Direktlänk till inlägg 25 maj 2018

Det blir nog bra till slut..

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..


För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt förut, men detta var en helt ny nivå av mig själv. 

Jag tror inte ni kan förstå dessa känslor jag hade då, om ni inte varit där själva. Samtidigt vet jag att alla fungerar, känner & reagerar på olika sätt.. Jag kanske triggas igång av saker som ingen annan ens ägnar en tanke åt.

Det var så mycket som triggade igång mig, så det var helt galet. Det kunde vara artiklar, inlägg & statusar i olika sociala medier. Men oxå filmer & serier.. Överallt var det någonting som fick mig att braka ihop..

Ångesten var inte från denna värld & den dödade mig långsamt..

Har ett långt "inlägg" på telefonen, där jag lixom nästan skriver att jag gett upp. Men det kommer nog inte publiceras, men sparas för att jag ska se vad jag besegrat så småningom.. 

Jag tror ingen riktigt sett hur dåligt jag mått.. Jag tror jag är ganska bra på att dölja det, för det du ser är inte alltid sanningen.. Några har kanske vetat & faktiskt sett. Sen har jag även berättat för några få utvalda..


Skulle inte säga att jag är på topp än, men jag mår så mycket bättre nu.. Det finns fortfarande saker som får mig att sluta fungera.. Men jag försöker ta en dag i taget, andas & låta det bli som det blir..

Sen har jag börjat att rensa ut & fixa här hemma. Jag behöver en lugn plats där jag bara kan få vara..

Jag tror verkligen att man mår som man har det, & har det som man mår.. 

För varje grej som åker ut eller hamnar på rätt plats, så känner jag hur jag lixom andas ut & ett lugn infinner sig.. 


Jag vågar inte säga högt hur jag verkligen mår eller har mått, jag är för rädd.. Rädd att alla ska tycka jag är knäpp eller försvinna.. Är det något som förföljer mig så är det att alla försvinner på ett eller annat sätt, men det är ett helt annat inlägg.

Sen är det alltid så att så fort jag säger att allt börjar bli bättre eller faktiskt känns bra så kommer bakslag efter bakslag..


Fortsätter jag nu att bara ta det försiktigt & inte stressa fram någonting så kommer det nog bli bra till slut..

Jag ser fram emot en bra & underbar sommar där jag bara kan få vara jag.. En sommar som jag oxå vill dela med dem som jag tycker om & älskar, dvs min familj & mina närmaste vänner..

 

//s








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 24 mars 2018 00:30


Jag är inte perfekt & kommer aldrig bli perfekt heller.. Alla tränar & lever vi på olika sätt.. Vi har alla olika drömmar & mål med det vi gör.. Det jag vill uppnå är kanske inte det du vill. Kanske tycker du till & med att det är fult eller konstigt...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards