Alla inlägg under november 2010

Av Karedo - 29 november 2010 08:51


Vi har upptäckt att vi har troll i skogarna, här där vi bor.. Läskigt!


 

Trollet är på G. 2010-11-05


Dagarna rullar förbi och snart är det jul.. Har i alla fall hunnit handla 3 julklappar =) Men har de andra redo i tanken, gäller bara att hitta rätt.

Kanske skulle man strunta i julklappar, eller kanske inte? =)

I år ska vi vara på Dalvägen 10 och fira jul på julafton, hos farmor och farfar. Sedan på Annandagen åker vi till Femörevägen 9 (?) och firar jul med mormor och Thomas.

Och i år kan jag lova med heder och samvete, att det inte kommer komma någon "överraskning" Vi väntar INTE barn igen =) Tycker ni att jag ser gravid ut, så oroa er inte. Det är bara några extra kilon som sitter lite varstans. Och de ska inte vara där, men är där av någon konstig anledning =)

 

Snart kommer min älskade vän till nyköping. Ska bli så himlans kul att träffa henne. Få krama om henne lite och prata en massa strunt, om allt och ingenting. Jag riktigt längtar till den 2 december. Puss på dig! Du vet vem du är.. Synd att jag jobbar kväll, men en lunchdate hinner vi få till.


Annika! om du läser detta så vill tjejorna och jag åka till busfabriken igen SNART! Vi hade det ju så roligt sist =) Jätte kul att du ville åka dit med oss. Men vi får ta med gubbarna då, de kan behöva leka av sig lite =)

 

Ha det bäst, Kram från en mamma vid namn Sofi



Av Karedo - 18 november 2010 13:47

  

Ibland är det...

   

inte så lätt...

   

att få en bra bild på alla sammtidigt!

   

Mina älskade tjejor.  2010-03-02

 

Mamma älskar er   


Ha det bäst, Kram Mamma Kaos, Sofi

  

Av Karedo - 15 november 2010 11:58

Skötboret är ute ur detta hus nu! Jag satte fart på min man, och så kastade vi ut det i lördags. Helt plötsligt fick vi ett jätte stort rum, så mycket luftigare. Tänk att så lite kan göra så mycket.


Sitter och funderar på julklppar till tjejorna.. Det är svårt! Vet inte riktigt vad de önskar sig. Det ändras ju från dag till dag, och man vill ju inte köpa något som bara kommer att ligga sen. Cassi har gjort en önskelista som gäller alla tjejorna Birgersson, än så länge ser den ut så här:


Önskelista för tjejorna Birgersson 2010

1. prinsessklänningar

2. klackskor

3. barbie

4. barbiekläder

5. duplolego

6. färgpennor, vattenfärger + penslar, ritpapper

7. Rorri Racerbil

8. barnfilmer, DVD, med svenkt tal

9. my litle ponny

10. väska och spel till DSi

 

Det ser väl ut som en helt okej önskelista, inga saker som är allt för dyra =) Vi har bestämt, eller jag har bestämt, att vi ska köpa kanske 2 julklappar var till tjejorna. Eller kanske 3 =) Då kan man ju lägga lite mer på varje grej. Är det ett bra tänk? Kanske kan man hitta vissa saker bättre begagnat oxå. Ingen som har något liggandes =) Ta en titt i era gömmor och hör av er =)

 

  

Nellie, Cassi och Daniel är fullt upptagna med att öppna julklappar. 2009-12-24

 

! nu ska jag äta något och sen fara till jobbet..


Ha det bäst. Kram Sofi

Av Karedo - 13 november 2010 08:31

Titt ut världen, här bjuder jag på några riktiga gosbilder på tjejorna. Tänk att de varit så små, och vad fort tiden går.


  

Ida för nästan ett år sedan 2009-12-14


  

Cassi och Nellie, Här var de inte stora =) 2009-02-19


Det slår mig nu att tjejorna är väldans lika varandra. Alla säger ju det, men nu när man kollar på bilderna så ser man det verkligen. Att de är syskon kan man ju inte förneka =) Men ojolika de är varandra, när det gäller sättet att vara.

Och det är väl bra att det är sig själva?

Cassi är nog den envisaste av dem alla. Och utan tålamod, allt ska funka direkt och gör det inte det så blir det kaos. Nellie den gosigaste, som gärna kramas och sitter knät. Även om hon vill en sak och inte får det så blir det inga större utbrott. Och Ida vem är hon? den som verkligen vet vad hon vill och verkligen är bestämd. Och det gör hon klart för alla redan innan en situation uppstår.

Mammas stora små     


Nu är det dags att ta tag i dagen, är man ledig så ska man ju städa. Är det inte så? Men det är skönt när det är klart sen, då kan man sätta sig i soffan med ett glas cola och bara njuta. Och så har jag ju det där förbaskade skötbordet som bara står och hånar mig.. - mig blir du inte av med, kom igen du bara!

 

Idag blir det fika oxå, då svägerskan fyller år. GRATTIS Jenny!


 

Ha det bäst, Kram Sofi

 

Av Karedo - 11 november 2010 19:30

Fasen, att det aldrig kan bli som man har tänkt sig.. Jag vill ju ha ut skötbordet NU! Men genast så uppstod det ett problem eller två. Första problemet, vart ska man göra av alla saker som ligger där? Andra problemet, orkar jag ta tag i problem nummer ett? Mycket av det som ligger där ska nog inte äns ligga där. Eftersom jag inte använder skötbordet nu för tiden så har det liksom blivit någon avlastnings station. Alla har väl en skrotlåda i köket, där man lägger allt som inte riktigt har någon egen plats. Tänkt dig då detta, jag har ett helt skötbord som är ganska stort, med både hyllor och lådor. Så det är mycket "skräp" som samlats där =) Det är ingen som behöver ett skötbord? Det finns ett här, bara att hämta!


  

Cassi och pappi Jimmy byter blöja på en liten Nellie, På BB 2010-07-23


Jag tror jag har ett ganska roligt jobb. Man träffar ju människor av alla dess slag. Skulle nog kunna skriva en bok. - En helt vanlig dag på jobbet, och helt vanliga människor, skulle den nog heta =) När man sitter i kassan blir man ganska bra på att läsa av människor och deras humör. Vissa tar man bara betalt av, medans andra kan man börja prata med. Jag brukar slänga iväg någon kommentar som tex:

- Oj! idag ska du visst storhandla.

Och på bandet ligger det en förpackning med skinka eller så. Eller så tar man upp ett säkert kort, dvs vädret =) Oftast får man ett leende tillbaka och någon rolig komentar. Och man får igång samtalet.


Idag satt jag i kassan när en tant och farbror kom och skulle betala. De handlade nästan ett helt kolli med kattmat, kanske 12 förpackningar. Jag säger då:

- Nu blir nog katten glad.

Får till svar att katten älskar den och och hon pekar på en av sorterna som ligger där. Men han hatar den, och hon pekar på den andra sorten som ligger där på disken.

Jag tänker då för mig själv att varför köper man då den sorten som katten inte äter, man får ju faktiskt ta vilka sorter man vill, man behöver ju inte köpa dem så som de kommer förpackade. Och innan jag tänkt fördigt den tanken säger farbrorn:

- Ja! Det inte katten äter, äter hon själv. och så tittar han på tanten.

Har jag fattat det rätt? Tanten äter alltså kattmat? Hon köper kattmat som inte katten gillar helt medvetet och äter upp den själv. Eller var det ett skämt från farbrorns sida? Men varför köper man då kattmat som inte äts av katten? Och vad svarar man på det? Mitt kloka svar blev i alla fall:

- Kan katten äta det så kan du! =)

Men jag ryser vid bara tanken, skulle aldrig kunna äta kattmat. Detta var ju blötmat, och alla vet väl hur det luktar?   


Och en pappa skulle köpa vinterskor till sin son idag. Vi hade vinterskor på nonfooden idag, dvs i reklambladet. Men det visade sig att herrskorna var för stora i storlek, de fanns väl bara från strl 41 och han skulle ha 38/39 tror jag. Han tar då upp en damstövel/känga som var väldans "tjejig" eller vad man ska kalla det, kvinlig kanske är ett bättre ord. De har en fin fluffig pälskant och någon sorts snörning runt. I alla fall så är den väldigt omanlig =) Han frågar då mig:

- Tror du min son kan ha dessa?

Kan o kan? Kan han säkert, frågan är ju om han vill? Killen är 13år. och vad svarar? Jag sa som jag tyckte, att det kanske inte riktigt passar på en kille. Men jag säger oxå att det är vad JAG tycker. Han säger då:

- Men de är ju så billiga, han får ta dem i alla fall!

Jag tror ju inte att killen kommer vilja ha dem, så imorgon kommer nog jag eller någon av mina arbetskompisar få göra ett återköp. Ett återköp på en damstövel/känga som inte passade killen i smaken. =)


Skulle kunna berätta hur mycket som helst, allt från konstiga komentarer till konstiga utbrott som kunderna har och får =) Men det får vi ta någon annan gång.


Nu ska jag snart lägga mig i soffan och titta på Criminal Minds. Det måste nog vara en av dem bästa serier som finns. Har du någon favorit serie som jag har missat?


Ha det bäst, Kram Sofi

Av Karedo - 8 november 2010 15:21

 

Nu åker skötbordet ut! ÄNTLIGEN! Som jag har längtat!

 

Ha det bäst, kram Sofi

Av Karedo - 4 november 2010 12:53

Idag ska jag tillbaka till jobbet, inte för att jag är helt bra. Nu har jag fått någon förkylning som satt sig på stämmbanden, för det var länge sedan jag var så här hes. Andra kanske inte kallar det att vara hes. Men jag tycker att jag är det, rösten bara försvinner om man försöker prata lite högre eller om man pratar för länge. Det går jättebra att säga till tjejorna på skarpen...not! Men måste man så måste man. Har inte råd att vara hemma längre.


Vi har oxå hunnit med tanläkarbesök under veckan som gått. 4 av 5 i familjen kaos har blivit undersökta. Bara pappi kvar nu =) Cassi var jätte duktig och gapade redan innan hon behövde det =) Hon hade övat hemma, plus att det var ju andra gången för henne =) För Nellie var det första gången och det var lite läskigt, tror till och med att det kom en liten tår =( Men det gick bra till slut. Klämde in  Ida mellan två stycken då hon inte hade någon tid, men varför inte liksom. Vi var ju ändå där =) Hon gapade så fint så. Vi gick där i från med tre nöjda tjejor, med varsin ny tandborste =)

 

Nej! detta duger inte.. Nu måste jag sätta fart.. Tänkte jag skulle hinna dra ett varv med dammsugaren innan jag åker till jobbet..


  

En trött Turbo The Tiger. Ja! han heter så..  2010-10-30

 

Ha det bäst. Kram Sofi

 

Av Karedo - 1 november 2010 14:46

Tror jag tar bilen när jag ska hämta tjejorna sen.. Idag känner jag för att vara lat =) Sen hem och steka köttbullar, som är frysta och färdiga. Och så blir det snabbmakaroner till, hur lat är man inte då? =) 


Ha det bäst. Kram och fortsatt snörvel, Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards