Alla inlägg under februari 2016

Av Karedo - 29 februari 2016 22:46

Jag ska vara ärlig, det har varit lite motigt ett tag. Jag har varit lite off, & inte riktigt haft lusten till någonting. & har varit så missnöjd med allt som har med mig själv att göra.
Men jag har tränat i veckan som varit & det är väl det enda som känts bra..

Men idag har jag tvingat mig själv till en nystart, eller vad vi ska kalla det.. Nu är det dags att sluta tycka synd om mig själv.. Eller inte direkt tycka synd om, för det har jag aldrig gjort.
Men jag behöver hitta min inre glädje igen, & jag vet att den finns där inne. För jag känner den fortfarande, så helt borta är den inte.. Det är bara det att alla grubblerier & tanketroll måste bort! Får jag bara andas & hitta rätt igen, så ska ni se att det fixar sig.. :)

Jag har väl oxå typ kommit fram till att jag behöver få planera & ha mina rutiner för att må som bäst.

Så nu är maten åter i fokus, för där har jag verkligen slarvat. Ja jag vet att jag skrev att vikten inte är det viktigaste & så är det fortfarande. Men jag är ju inte riktigt i mål än, & jag vill ju komma dit. Så därför måste maten få fortsätta vara lite i fokus..

& självklart är träningen inplanerad vid minst tre tillfällen nu i veckan. Varför ändra på något bra som lixom funkar? :)

//s

Av Karedo - 25 februari 2016 22:10

Jobb, bio & träning.. En helt okej torsdag måste jag säga :)

Vi överraskade tjejorna med lite biomys idag, & vi såg Alvin & gänget. Jag tyckte den var bra & det blev många skratt :) Jag hade Ida på min ena sida & hon skrattade så där från magen ni vet. & det är så underbart att höra, då myser mammahjärtat..
Hoppas vi snart kan gå ingen!

Sen efter det valde jag att åka & träna lite.. Träningen i sig gick jättebra, jag är jättenöjd med det jag gjorde idag.
Det var en del "nya" övningar som stod på schemat & det var både kul & jobbigt :)
Jag gjorde dessutom några pullups, så där baklänges typ :) dvs jag hänger i uppeläge eller vad man ska kalla det & sen segar jag mig neråt så långsamt jag kan..
Men fy fasen vad tyngt det är! Eller vad tung jag är :) ha ha ha.. Undrar hur fasen jag ska kunna dra mig upp så småningom, men jag SKA klara det! Frågan är inte om utan när :)

Men fy bubblan för denna vad-stretch jag ska (läs måste) göra. Jag börjar nästan gråta, den är så okul. Det gör så galet ont, men då kan det ju bara bli bättre om jag fortsätter. Så det är väl bara att göra den :) eller!?

Det är bara min inre känsla som inte är ok.. Det känns så segt på något sätt, typ galet segt.. Varför!?
Idag kände jag mig oxå större än störst, gillade inte alls det jag såg i spegeln.!

Men jag tänker INTE sluta träna.. Jag vill & tycker faktiskt det är så kul när jag väl är där. Så jag tänker fortsätta kämpa på 3-4 dagar i veckan. Så att föreslå att jag skulle ta en paus eller så, det är ingen idé för det händer inte. Då skulle jag bara må ännu sämre. Är väl bara någon liten minisvacka eller något antar jag. Imorgon känns det säkert mycket bättre igen!

Nu ska jag duscha så denna ömma kropp blir lite varm :) Sen blir det sängen..

//s

Av Karedo - 24 februari 2016 10:13

Kalla mig tokig, knäpp eller vad du vill. Men nu är det klart, jag fortsätter med Linusträningen.. Igår skrev jag på ett nytt avtal, på 12 nya PT-tillfällen, & det känns så bra :) Det är något jag verkligen vill & jag valde att göra det för min skull..
Vet inte vad mer jag ska skriva om det. Fast det behöver jag väl inte heller. Jag är glad & I like it! :)

Idag blir det en dag hemma med Ida, då hon har en misstänkt urininfektion. Kl 13 ska vi till vårcentralen & få ett svar. Hon får det med jämna mellanrum, så man har lärt sig känna igen alla små tecken. För hon själv säger ju typ inte ett knyst, om det inte går så långt att det blir riktigt riktigt illa..

Antar att jag kan fortsätta med alla måsten nu, när jag ändå är hemma menar jag.. Så here we go..
Så idag blir det en dag med fix & trix..

//s



Av Karedo - 20 februari 2016 14:23

Jag har fått frågan om vad & hur jag äter nu.. & frågan OM jag äter!? Va? Ja, jag äter & jag äter faktiskt ALLT, jag har inga som helst förbud. Så ja, jag äter godis, chips & utemat även om det inte ens är en ätardag :)
Men jag kanske lägger en liten extra tanke bakom mina val. Är det verkligen värt det!? Förut var ju viktminskningen det viktigaste & då har jag valt att göra vissa förändringar när det kommer till just mat & "gottis". Jag är absolut INTE någon expert eller så, men kan ju försöka skriva ner hur jag har gjort & det verkar ju ha funkat på MIG..

Planeringen är oxå jätteviktig för mig.. Vill jag tex äta en mumsig middag, kanske jag väljer att äta en lättare lunch. Eller tvärtom :)
Jag äter nu frukost, lunch & middag, & kanske ett mellanmål ibland.. Bara det i sig, att jag äter regelbundet är en jätteförändring i mitt liv. Jag åt tex nästan aldrig frukost förut.

Min frukost nu består i 9 fall av 10 av kvarg, som jag blandar med lite mjölk i en shaker. Perfekt att dricka i bilen när man ska till jobbet eller to the gym :) Annars äter jag precis samma mat som resten av familjen typ.. Kanske att jag äter mer fisk än vad jag gjort innan. & räkor är en stor favorit, då gärna rökta :) Men bröd har jag nästan helt valt bort.. Jag byter oxå ut vissa tillbehör & så. Men man behöver absolut INTE äta trist, tråkig eller äcklig mat bara för att man kanske vill ner i vikt.

Riktlinjen jag har just nu är att ligga mellan 1200-1400 kcal/dag. Det är ju för att jag fortfarande vill ner lite till i vikt, men antar att det ska ökas på sen :) En dag i veckan typ har jag en ätardag då jag äter mer, ibland mkt mer. Men då räknar jag inte alls kalorier, eller vem lurar jag.. Klart jag gör, men det är bara för att jag vill (läs behöver) ha lite koll :)

Jag använder appen Lifesum för att hålla koll på allt & alla kalorier. Jag tycker den är toppenbra, & nu går det på typ rutin att lägga in det jag äter där.

//s

Lite mumsig mat :)

Lifesum :)

Av Karedo - 19 februari 2016 21:38

Tekoppen är laddad, surfplattan är framtagen & träningsdagboken är ifylld.. Japp en sån nörd har jag blivit, en tedrickande vampyrälskande träningsnörd :)

Idag var det åter dags för en Linusträning, äntligen! Tyvärr var det sista passet, i alla fall för den här gången ;) & jag skojar inte när jag säger att mina armar typ slutade funka efter det passet. Så trött i varenda liten muskel som kan tänkas finnas där, från fingertopp till axel. Konstigt då armarna inte var "the mission" idag.. Eller? :) Så vi kan väl säga typ hela överkroppen, då både fram & baksida så missar vi inget :) ha ha ha!
Men det var ett skojigt pass, som det i & för sig alltid är.. Många nya övningar att lägga på minnet, & det gillar vi ju.. Nu ska dem bara kommas ihåg oxå :)

Annika var oxå med & hon tränade själv under tiden jag hade min träning. Sen efter det hade vi planerat att ha en liten mys & datedag.. Vi gick i lite affärer, vi åt så god mat & vi fikade. Det var så behövligt att bara få vara, få prata av sig lite & det utan en massa måsten & krusseduller!

Tack Annika för idag, löv ju <3

Nu är även nya mål satta, & det blev några stycken.. Jag tror jag har koll på dem, annars tror jag dem finns nedskrivna någonstans. Men bla innefattar det bänkpress, marklyft, armhävningar & pullups, eller var det chins? Samma lika fast tvärtom eller hur det var :) ha ha ha!
Så nytt träningsschema är oxå gjort. Har inte sett det än, men tänkte att jag ska hämta det i nästa vecka.. Sen är det bara att sätta igång! Så skoj!

Något jag måste göra mer är att stretcha, för jisses, AJ! Idag fick jag bla pröva en stretchövning, där mina vader var inblandade & det gjorde så galet ont.. Fast jag har ju alltid haft problem med just vaderna, så blev Ju inte direkt förvånad. Men det borde ju kunna bli lite bättre, om jag nu lägger ner lite tid på det. Det är min förhoppning i alla fall..

Jag vet att vikten inte är det jag lägger störst fokus på just nu.. Men ändå hade jag tappat ytterligare 1,4kg, så nu är det bara 2,7kg kvar till målvikten. Om vi nu ska prata kilon. Det känns ju både galet, skoj & så bra :) Nu tror jag faktiskt att jag kommer fixa det! Jag är ju så nära, så det skulle ju vara skit om jag INTE gör det!

//s

Min dag i bilder.. :)

Av Karedo - 18 februari 2016 23:04

Hej världen.. Jag är lite glad idag, tänk att några små ord kan få en på så bra humör.. Tack snälla snälla ni! Ni anar inte vad det betyder för mig.. Bara det att jag hör & väljer att oxå inse att det ligger någon sanning i det. Det är ju helt galet..

Någonstans är jag själv så jäkla stolt över den jag blivit, & över det jag faktiskt uppnått så här långt.. Om jag nu får skriva så!?
Det är inte bara det ni kanske ser utanpå, jag är så annorlunda inombords oxå.. Känslan jag har & upplever nu är något jag aldrig vill ska försvinna. Jag har ett lugn inom mig, vad det kan bero på vet jag inte riktigt.. Men jag gillar det! :)

Samtidigt kämpar jag just nu mot några elaka tanketroll. Hela veckan har varit som en berg&dalbana, från glädje & lycka till rena rama kaoset inom mig.. Men snart har denna karusell stannat för gott.
Jag är så tacksam över dem vänner som hjälper mig igenom det. Ni har lyssnar, stöttar & låter mig gnälla.. Ni är dem bästa & jag älskar er!

//s

Heja mig! :)

Av Karedo - 16 februari 2016 15:43

Idag händer det inte mycket.. Jag städar, tvättar, & lagar mat. Dvs precis som vanligt på en ledig dag.
Jag ville träna imorse, tänkte kolla in gymmet här i näve. Men ingen ville/kunde träna med mig idag, & själv vågade jag inte gå.. :) Fast jag tränade ju igår & ska träna både imorgon & på fredag.. Så det kanske var bra...

Men en promenad på morgonen med Krut blev det, ingen direkt pw, men ska jag lyssna på mina podcasts så får jag ta mig ut helt enkelt :) ha ha ha!
Så konstigt att jag inte vetat om denna lilla app tidigare, det är & förblir ett mysterium.. Men så skönt att lyssna på "prat" istället för musik när man går tycker jag..

Sen är det faktiskt en promenad inplanerad i kväll oxå, & i vanlig ordning är den med Amanda.. Klockan 20:00 är vi redo för att inta byn, påpälsade från topp till tå & självklart med reflexväst :)


Jag fortsätter min resa i tekoppens värld.. Har köpt två nya teer (heter det verkligen så?) nu oxå.. En ska tydligen ge en massa energi, en ska hålla blodsockret i balans & så har jag ju kvar den som hjälper immunförsvaret lite.. Om det funkar har jag ingen aning om, men man kan ju hoppas :) Kan ju inte skada att pröva.. Jag vet fortfarande inte om te är riktigt min grej. Men tänkte ge det en ärlig chans, så nu kör jag på te :)

Nu blir det soffan en stund, innan middagen ska påbörjas.. Tänkte kolla in ett avsnitt eller två av The 100, som för övrigt är en sjukt bra serie :)

//s

Av Karedo - 15 februari 2016 22:48

Idag var det en glad Sofi som klev in på the gym, för äntligen kunde jag börja träna igen. Kanske var det bra med ett litet avbrott, för idag kändes det jättebra & det gick typ jättebra. Jag trodde faktiskt att det skulle kännas tyngre än vad det gjorde. Fast samtidigt har jag ju bara varit "sjuk" i en vecka, & man kanske inte tappar så mycket då. Vad vet jag om sånt? Inte mycket tydligen, men jag lär mig väl så småningom :)

Försöker fortfarande komma på ett framtida mål, eller varför inte slå till med två.. Marklyft är ju helt klart en stor favorit, så där vill jag nog ha något att sträva efter.. Men sen är jag lite inne på om jag inte skulle få in bänkpress på något sätt. Det jag vet är att jag behöver något att just sträva efter, för att lixom hålla motivationen uppe. & kan jag samtidigt få lite muskler som syns så är det ju ett plus :)

Jag har ju inte riktigt nått mitt slutmål när det gäller vikten än, så antar att det får hänga med oxå.. Men 4kg till borde jag klara av att tappa, även om det inte är superduper viktigt just nu.. Men jag VET att jag skulle störa mig något så fruktansvärt om jag inte når dit. För det skulle vara häftigt att kunna säga att jag faktiskt fixade det! Men kan säga så här, till sommaren ska jag ha gjort det..

//s

Något som jag faktiskt lyssnar på för en gångs skull..

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards