Alla inlägg under april 2010

Av Karedo - 30 april 2010 11:15

Idag är det valborg, och vi är bortbjudna på grillat. Vi ska hem till våran favorit Göran och våran favorit Annika. Det gillar vi!


  

Här sitter Cassi och tittar på elden vid sjön.. Kortet är taget precis för två år sedan. 2008-04-30


Hur bra är inte jag, eller vi kanske man ska säga. Vi missade helt våran bröllopsdag i år. Den var ju 19 april, och den dagen kom och den dagen gick. Inte äns en lite notering i kaländern. upps!


Vad händer annars i familjen birgersson då? Ja, det rullar på och är full rulle, inte en lugn stund.

Lite uppdatering när det gäller barnen kommer här:

Cassi - Hon cycklar och cycklar och cycklar lite till. Trotsen finns kvar men det har blivit bättre, eller så är det för att man har vant sig =) Cassi är också ute så fort tillfälle ges, tidigt ut sent in. Det är knappt man får in henne på em/kvällen. Och äta hinner hon inte heller =) Hon leker mkt med Emma som bor tvärs över gatan och de har det jätte roligt. Emma går oxå på Cassis dagis och är typ lika gammal =)

Cassi har fått jätte fin färg i ansiktet, så det verkar som hon slipper mammas pigment i alla fall, skönt!

Nellie - Älskar oxå att vara ute och även hon ser så där gyllenbrun ut =) Nellan knatar runt och hälsar på farmor och farfar på egen hand. Hon är inte rädd för att pröva nya saker och hon ger sig inte i första taget. Hittde henne uppe på grannens studdsmatta här om dagen, tur det är nät runt =)

Nellan har också börjat prata, prata och åter prata mkt mer. Alla som inte träffar henne så ofta säger samma sak, - Gud vad hon pratar! =)  Jag tror det är för att vi har tagit bort nappen.

Ida - Ja, vad säger man om denna goa lilla tjej? Det kryps och hon går mot möbler hela tiden. Tror nog hon går snart.

Maten funkar mkt bättre. Nu äter hon typ allt, med bitar, utan bitar osv osv. Det är så skönt att det funkar nu. Hon gillar oxå att plocka med majskorn =)


Nu är det dags att göra en smarrig lunchpizza till Cassi och mig. Nellan och Ida sover så gott där uppe, så då tänkte jag ha lite egentid med Cassi. Det var ju inte igår =(

 

Ha det bäst, kRAM Sofi


Mikaela - Sandlådan är köpt på bauhouse eller hur det stavas, den kostade 400kr tror jag. Det bästa vi köpt =)


VIKTIGT!

Tänkte lägga upp lite länkar här på min sida/blogg, till andra bloggar som jag läser.. Säg till om du vill ha en länk på min sida.. eller om jag INTE får länka till dig..


Av Karedo - 16 april 2010 11:36

Fick höra detta idag..


- Du skulle kanske behöva lite städhjäp, eller någon som kan komma och städa lite då och då!


Hur ska man tolka detta?


Ha det bäst, KRAM Sofi

Av Karedo - 14 april 2010 09:48

Så har det gått ytterligare en vecka sedan förra onsdagen. Men inte har det hänt så mycket för det. Men nu verkar i alla fall våren ha kommit. Och inga är lyckligare än mina tjejor. De älskar verkligen att vara ute och leka. Jag vet att jag tjatar, men sandlådan är nog en av de bästa saker vi skaffat =)

 

  

Cassi och Nellan i den älskade sandlådan 2009-07-05  (tyvärr ingen ny bild)

 

Nej nu ska jag bädda rent i våran säng, och sätta på en maskin tvätt. Om jag nu kommer ner i källaren. Jag tror inte att det finns någon mer familj, som har så mycket tvätt som vi har. för när jag säger mycket tvätt så menar jag MYCKET tvätt. Det är ju så man skäms. Ge mig en ny tvättmaskin NU! Jag behöver en STOOOR STOOOR maskin som rymmer alla dessa kläder.

 

Ha det bäst, KRAM Sofi

Av Karedo - 10 april 2010 09:58

Så var det lördag igen.. Jimmy jobbar extra, så det är jag och tjejorna idag. Var ute redan kl 8:00 fast det hängde regn i luften. Har men tjejor som ÄLSKAR sin sandlåda så har man, och vad gör man inte för sina små? Vi tog även en sväng runt dammen och till affären, konstigt att man alltid hamnar där. Cassi plockade ut dockvagnen och gick faktiskt hela rundan utan större problem. Kruxet är bara att Nellan oxå vill köra vagn. Får kanske skaffa en till vagn, synd att dem är så dyra bara. Ingen som har en över som bara står? Ställ den hos oss i stället =)


Jag var så otroligt taggad igår, inför det jag tänkt att göra idag. Men vart har energin tagit vägen? Hittar ni den så säg till.

Tänkte att jag skulle städa övervåningen riktigt ordentligt. Måste få bort Cassis pannkakssmet nu. Denna pannkakssmet består av i stort sätt en hel rulle toapapper, som hon har rivit i små små bitar. Resultatet är att vi har papper överallt där uppe. Och så ska det bäddas rent igen, not så kul, not så kul. Men det är ett ont måste, för nu vill vi ha bort minsta gnutta av svinkoppor som kan finnas kvar.

Hata svinkoppor!

 

Ha det bäst, KRAM Sofi

 

Idag blir det förresten raggmunk med lingongrädde till lunch. *mums* Det var läääänge sedan man åt det. Hoppas tjejorna gillar det lika mkt som mamma =)

Av Karedo - 9 april 2010 09:38

  

Familjen Kaos, The Birgerssons

2009-08-02 ?

  

Av Karedo - 8 april 2010 09:48

Är så trött på all denna sjuka som drabbar oss =(

 

Först får Cassi svinkoppor och får äta kåvepenin i 10 dagar. När hon är klar Med den kuren så åker Nellan på samma sak. Så nu har Nellan ett ganska så stort område på ryggen som är fullt med svinkoppor. Men ingen kåvepenin denna gång utan en salva, en dyr (140kr för 5g) salva på recept som vi hoppas gör susen. Och inte får hon vara på dagis heller. Det gillar hon inte. Först ska hon gå till dagis för Cassi ska ju dit, men så får hon inte vara kvar. Så det blir många tårar i ren ilska. Cassi är å andra sidan överlycklig, ÄNTLIGEN får hon vara på dagis igen. Och så har vi ju lilla Ida, inga svinkoppor men hon är så förkyld. Har nog aldrig sett så mkt snor på en så liten "bebis". Och nu imorse så har hon tappat rösten och är jätte hes. Vågar man klaga på att man själv är sjuk. Tveksamt va? Men förkylningen är ett faktum, men jag pratar tyst om den. För som mamma får man inte vara sjuk ju! Konstigt det där tycker jag. Kan i alla fall berätta att nässprej, alvedon och halstabletter är mina bästa vänner just nu.


Ha det bäst snörvel, KRAM Sofi snörvel


Nu är det dags för frukost och bus.

Av Karedo - 4 april 2010 16:58

Tänk vad fort ett år går..


Här är Nellie 2009-04-17


  

Här är Cassi 2009-04-12


 Här Här Ida (i alla fall för 9 månader sedan) 2009-06-28 


   Och här har ni alla tjejorna nu! 2010-03-02


Mamma älskar er jättemassor!


Ha det bäst, KRAM Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards