Alla inlägg under januari 2014

Av Karedo - 27 januari 2014 21:42

Så var det måndag igen.. Att denna dag alltid kommer, kan den inte bara hoppas över? Hatar måndagar, det är alltid då man ska börja vara så jäkla duktig. Bara för att misslyckas några timmar efter man gått upp.

Skulle ha tränat idag, men så blev det inte.. Jag som skulle träna på ett eller annat sätt de dagar jag är ledig. Fast kanske kan jag räkna snöskottningen som träning, för det är ju något jag aldrig gör annars.


Går och lägger mig så jag kan vakna upp till en tisdag..


//s



Av Karedo - 22 januari 2014 21:58

Idag är/var det en sån där dag som jag hatar, men har lite då och då.. En sån dag där allt känns blä och allt jag gör blir bara pannkaka som om det inte duger på något sätt. En sån dag där jag är sämst som mamma, fru och människa (i alla fall i mina ögon) En riktig SKITDAG med andra ord, tårarna har inte varit långt borta. Har varit så ledsen, men vet inte varför.. Jag är bara helt tom inombords, och energin är som bortblåst.

Tjejorna bara bråkar, skriker och bråkar lite till. Och det är hela tiden, morgon, lunch, middag och kväll.. Kom nu inte och säg att det är en fas, jag skiter i dessa faser!!! Det är nu det är jobbigt, och att det går över (om det nu går över) hjälper ju inte mig just där och då.

Jag har förövrigt slutat räkna nu.. Jag har nu helt slutat med pepsi, även om jag har unnat mig ett glas eller två i helgen som var..

Tror det är dags att lägga sig under täcket och försöka sova nu. Först ska bara kläder, dagisväskor och allt annat fixas..

//s

Av Karedo - 14 januari 2014 22:09




När ska dessa sjukor sluta drabba Birgerssonska familjen? Först hade vi en släng av någon konstig magsjuka där vid jul och nyår. Sen blev jag dunderförkyld utan röst och en trötthet utan dess like.Känner mig inte helt hundra än. Ida har haft ont i kisseriet och det har kliat och svidit. Hon var hos doktorn igår  men det visade inte på någon UVI tack och lov. Jimmy har en huvudvärk som kommer och går. Och nu ligger Nellie i feber :( 

Och som om inte det vore nog så är Ticko sjuk. Hon har fått Kennelhosta och går på medicin och smärtstillande, dessutom är hon sjukskriven i 2 månader så ingen mer jakt för henne denna säsong. Hon får inte ens gå promenader så det blir kisspauser på tomten endast.


Jag av önskar bara att allt fick bli bra nu.. Jag bara undrar NÄR?


//s





Av Karedo - 10 januari 2014 22:31

Jag är så otroligt stolt över mig själv.. Det är hela 4 dagar sedan jag drack Pepsi, kan ni tänka er 4 hela dagar.. Det har faktiskt gått mycket bättre än jag trodde. Fast jag har legat sjuk i jordens förkylning (tappad röst, hosta, sjukt frusen och trött) så jag vet inte riktigt vad som är/var förkylning eller abstinens. Men det är sak samma, huvudsaken är att jag fixar det.. Och japp 4 dagar är bra för att vara mig, nu ser jag bara framåt :)


Men i dag var det en riktig prövning, då resten av familjen hade Pepsi stående på bordet. Men jag höll mig till min Ramlösa mango.. Första helgen kommer bli en riktig prövning i sig oxå skulle jag tro.. Jag tror det är för tidigt att "bara" ta ett glas, då åker jag nog dit igen.. Ska se om jag kan hålla mig helt Pepsifri fram till... ja vad ska vi säga? Semestern?

Jag äter fortfarande godis, men med måtta. Kan inte sluta med allt på stört känner jag. Men helt ärligt är jag inte direkt jättesuggan på just godis. Det är mer kakor, bullar och ev något chips som lockar mig mer för tillfället.

Hur som helst, idag är jag stolt över mig själv.. :)

//s

Av Karedo - 2 januari 2014 19:22

Hux flux blev det nytt år och vi är redan några dagar in på 2014..

Jag tänker inte säga att mina nyårslöften är ditten och datten. Nyårslöften är till för att misslyckas med.. Men jag kan säga att jag har ett mål, och dit ska jag nå. Frågan är bara om jag är redo, och hur jag ska nå dit? 

Jag har en SKITKROPP som inte direkt gör det enklare när jag vill röra på mig. 

Alla tjatar om att jag ska börja gå, ta Ticko på långpromenader.. Men har man en höft /rygg som pajar direkt och en kraftig inflammation i båda fötterna så är det faktiskt inte bara att gå "långisar"

Nu höjer säkert många på ögonbrynen, va då? Har du svårt att gå, det syns ju inte...? Men JA så är det, kan knappt minnas när jag inte hade ont. Varje steg jag tar känns och gör ont i fötterna. Höften/ryggen låser sig på en sekund om jag har otur, och sitter som berget. Jag går och "låser upp" mig en gång i veckan, för att ens kunna funka skapligt i vardagen.

Men mina händer och handleder är mycket bättre nu, så det är ju i alla fall något positivt i tillvaron. Så jag ska inte bara klaga på denna kropp. 

Så det är faktiskt inte alltid så enkelt att bara göra något åt en situation. Är man inte just där själv så vet man ALDRIG vad som händer precis där och då.. Så det är inte att alltid BARA att börja! 

Men jag har ett mål och dit ska jag nå!!

//s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards