hade PT-träning. Heja Heja! Bra jobbat!
Jag passade oxå på att köra lite marklyft själv, Ups! Idag skulle det ju egentligen vara en vilodag. Så det blev bara det jag gjorde, vi kan väl kalla det ett bonuspass :)
Kändes bra idag & landade tillslut på 60kg x 10
Hur kan jag ha fastnat så galet mycket för en enda övning? & varför just denna? I just lööv it! :)

Efter det så mötte jag upp Nina med familj, & vi tog en fika innan vi gick och hämtade hennes bil. Den stod vid hennes gym, så hon passade på att visa mig runt lite där.. & jisses vad stort det var, jag skulle säkert gå vilse direkt :)
Efter det så var det dags att äta lite, & vi mötte upp de andra. Vi hade bokat bord på Voyage. Maten var okej & det var väldigt mysigt & trevligt..

Så man kan väl säga att jag hade min ätardag idag. För först blev det ju smörgåstårta, även om jag tog en liten liten bit. Sen blev det en hel del plockmat på Voyage. Men jag tror jag höll mig ganska nära ändå, om man tänker på vad jag ska eller bör äta..

Nu ska jag hoppa in i duschen, för det är galet kallt sen blir det att kasta sig i säng & hoppas jag kan somna lite tidigare än vad jag brukar. Fattar inte att jag ska ha så svårt att somna & sova.. Hur fasen ska jag göra för att få till sömnen? Hjälp, tips & förslag tas tacksamt emot..

Eller ska jag mellanlanda i soffan först..?

//s

Av Karedo - 10 mars 2016 21:58

Förvarnar om att det är ett inlägg om MIN träning & tankar kring den..

Vaknade med världens träningsvärk idag.. Vet inte om det är bra eller dåligt, men jisses, ett AJ räcker inte! & jag antar jag kommer bygga på den något efter dagens träning.. Idag bara funkade typ allting, så kul & jag var så icke seg.. :)

Jag haffade även Linus så han kunde hjälpa mig att stretcha ryggen. & jag blir ju fasen nästan som en ny människa efter det :) Just där & då är det nästan plågsamt men det är så värt det. Synd att det är så knepigt att göra själv bara, för det känns som det är något jag behöver göra med jämna mellanrum.

Fick oxå lite tips angående hur jag ska träna på dessa armhävningar som driver mig till vansinne.. Så nu finns det väl inga andra alternativ, jag måste klara att göra minst en på tå snart.
Jag har aldrig kunnat göra några förut, men nu kan jag i alla fall göra typ fem på knä. Kanske inte dem vackraste, men jag gör dem :)

Varför har jag snöat in på armhävningar kan man ju fråga sig? Kan meddela att det är Linus fel helt & hållet.
För enligt honom ska jag kunna göra två innan vi börjar med dem nya PT-passen. Började väl mest som ett skämt (tror jag), men blev till en utmaning :) Just nu känns dem bara väldigt låååångt borta..

Men idag fick jag ett till alternativ, som känns lite närmare en verklighet som går att nå. Går jag ner till min målvikt så gills det oxå.. & vet ni!? Jag är snart där :)

Jag kunde även lägga på ytterligare några kilon när jag körde raka marklyft idag. & jag tror att jag skulle fixa några kilon till faktiskt, men nu ska vi inte jäkta fram något..
Testade även att göra några frontböj & det gick förvånansvärt bra, fast jag inte gjort det på väldigt länge :) Något att göra lite oftare? Kanske? Eller? Vi får se.. Det är ju ingen direkt favorit :)
På schemat stod även axelpress (valde att göra dem med stång idag) & goblet squat. Gillar det här passet, det passar mig på något sätt.. Även om det andra passet börjat klättra på "tycka om skalan" :)

Kan ni förstå hur konstigt det här egentligen är.. Här sitter jag & bloggar om min träning mest hela tiden.. Med ord jag aldrig hade hört förut & om övningar som jag aldrig hade hört talas om.

Det måste väl bevisa att det aldrig är för sent att börja träna.. Vill man, så kan man! Nu är jag kanske inte jättegammal, men jag är ju ingen tonåring direkt heller :) Men det var min tur att göra något, jag var redo att ta tag i mitt liv helt enkelt. Jag bara visste att gör jag det inte nu, så kommer jag aldrig att göra det..

Jag är så glad över att jag valde att göra det här & inte sa upp mitt medlemsskap på the gym, som faktiskt var tanken från början.. Här pratar vi helvändning från 0-100 direkt.. Även här kan vi dra in Linus, då det var han som fick mig att vakna & tänka till.. Ett möte med honom, sen var det kört :) ha ha ha

Att ha någon som stöttar, peppar & hjälper, det är verkligen guld värt. Någon som tror på en helt enkelt.! Att anlita honom som PT är ett av de bästa beslut jag någonsin tagit. Det har jag sagt förr & säger det gärna igen :)
& jag upplever det som att han har en sån glädje & positiv inställning till träning, & till det han gör. Tror inte han tänker på det själv ens :) Men det smittar av sig på något sätt & det har hjälp MIG så enormt mycket.
Finns stunder då jag velat ge upp, men då har han hjälpt mig att hitta rätt igen.

Så jag ska väl egentligen tacka honom, för att jag är där jag är idag.. Även om det är jag som gjort grovjobbet :)

Tack Linus!

//s

Av Karedo - 9 mars 2016 22:28

På något sätt är jag nöjd med träningen idag. Fast jag borde inte vara det, det var så segt.. Nästan så jag ville ge upp & åka hem, & det var så nära att jag gjorde det oxå. Men tack vare några peppande meddelande på messenger från Amanda, så bet jag ihop & gjorde det jag hade tänkt. Tack finaste för dina peppande ord!
Samtidigt så kändes det lättare än väntat, när jag väl kom igång med själva övningarna.. Jättekonstigt! & all träning som blir av, är väl bra träning? Så jäklar vad bra jag är idag :)

När jag kom hem kom jag på varför träningen kändes så segstartad & seg.. Jag hade inte ätit min lunch, hur fasen kan man glömma den? Eller jo, jag vet varför. Det blev totalt kaos på jobbet.. Så på hela dagen fram till typ 17 hade jag bara ätit ca 330 kcal. & det är ju typ ingenting..

Så till middag idag blev det blomkålspizza med en massa ost, just bara för att jag kunde.. Tänkte först slå till med en vanlig hemmagjord pizza, men någon måtta får det vara! :)
Galet vilket annat tänk man har fått när det kommer till bl.a mat.. Men det gillar vi!! :)

Ang kaoset på jobbet så vet jag inte hur mkt jag kan & får skriva.. Men det var lite hysteriskt. Många "otrevliga" ord, en liten fläskläpp på en kollega & några poliser inblandade. Det var en så konstig situation, som bara blev konstigare & konstigare..
& självklart ville jag vara där för min kollega till 100%, så då blev det lite som det blev..

På tal om poliser.. Tre dagar tog det för mig att lyckas se klart Beck.. Snygg övergång va? :) ha ha ha!
Har väl aldrig hänt att jag somnat till en film som jag så gärna velat se.. Men till denna somnade jag två kvällar i rad.. Så idag såg jag klart den när jag mumsade på min pizza :)
Men den var fasen inte alls bra! Besviken är bara förnamnet, finns så många bättre!

Nu blir det lite varulvar innan kudden ska få sällskap..

//s


Av Karedo - 8 mars 2016 20:00

Ingen ska få ta min glädje ifrån mig!

Sprang på både min psykolog & min dietist idag. Jag går inte hos dem längre, men när jag mådde som sämst gjorde jag det.. Gudars vilka snälla ord jag fick höra, & gissa om det kändes bra..?
Så idag tränar jag på att kunna ta en komplimang, utan att hitta något negativt byta ut den mot.. Så, TACK!

Jag är nog lite bra ändå.. För vad har jag uppnått?

# jag har gått ner i vikt, en hel del faktiskt.
# jag har hittat styrketräningen, som jag tycker är så skoj.
# jag börjar få lite muskler :)
# jag har börjat tycka om mig själv.
# jag har hittat mig själv eller något.
# jag har hittat glädjen & energin igen.
# jag har ett leende på läpparna.
# jag har lagt om kosten.
# jag har fått ett helt annat tänk ang mat, belöningar & gottis.

Jag helt enkelt bara myser i tillvaron, mår galet bra & typ gillar livet :)

Sen den viktigaste frågan av dem alla, just nu i alla fall.. :)
Någon som kan förklara för mig hur fasen man gör för att lyckas med en armhävning? Ni vet en sån där riktig på tå.. Vad är hemligheten? Eller är jag bara på tok för svag i just dem musklerna? Det tar ju fasen totalt tvärnit när jag ska försöka.. Ninas förslag var att jag skulle göra en i fikarummet idag, så hon kunde stå och skrika på mig. :) ha ha ha! Eller jag vet väl egentligen svaret.. Träna, träna & inte ge upp!

Imorgon är det dags för det lite mindre roliga passet på the gym, som kanske kanske är lite kul ändå.. Men där i alla fall ingår just armhävningar, så börjar väl så antar jag :)
Jag ska fasen lyckas, för hela fem stycken står ju på listan med uppsatta mål. Undrar hur fasen Linus tänkte där!? För jag är ju helt oskyldig..... Eller inte :)

Promenaden är redan avklarad, så idag blir det soffan & det nya avsnittet av The Walking Dead. Finns nog ingen bättre serie, & då har jag både sett & följer mååååånga :)
Sen ska jag ge Beck en ny chans, då jag visst somnade igår :)

//s

Av Karedo - 6 mars 2016 22:09

Kvällspromenaden med Amanda & Krut är avklarad, så nu sitter jag med min kopp te & försöker få tillbaka värmen..

Det måste fasen vara vuxenpoäng på att välja te istället för en pepsiburk. Undrar vad som kommer här näst, vad kommer bli mitt nästa nya? Varför inte fortsätta hitta vuxenpoäng lixom :) ha ha ha.. Någon som har något förslag? Men allt med alkohol går bort, för det är verkligen INTE jag & kommer ALDRIG att bli.. :)

Ska vi prata lite kost & träning då..? Det måste vi ju :)

Jag har ätit bra idag & jag har stått emot många frestelser. Heja mig, eller vad!? Idag har jag oxå gjort lite ärtsoppa & världens godaste söndagsmiddag till mig själv.. Det blev älg & sötpotatis med en fetaostkräm. & imorgon ska det lagas fisk & kyckling, dvs det är en mängd matlådor på gång.. Att planera är verkligen jätteviktigt för mig, det blir så mycket lättare då. Det är något jag upptäckt nu när jag försöker lägga om kosten. Jag har fortfarande väldigt lätt att hamna i gamla dåliga vanor, så än kan jag inte riktigt slappna av när det kommer till maten. Men det kommer väl, målet är ju att inte tänka på vad jag gör utan bara göra det & få det att funka.. Hänger ni med?

Träningen är planerad & uppskriven i kalendern. I veckan som kommer tänkte jag få in 4 träningspass. Bara för att jag vill & varför inte göra det då..?
Hur jag lägger upp den vet jag inte riktigt än.. Men antar att det blir två A-pass & två B-pass, med ett inslag av marklyft någon av dagarna :)

Nu ska jag hoppa in i duschen, för nu måste jag bli lite varm.. Fruktansvärt kallt här hemma tycker jag.. Sen tänkte jag kolla på nya Beck, för varför gå & sova..?

//s

Frukost, ärtsoppa, söndagsmiddag & me :)

Av Karedo - 4 mars 2016 22:29

 

Började dagen på the gym, med pass 3 av 3 denna vecka. Nöjd med passet idag, det går lättare & lättare så snart kanske jag får till det. & bara därför så jag avslutade med lite marklyft som belöning :) ha ha ha

 
Annika var oxå med så hon fick agera lite fotograf. Kul att få se lite hur man ser ut när man står där & gör det man tänkt göra. Ja, självklart la jag ut det på instagram & Facebook. & även här i bloggen.. Egotripp typ.. :) 
 
Kan inte låta bli att vara lite stolt över mig själv & över det jag åstadkommit.. Men får man verkligen vara det!? Skit samma, jag tänker vara det! Nästan så jag kan säga att jag gillar min spegelbild nu. Tror aldrig jag har gjort det förut.. Konstig känsla, men kul..
 
& helt ärligt trodde jag aldrig att jag skulle komma så här långt. Att jag inte gett upp är en jätteseger i sig. Men det hade aldrig gått utan den hjälp & stöttning som jag har fått från så många.
Jag går på det bästa gymmet, i mina ögon. Jag har den bästa PTn ever, så är det bara! Jag har vänner som finns där för mig, vare sig jag behöver det eller inte. & det viktigaste, jag har en familj som står ut med mig & stöttar mig bäst dem kan. & jag har mig själv, jag VILL, jag KAN & jag SKA! 
 
Idag påpekade Nellie att min mage var borta, med förvånad blick sa hon.. 
- mamma, du har verkligen blivit smal..!
Ida tycker att jag ser smalare ut MEN måste träna mina armar mer & så pekar hon på "gäddhänget" :) ha ha ha. Hon vet precis hur man lägger fram det så där lite snyggt. Först berömmer hon för att sen påpeka vad jag måste jobba på :)
 
.………...................................
 
Samtidigt som dagen har varit den bästa på länge. Med många skratt & "baravaratid" med min Annika. & sen hamburgemyyys med tjejorna, är det fredagsmys så är det. Det var galet gott, trots att jag valde att utesluta brödet :) 
 
Men det är något som inte stämmer, kan bara inte sätta fingret på det. Kan inte säga att allt är skit igen & att jag inte har någon energi & glädje. För det har jag fortfarande, glädjen verkar ha kommit tillbaka & det ger mig energi. Det är någon känsla som spökar djupt där inne.. Men den ska inte få ta över & förstöra, jag ska leta reda på den & förinta den..
 
Nu blir det sängen, då jobbet väntar tiiiiidigt imorgon.. God natt alla fina bästa! 
 
//s

 

 
 
 
Av Karedo - 3 mars 2016 13:46

En bra start på dagen idag, först långpromenad med Krut & sen en tur till the gym. Glädjen & energin har kommit tillbaka, äntligen!! Det ger mig hopp om framtiden..

Träningen idag gick kanon, konstigt att det kan kännas så bra att lyfta lite tungt.. Kunde till & med lägga på lite mer vikt i raka marklyft, woho!! Så det verkar ju gå åt rätt håll med denna tantkropp i alla fall :) & så var vi där igen, ännu ett inlägg med några rader om träning.. Knas!!

Nu är det husets tur att få en omgång, men det är inte riktigt lika kul :) Men det måste göras, så det är väl bara att sätta igång..

Men ingenting ska få förstöra min braiga dag.. Jag är glad idag!
//s

Av Karedo - 2 mars 2016 22:30

Fast jag varken orkade eller hade lust, så gick jag min kvällspromenad. Heja mig!
Nu jäklar ska vi inte ligga på latsidan. Fast hur bra är promenader egentligen? Gör dem verkligen någon skillnad?
Hur som helst så är det skönt att få gå & fundera lite, eller prata av sig med en vän samtidigt :)

Idag har jag sån fruktansvärd träningsvärk, & ännu en gång i vissa muskler jag knappt visste fanns. Så jag antar att jag gjorde något rätt igår :)
Maten har funkat kanon idag oxå. Jag håller mig inom dem kalorier jag ska, samtidigt som jag är mätt & belåten.

Konstigt att jag nu för tiden INTE kan skriva ett inlägg utan orden träning, träningsvärk eller något om mat..
Men det är så det är nu.
Men det känns som om jag bara tjatar om det hela tiden. Men det måste jag väl få? Eller!? Har ju så mycket jag vill berätta, fråga eller bara dela med mig av.
Jag önskar att jag hade någon att dela det med. Missförstå mig rätt nu, jag vet att jag har er, mina finaste.. Men ni får ju lyssna & vara bollplank mest hela tiden, ni måste ju tröttna vilken dag som helst nu. Ni vet vilka ni är, & jag älskar er för att ni står ut med mig & mitt tjat.. & antar att jag kommer fortsätta låna era öron om det är ok..? Jag hoppas & tror att ni säger till om jag blir allt för jobbig..

Nu blir det soffan för resten av kvällen.. Det är jag fasen värd.. Synd att man inte kan plocka fram största godispåsen oxå. Så galet sugen på något gott.. Men NEJ, jag ska inte! Fast det finns inte ens något i skåpen, så att det skulle ske är totalt omöjligt :)

//s

Till dig..

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards