Alla inlägg under november 2014

Av Karedo - 23 november 2014 10:19

Jag skulle kunna ge nästan vad som helst, om någon ville hjälpa mig med tjejornas rum.. Japp, vaaaad soooom heeeelst.

Det behöver rensas & sorteras bland leksaker, pysselgrejor och allt annat. Det behöver fixas med kläderna & få in dem i garderoberna. Bäddas rent, kanske till o med möbleras om. Och det behöver tokstädas, som i dammas, dammsugas och torkas golv..

Jag får panik, ångest & allt man kan få bara jag kommer upp på övervåningen.. Det är KAOS, tro mig..

*suckar högt*


//s

Av Karedo - 18 november 2014 12:39

Att det ska vara så svårt att ta tag i dagen.. Halva dagen har snart gått, och jag hittar på fler och fler ursäkter för att INTE sätta fart..
Lathet säger en del.. Brist på energi säger jag..

//s

Av Karedo - 16 november 2014 22:21

Här är dem! Två böcker som ska hjälpa mig att hitta mig själv.
En dagbok, den rosa. Där ska jag skriva precis allt utan att baka in det i kryptiska texter. Jag ska vara helt ärlig och framför allt ska jag inte ljuga för mig själv..
Det andra är en BraTack-bok, den röda. Där ska jag skriva tre tack och tre bra. Dvs tre saker jag är tacksam för och tre saker jag tycker har varit bra just idag.

Here we gooo!

//s

Av Karedo - 16 november 2014 13:08

Sitter på busiz och tittar på mina tjejor som har så kul.. Jag myser i hela kroppen! Lunchen är nyss uppäten och det busas för fullt igen. Jimmy har jobbat natt, så vi tänkte låta honom sova i lugn och ro. Vad gör man inte för den man älskar? Ganska skönt att sitta här och göra ingenting mer än att surfa runt i cyberrymden. Tjejorna sköter sig själva, de leker en stund, kommer och tittar till mamma för att sen leka igen.. Självklart har Nellie skadat sig, men plåster fixar allt! Till o med brännskador efter den stora rutschkanan.


Sen ska det hem och fixas & trixas.. Många planer som ska förverkligas på ett eller annat sätt. Jag har som en bild över varje rum i huvudet! Vissa grejor är lättare att få till, andra lite svårare. Det är allt från att ljusstakar ska införskaffas eller flyttas till att hela möbler ska bytas ut så småningom. Med det stora nu som ska fixas är rensning av alla skåp, lådor och utrymmen som samlar på sig en massa skit.. Känns som om jag inte gör annat än att rensa och städa, men det tar lite tid för mig.. Har lite svårt att kasta och göra mig av med saker, men jag har blivit bättre på det.


En vän har dykt upp i mitt liv igen, eller hon har väl alltid varit där men nu är hon DÄR. Hon peppar, stöttar och kommer med fina ord. Med hennes hjälp försöker jag hitta totalt sex ljusglimtar varje dag. Den känslan jag får då ska jag spara och ta fram när jag känner mig lite nere. Jag måste lära mig att se positivt på saker och ting, inte bara det negativa.. Det är inte bara denna vän som sagt det till mig, utan många.. Jag försöker verkligen se saker och ting positivt, men det är fasen svårt. Får nästan som dåligt samvete om jag säger att något är bra, precis som om jag gör något förbjudet. Jätteskum känsla som egentligen inte går att förklara. Precis som om jag inte är värd att få känna si eller så..


Imorgon är det måndag oxå.. Och alla vet väl vad det innebär? Det är då man börjar med det ena eller andra.. Frågan är vad jag ska börja med bara, och hur jag ska börja? Tur jag har några timmar att fundera på tills datumet slår om. Så jag får återkomma lite senare :)


Nu ska jag fortsätta titta på busiga tjejor!


//s

Av Karedo - 10 november 2014 19:06

Många deppar ihop när det blir mörkt och trist ute, och sen gladare när snön kommer och det blir ljusare. Men inte jag, jag blir bara deppigare ju närmare julen vi kommer. Börjar på sensommaren och så trappas det upp.. Allt jag vill är att julen ska vara över redan innan den börjar..

Börjar när höst och vinterkläder måste införskaffas, för man måste ju vara typ ett halvår före årstiden. Precis som man typ kollar sommarkläder på vintern. :)
När man sen kommit fram till vad som fattas i tjejornas garderober och försökt lösa det på bästa sätt, känns det knas.. Jag har absolut inga problem med att köpa begagnat eller ta emot och ärva kläder (och även andra saker som tex cyklar, möbler osv) Bara mina tjejor är hela och rena och är nöjda med det dem har, så är jag nöjd. Då gör det ont att typ få höra att jag inte unnar mina tjejor det bästa..
Men är det inte det jag till viss del gör? Jag lär dem att allt inte handlar om pengar eller det senaste som går att köpa. Jag vill oxå att dem ska veta att man kan INTE få allt man vill ha. Ibland måste man spara till det, eller välja bort något annat. Det måste ju vara bra saker att lära dem.. Eller?
Självklart köps det nytt om det är så att det behövs! Jag vill ju bara kunna lösa allt på bästa sätt, så det blir så bra som möjligt i slutändan..

Sen är det farsdag som ska firas, gärna med fika och paket. Jag vet att han inte kräver det, men det känns fel att inte fira på något sätt. Samma då älsklingen fyller år och present ska köpas.. Jag vet att jag inte måste... Men men.. Samma här, jag vill ju bara att allt ska bli till det bästa.. Jag hoppas han vet att jag älskar honom jättemycket även om jag inte köper en massa dyra saker och grejor.

Sen kommer julen och jag vill ju så gärna ge tjejorna en dunderbar (dunder & brak + underbar) jul. Med pyntat hus, julgodis, och självklart julklappar köpta efter önskelistorna..
Hur jag än försöker tycker jag inte att jag får till det.. Hur pyntar man? Hur mkt pynt är för mycket alternativt för lite? Måste man ha julgran? Julgodis börjar jag få kläm på. Brukar hyra in min finaste vän Annika på julgodisbak.. Eller brukar och brukar, vi gjorde det förra året och jag hoppas på en repris i år :) Förra året gav jag mig på lussekatter oxå, som blev sååååå bra.
Sen kommer det som ger mig störst och mest ångest om något.... Julklapparna!
Jag varken kan eller har råd att köpa allt på önskelistorna. Det är stört omöjligt, det är allt från telefoner, 4hjulingar till smink och pyssel. Dessutom vill jag inte köpa allt de vill ha. Som jag skrev där upp, jag vill att de ska veta att man inte kan få allt.. Självklart får man önska sig, men det är ingen garanti på att man får det.
Men tänk om de tror jag INTE älskar dem, om de inte får det som det önskar sig menar jag.
Och vem försöker jag impa på? Jag är väl inte bättre som mamma bara för att jag köper dyra julklappar? Det är som om jag inte fattar själv.. Det spelar ingen roll hur dyrt det är, det är tanken som räknas. Och jag vet att Mina tjejor blir lika jätteglada över ett ritblock och nya pennor köpta på jobbet, och inte på lekia med den nya Disney filmen på..

Tror jag ska intala mig själv om att november och december i år ska bli de bästa på många många år!

//s

Av Karedo - 2 november 2014 18:11

Idag är jag så trött på allt, trött på att vara mig, mamma & fru..
Är helt slut både i kropp och själ. Och det tänker jag stå för. När jag får frågan om hur det är, svarar jag alltid att allt är bra. Men idag tänker jag inte ljuga, det är INTE bra.. Det är fasen inte bra!!

Det har varit helt upp & ner några dagar, både på gott och ont.. Kan säga som så, jag hoppas hoppas att jag tar mig ur det som en bättre mig, mamma & fru..

Idag brast det.. Det var länge sedan nu, länge sedan jag fick ett sådant totalt platt fall. Jag bokstavligen kokade inombords av ilska, maktlöshet och sorg..
Men antar att det bara är att resa sig och bita ihop.. Ljuga för alla och sig själv, hitta ett ansikte som passar & säga att allt är sååå bra.

//s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards