Alla inlägg under september 2012

...

Av Karedo - 28 september 2012 10:03

  




Idag ska jag till kuratorn för första gången.. Måste säga att jag känner mig sämre som människa bara för att jag behöver gå dit. Men jag vet att det är för mitt eget bästa, och att jag behöver det.. Men det tog väldans länge innan jag tog tag i saken.. Så vi får väll se vad det hela ger, jag börjar med att gå dit i alla fall..


Knastjejorna Birgersson i svampskogen 2012-08-01 


//s



Ps! Mammi racerbil är sjuk igen =( Hoppas verkligen den går att fixa.. Ds!

Av Karedo - 27 september 2012 18:26

  


Idag ska jag göra något som jag hatar, eller kanske inte hatar.. Men jag tycker det är väldigt obehagligt.. Jag ska, tro det eller ej, träna i grupp.. Försöker intala mig själv om att jag klarar det, går så där måste jag säga.. Träna i sig är väl inte så farligt, det är det där med att det är andra som ser en under tiden..


Nä nu finns det ingen återvändo.. Hopp Hopp iväg I go!


//s

<3

Av Karedo - 24 september 2012 15:45

  


Två av mina absoluta bästa vänner är alltid med mig..



//s


Av Karedo - 24 september 2012 09:52

  


Är trött på detta VAMSande hela tiden.. Men vad ska jag göra?


Idag blir det i alla fall att ta det lite lugnt.. Försöka att vila händer så mycket det går, kanske inte det bästa att sitta här då =( Ska nog leta reda på lite program man missat på tv..


Imorgon gäller det för övrigt.. Jag hoppas jag får det svar jag vill ha, dvs ett stort JA. Och jag hoppas att en operation är gjord snart.. Vad gör jag annars om jag inte får en operation? Det vill jag inte tänka på..


//s




Av Karedo - 23 september 2012 21:00

Äntligen slut på denna jobbhelg.. Trodde aldrig jag skulle få gå hem idag. Men det är väl så det är när man väntar på något.

//s

Av Karedo - 22 september 2012 10:19

  

Idag blir det jobb 11-18:15,

inte riktigt vad jag har lust med idag..

Hopp Hopp iväg I go..

//s

Av Karedo - 20 september 2012 22:13

  


Dagen i dag har varit lite bättre än igår, den började bra och slutade bra i alla fall. Mitten var kaos som vanligt... Började dagen med att säga till mig själv:

- Ta det lugnt och ta det som det kommer..


Har varit ledig idag, men nada sovmorgon. Sovmornar är det slut med i Birgerssonska huset nu för tiden, nu ska ju Cassi till skolan varje dag.. Och alla tjejor måste ju upp då, vågar inte riktigt lämna Nellie och Ida själva hemma än..

Så det har varit ett fasligt flängade dag, för Cassi ska ju hämtas oxå =) Så imorse blev det bilen upp till skolan (dagis), sen hem och packa ner 2 tjejor i vagnen och ut med ticko.. Hann sitta i soffan tre sekunder, sen upp och hämta Cassi i skolan (den riktig) igen.


Det var typ här, vid lunch, som dagen brakade ihop.. KAOS med stora bokstäver blev det. Tjejorna slogs, skrek och lyssnade absolut INTE på mig.. De kastade bla ritgrejjor i hela huset, och vägrade plocka upp dem.. Kan inte förstå att detta påverkar mig så himla mycket, kan ju inte bara jag som har det kaos hemma ibland.. Kännde mig verkligen som världens sämsta mamma och människa..

Men jag bet ihop och kom tillbaks, typ.. Tur att resan in till stan gjorde så vi fick ett brake mitt i allt ihopa.. För efter bilturen blev det bra igen, kanske för att pappa kom in i bilden då.. Vad vet jag, bara glad att det blev bra igen.


Idag fick tjejorna äntligen sin andra dos fästingvaccin, men gudars så dyrt det är.. Tre sprutor och ett besök som tog under 10 minuter kostade 870kr. Det är verkligen helt galet dyrt, fast det är det värt.. Tjejorna har haft flera stycken fästingar i år, Ida- 3, Nellie- 2 och Cassi- 2 har jag för mig. Hatar dessa små vidriga kryp..


Nattningen funkade kanon idag, jag tror vi har fått till det där med kvällsrutiner nu.. Säger det inte så högt utan viskar lite tyst, dumt att utmana ödet liksom..


# Pyjamas.

# Mys i soffan.

# Tandborstning.

# Turbokissar.

(dvs kissning inför natten)

# Puss och god natt. 


Jag får fortfarande ligga bredvid Nellie, men hon somnar inom 5-10 minuter oftast (i alla fall när jag nattar) Har inte riktigt koll på hur Jimmy gör dem kvällar när jag jobbar, men det han gör verkar funka det oxå =)


Nu ska jag gå och lägga mig tror jag.. Är ledig imorgon oxå, så jag hinner nog fixa Cassis väska och tjejornas kläder imorgon bitti... Japp så får det bli.


//s



Av Karedo - 19 september 2012 09:39

  


Måste bara säga att jag är ganska trött på detta nu..

Idag är det ingen bra dag.. Kan helt äligt säga att jag mår skit!


Jag kämpar för att hålla ihop mig själv, och för att få allt att funka.. Men när fasen ska det vända, och bli bra på heltid? Har dagar då jag känner mig som en ny människa och mår sjukt bra, nästan för bra.. Och så kommer det dagar som denna, då allt bara faller ner i det svarta hålet igen..


Är rädd att jag inte kan ge allt tjejorna allt de behöver. Är rädda för att misslyckas som mamma, fru och människa..


Allt jag ser är bara fel och absolut inte så jag vill ha det.. Trivs inte alls med hur jag har det, vill oxå ha det sådär mysigt och fint som alla andra har hemma hos sig.. Ja det är ytliga saker som det handlar om men just nu är det så .. Skulle göra vad som helst för en ny soffa tex.


Vill hitta tillbaka till den jag en gång var.. Jag tyckte jag anade henne här om dagen, frågade till o med Jimmy om han märkte någon skillnad.. Och till min glädje gjorde han det, det gjorde mig så glad.. Men vart är hon idag? Om jag letar kanske jag hittar henne igen..

1 2 3 4 5 6........ Nu kommer jag!


Hoppar in i duschen och hoppas ingen ser tårarna på min kind..


//s




Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards