Alla inlägg under juni 2016

Av Karedo - 27 juni 2016 22:54

Det är dags att ta tag i mig själv igen. En nystart ännu en gång kan man säga.. Nu har jag vilat klart tycker jag, nästan 2 veckor utan ordentlig träning. Så imorgon blir det en tur till the gym, äntligen! Så nu antar jag oxå att bloggen kommer vakna till liv igen :)

Det nya "programmet" ska köras & ska så göras i några veckor.. Kan helt ärligt säga att jag tycker det verkar tråkigt. & det är ingen hemlighet att jag faktiskt tycker det. Alla som velat lyssna vet vad jag tycker.. Fast jag kan ju ha fel :)

Men det ska köras, då jag MÅSTE tänka & lyssna på min kropp.. Förhoppningsvis så blir det bättre nu när jag vilat & "börjar om".
Målet är ju att jag så småningom ska kunna göra det jag verkligen vill göra, dvs marklyft & diverse andra övningar..
Men det viktigaste nu är att jag faktiskt kan komma igång med träningen igen..

Men nu skyndar vi långsamt. Dessutom håller vi alla tummar vi kan hitta, på att min kropp inte surar ihop igen.. Skriker den på mig, skriker jag högre!!

Funkar det inte nu, ja då ger jag fasen upp!

Återkommer imorgon när jag vet hur det gått..

//s

Dessa bleka ben ska få jobba!! :)

Av Karedo - 13 juni 2016 00:25

Nu har det äntligen hänt!! Jag har tagit 100kg i mark.. Så jäkla glad, typ lycklig faktiskt! Töntvarning, jag vet! :) Men det bjuder jag på..
Ni kan nog inte förstå det jag känner.. Känslan när jag klarar en vikt jag bara drömt om så länge.. Det har varit en låååång väg hit, men nu är jag äntligen framme. Eller det var i torsdags jag kom fram :)
Det har varit ilska, tårar, glädje & lycka. Ja, de flesta känslor har varit inblandade kan man säga.
För varje kilo jag har kunnat öka, så har jag alltid haft målet på 100kg i tanken. Jag bara skulle dit, ett kilo i taget sakta men säkert! Sen att jag tycker att det gått på tok för sakta, det är en annan sak..

Men ni tror väl inte jag är klar nu? Nä!! Nu sätter vi upp nya mål & nya vikter.. Det är ju i mark jag vill bli som bäst, dvs MITT bäst.
Det är ju lixom min grej, att stå & boxas eller att dansa är inte riktigt så Sofi. Att lyfta tungt är ju så skoj oxå & att lyfta något annat finns ju inte :)

Samma dag satte jag oxå ett nytt PB i bänk.. Denna bänk som ger mig mardrömmar. Jag borde vara ganska nöjd med det jag tar i bänk, men jag kan bara inte vara det.. Tycker själv jag är på tok för svag. Så kämpar på där.. Några kilon till vill jag nog klara av, men vi får helt enkelt se..

Så nu har jag alltså en bänk som ger mig mardrömmar & dessa jäkla armhävningar som driver mig till vansinne.. Jag som trodde man skulle få ett inre lugn av att träna :)

Men nu har jag fått nya order, inga "tunga" pressar av något slag. Inte heller några latsdrag eller chins, precis som om jag kan göra några :) ha ha ha.
Jag har en (ny) muskel i ryggen som krånglar, så tanken är väl att den ska få vila lite.. Men allt annat funkar typ, så träning blir det i alla fall.

Fast idag lyssnade jag på kroppen & strök dagens tänkta pass på the gym. Även om ryggen känns bättre idag, så skadar det nog inte att "vila" en dag extra.. Men oj, stackars min familj.. Galet irriterad på allt & alla när jag kom hem från jobbet. & jag är nästan helt säker på att det är för att jag ligger i ofas med träningen. Den här veckan blev det ju bara tre pass, & det senaste var i torsdags. Så jag hade verkligen behövt träna idag, på alla sätt & vis.. Istället blev det en låååååångpromenad med Krut på em/kvällen..

Den här veckan som kommer få bli en markvecka tänkte jag. Med inslag av rodd i olika varianter, & kanske får jag in ett böjpass oxå. & det är ju inte så att jag gråter floder över att bänken inte kommer i första hand, inte just nu i alla fall :)

Nu ska jag hoppa i säng.. Klockan blinkar på 00:20 & imorgon står det träning & jobb på schemat..

Kram till dig

//s

En Sofi som nyss tagit 100kg i mark & typ gråter av lycka inombords.. :)

Dagens promenad med Krut.. En promenad som gav mig ett sorts lugn, samtidigt som den satte igång alla tanketroll som lever rövare i mina tankar just nu..

Av Karedo - 1 juni 2016 22:27

 

En trött men lite lycklig Sofi.. Dock inget glädjetjut idag, men ett leende från öra till öra.. :) 

Nu när jag landat lite, så är jag faktiskt nöjd med dagens Linus-träning. & det var jag inte alls först. Eller träningen i sig är jag jättenöjd med, det var resultaten som inte riktigt blev som jag ville..
Det var/är fasen inte lätt att hålla ordning på alla dem känslor som jag haft. Idag har jag nog betat av alla som finns.. 

Jag var taggad till 1000 att fixa en okej vikt i bänk idag, dvs bara det blev över 40kg. Ett kilo eller vad som helst hade varit godkänt, bara jag kan få känna att det går framåt & inte bakåt.. Men det gick ju inte alls! Blir på riktigt jäkla förbannad, snart skiter jag i allt vad bänk heter. Jag ger helt enkelt upp! :( 
Jag är till & med trött på att bara skriva ordet.. Skit oxå lixom.. 
Men nej..! Att ge upp & misslyckas med något känns värre, än om jag kämpar vidare & sen inser att det verkligen inte går.. Då har jag ju i alla fall försökt.. Så nu får det bli några fler bänkpass/vecka, SEN får jag ge upp & skita i skiten.. 

Det var tur jag fick avsluta passet med mark, annars hade jag nog sagt upp mig! I mark gick det däremot så mycket bättre. Äntligen kan jag ta i ordentligt utan att kroppen skriker, jag blir lika förvånad varje gång.. Idag blev det ett nytt PB & då samtidigt ett steg närmare min drömvikt.. 

Jag tror inte folk förstår hur glad jag är över att kunna köra mark på riktigt igen. Kan inte ens förklara det med ord tror jag. Vad kan det jämföras med? Jag har ingen aning, jag är bara så glad. Så där löjligt glad, nästan så där lite lycklig.. Japp jag har sagt det förut men jag kan säga det igen, igen & igen.. Det är ju i mark jag vill bli som bäst, i MIN egna satsning där bara MINA resultat räknas.. 

Kramar om de finaste i min närhet.. 

//s


Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards