Alla inlägg under oktober 2011

Av Karedo - 29 oktober 2011 10:18

 


Det är en helt vanlig dag hemma hos Birgerssons. Tjejorna röjer, leker och kollar på bompa. Pappa är i skogen och jagar med ticko. Mamma ska sätta igång med städningen. Men som vanligt fastnar man här vid datorn, och kommer inte loss. Ska bara syndromet finns även hos vuxna har jag märk =)

 

Ikväll blir det mys med tjejorna, jag undrar vad vi ska hitta på? Tror vi ska ha lite gottis, och så kanske hyra någon bra film. fast kanske inte, tjejorna gillar inte att kolla på film.. Kanske skulle man sätta sig ner och pyssla lite med dem, det är ju något de älskar. Passa på när tiden finns liksom.


Jimmy ska på äventyr med jobbet, det är någon fest på jobbet. De ska tydligen lekas en massa lekar osv.. Tror det hette något med ABB wacky games eller liknande.


Nej nu skriker röran efter mig, bara att sätta igång..


Ha det bäst. Kram Sofi



 
Av Karedo - 29 oktober 2011 09:58

 


 

 

Hade hoppats att min far skulle komma hit idag, men som vanligt så blir det aldrig som han sagt, är så ledsen över det.. Fast man är vuxen, känner man sig som ett litet barn som glöms bort..


Jag tog nämligen steget att ta kontakt med honom för drygt två veckor sedan. Då hade vi inte pratat med varandra sedan nyårsafton-2010.. jag vill ju så görna att tjejorna ska veta vem deras morfar är.. Deras riktiga morfar. För som det är nu så har ju Thomas varit mer morfar än vad morfar själv har varit..


Jag skrev ett sms och frågade om han ville komma hit och äta någon dag framöver. Fick svar att det ville han gärna, och att han blivit glad för frågan och att jag tagit kontakt med honom. Han föreslog då att vi skulle ta det redan veckan efter, dvs denna vecka och idag. , MEN att han var tvungen och fundera lite och övertala sig själv att han skulle klara av det.. Han skulle ringa, men ringde aldrig.. Jag hörde av mig till honom, fick samma svar då.. Han skulle fundera och tänka.. Men han skulle höra av sig i mitten av denna veckan.. I torsdags hade han inte ringt än, så jag skickade ett sms. Fick till svar att han skulle ringa imorgon (läs fredag) och han undrade när det var bäst att ringa. Han hade nämligen funderat klart och kommit på en toppen lösning.. Vad det nu kan vara? Vad kan vara enklare än att komma hit och äta lite mat? Jag skrev att han kunde ringa på kvällen, då skulle vi vara hemma..

Jag har fortfarande inte hört något och nu är det lördag =(


Vad kan jag mer göra?


 Ha det bäst. Kram Sofi

Av Karedo - 24 oktober 2011 13:31

 


Jag har vaknat, och insett att mina barn nog inte alls har sådan trots som jag trott.. Det är mig det är fel på! Det är jag som inte hänger med, det är jag som kanske pratar lite för högt (eller ska vi vara ärliga och skriva skriker?), det är jag som är trött och gnällig.. Det är oxå jag som inte orkar med vardagen, det är jag som kanske inte riktigt mår toppen alla dagar. Och det går ut över min familj och mig själv i viss mån...


 

Mamma och Cassi visar sig på glatt humör.. 2010-12-31



Skriver som jag sagt till några, det är inte synd om mig. Jag har valt att leva som jag gör helt själv, det är ingen som tvingat mig till någonting. Och det är jobbigt att ha tre tjejor, de kom ju så nära varandra oxå.. Men oj vad vi hade ett tufft beslut att ta, när vi fick veta att Ida hade blivit till menar jag. Jag hade aldrig kunnat göra en abort, men samtidigt så visste jag att det skulle bli jobbigt. Var oxå rädd för vad folk skulle tycka och tro om mig som person, skulle de se mig som oansvarig osv.

Att gå från att vara tvåbarnsmamma till trebarnsmamma är ett jättekliv.. Allt, och då menar jag allt, blir så mycket jobbigare och bökigare.. Många verkar tro att har man två så är det ingen skillnad på att ha tre, bara köra på liksom. Men det stämmer INTE!

Men jag ångrar mig inte för en sekund, Ida var lika efterlängtad som de två första, bara vi fick landa lite.. Hon var bara kanske lite felplanerad.. Vi pratade på skoj om en sladdis, men det blev en väldigt kort skarvsladd =)


Men det jag ville komma till, jag måste få säga att det är jobbigt, jag måste få gnälla av mig lite.. Och jag måste få vara så där lite trött på allt och alla, i alla fall någon gång då och då..


Ha det bäst. Kram Sofi



Av Karedo - 21 oktober 2011 09:51



Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det mammabryta ihop dag.... Idag är det ingen rolig dag alls här i birgerssonska huset =(

Cassi är rastlös som tusan, eftersom hon har varit feberfri 2 dagar nu men varit hemma från dagis. Ida är trött, trött och åter trött. Och inte helt 100 ännu, sitter och skriker för ingenting. Båda två går på Nellie då det är hon som tar åt sig och låter mest. Mamma stänger öronen men ljudet går igenom.. Mamma har oxå en mängd saker hon borde göra, men som hon inte kan göra då tjejorna ryker ihop titt som tätt..


 Mamma funderar på att gå ut UTAN tjejorna..


Men det kan hon ju inte.. Tack för att farfar kom och gick ut med Ticko.. Behöver oxå gå till dagis och scheman, då det glömdes igår.. Så det är väl bara att mamma tar på sig och barnen och går ut MED tjejorna, och andas lite frisk luft och ta nya tag.. 


 


Efter lite ventolin, betapred, alvedon och mollipect fick vi sova i natt.. det behövde vi alla tror jag.. Och Ida låter mycket bättre idag.. Hoppas bara att det håller i sig nu ♥ Nu väntar vi bara på att Nellie ska krokna.. Men vi håller alla tummar på att det inte blir så..


Ha det bäst. Kram mamman

Av Karedo - 20 oktober 2011 08:38

   


Ida är inte alls kry.. Hon är så rosslig och verkar ha det tungt med andningen. Hon vaknade med feber i går morse. Så hon fick vara hemma från dagis tillsammans med Cassi, som hostar och har haft feber. Sen under morgonen så började hon bli hes, och det brukar hon bli när hon är förkyld. Sen blev det mer och mer rossel. När jag sen kom hem efter jobbet så valde vi att ringa 1177 då hon verkade ha det lite tungt att andas och hon lät jätte konstigt. Fick då rådet att ge henne vatten, för och se om slemmet skulle lösa upp sig. Men jag tror inte det är så mkt slem utan det låter bara så. Och så skulle vi ge alvedon mot febern, hon låg runt 38-39 hela dagen. Och oxå se till att hon hade det svalt. Blev det inte bättre så skulle vi ringa igen. Eller som hon sa..

- skita i oss (1177) och bara åka in..

Men vi gick och la oss, jag sov i Idas säng för att ha lite koll på hur hon lät under natten.. Så jag har inte alls sovit många timmar.. Ida har däremot sovit. Så jag ringde till vårdcentralen tidigt i morse för att få en tid, så de kan lyssna på henne i alla fall. Jag ringde runt 7:00 och de skulle ringa upp vid 8:15. Och inte fören 15:15 fick jag en tid, hade hoppats på en tid på morgonen =(

 

Nu ligger hon i alla fall och sover, även om hon låter lite si och så..


Så nu tänkte jag passa på att skriva lite dagis scheman. Att jag alltid är ute i sista stund. Fast det kanske är bra? Då schemat på jobbet har en tendens att ändra på sig var och varannan dag.. Tur man har ett så bra dagis som inte är så knussliga..


Ha det bäst. Kram Sofi


Natten har varit jättejobbig.. Men vad gör man inte för sina små    

 
Av Karedo - 18 oktober 2011 14:01

 


Cassi är inte alls kry idag, vaknade med nästan 39 graders feber =( Hon säger oxå att hon har ont i hela kroppen och magen. Inte så hon vill spy men det gör ont. Hon gråter, gnyr och är på ett strålande humör om vart annat..

Tror hon är hungrig då hon endast har ätit två körsbärstomater, en klunk drickyoghurt, en klunk välling, lite avslagen cola, lite vatten och en tugga muffins. Och detta är allt på hela dagen.. Kanske därför magen gör ont!

I några dagar har hon oxå klagat på att hon har ont i fingrarna på morgonen, att hon inte vill eller kan böja dem ordentligt. Undrar om det kan ha ett samband?

Hon har dessutom en djävulsk hosta..


Det är inte kul när de små är sjuka, man är så hjälplös som förälder. Och det gillar jag inte..


Ha det bäst. Kram Sofi


 
Av Karedo - 17 oktober 2011 13:37


 

Ska inte säga att jag inte bryr mig, men det är klart jag gör. fast samtidigt så skiter jag i det.. Fast får man vara så ego? nä, tänkte just det.. Hur många gånger har inte du säkert tänkt samma sak? En hel massa skulle jag tro. Jag ber om ursäkt för det, men samtidigt så är det inte mitt fel. det är inte mina beslut att ta.. Det är inte jag som är boven i dramat. Om det nu finns någon skyldig.. Det drabbar dig, det drabbar mig.. Det drabbar nog oss alla, vare sig vi vill eller inte.. Det är bara så synd!



Helgen kom och den försvann lika fort. Många har varit här och det har varit fullt upp både fredag och lördag. Söndagen tog vi det lite lugnt, var ute och gick en sväng hela familjen (tyvärr inte i skogen, då det var jakt på G) Sen skulle Cassi på kalas. Hon var så fin i sin vita prinsessklänning, lockar i håret och löshår i lila med fladdermöss .. Det var Emma som hade kalas så det var ju inte så långt att gå, skönt!


Tjejorna var så trötta igår så Ida och Nellie somnade i mitt knä runt 18 snåret. Cassi gick och la sig runt 19 tiden, och tyckte det var mitt i natten =)

Så jag och Jimmy kollade på en film och gottade till det lite. Och som vanligt så somnade Jimmy på soffan, det hör liksom till när vi kollar på film.. Ska jag vara ärlig så var inte filmen så värst bra heller, så han missade inte så mycket.



Nu blir det kvällsjobb för mig i dagarna tre. Så det blir till att åka buss för min del. Vi har ju bara en bil numera, eller golfen står ju här men det är typ körförbud på den. Så onödigt att köra med den nu,när den är så fin och tillfixad inför försäljning menar jag. Ev så har vi en köpare på den..



dags att göra sig klar kanske.. Ja så får det bli..


Ha det bäst. Kram Sofi 



Av Karedo - 14 oktober 2011 22:27


 


Nellie somnade i sin egna säng helt själv ikväll. Jag satt i hallen, och efter kanske 10 minuter kunde jag gå ner =)   Men då var hon oxå väldans trött.. Med en tidig morgon och dagis från 6:15 till 16. Sen besök av kusinen med familj, gjorde nog sitt. Men jag hoppas hon kommer ihåg att man kan somna själv, i sin egen säng. Och då utan pip och gnäll.. Självklart förstår jag att det kommer ta tid. men det är i alla fall ett steg i rätt riktning..


 *hoppas*


Imorgon är det lördag och älgjakt står på Jimmys schema.. Jag och tjejorna ska städa lite, fixa & trixa och så ska vi laga till en smaskig älgstek oxå. För imorgon kommer Jessica, Johan med tjejerna Nora, Meya och Lowa.. Då blir det fullt hus! Men det är bara kul.. Det tråkiga är väl att det måste städas, så man slipper skämmas menar jag =)

 

Nu är det dags att lägga sig tror jag, klockan är nu 23:04 och jag har varit vaken sedan 05:00


Ha det bäst. Kram Sofi

 

*god natt*

 








Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards