Alla inlägg under mars 2015

Av Karedo - 26 mars 2015 23:07

Mamman har det lite kämpigt nu. Det är mycket som händer i Birgerssonska huset, lite väl mycket.
Mamman känner att hon inte hinner med i svängarna. Hon orkar inte heller hålla humöret upp, fast hon vet att hon måste.
Mamman är vilse i sig själv och grubblar en massa. Det är många tankar som är helt obegripliga, medans andra bara är lite knasiga..
Hon försöker verkligen få sin vardag att fungera så bra som möjligt.

Mamman önskar att hon kunde sluta känna som hon gör. Många säger att hon är fin som hon är, och att dem älskar henne för den hon är, och att det är just därför dem gör det.
Mamman undrar varför hon har så svårt att tro på vad dem säger.

Mamman älskar sin egna lilla familj. Och hon gör allt för att dem ska ha det så där bäst det bara går. Hon känner att hon skulle vilja göra mer, att hon måste göra mer..

Mamman hoppas familjen vet hur mycket hon älskar dem, och att hon verkligen försöker få till ett bra hem med mycket kärlek.

//s

Av Karedo - 25 mars 2015 07:43

Begagnat eller icke begagnat.. ?

Jag är så himla trött på denna fråga! Ja jag köper gärna begagnat eller ärver saker.. Jag ser absolut inget fel i det! Så då har jag sagt det!

Det som tydligen är känsligast är att tjejorna ofta ärver eller får begagnat. För några dagar sen hämtade jag tex tre påsarna kläder och skor, som tjejorna fått ärva/köpa av Michis (våran förra granne) Det var jättefina kläder och tjejorna blev så glada. Cassi & Nellie för att det var kläder efter Michis, en stor tjej som har tuffa/fina kläder liksom. Och Ida för att det var kläder som "glittrade" :) Och de bästa av allt, kläderna verkar passa alla tre på ett eller annat sätt.
Jag är lika glad jag, ett mindre *måstehandlainomkort* kan prickas av..
Jag fick även frågan av en annan kompis (Pia) om jag var intresserad av kläder till tjejorna. Självklart är jag det, blev ju så nöjd förra gången. Så väntar på en leverans till :)

I samma veva fick vi chansen att köpa Michis cykel. Så nu har Cassi en ny, Nellie har fått ärva Cassis och Ida har fått Nellies. Sommaren är räddad :)

Till er och alla ni andra som gett tjejorna kläder & saker, TACK!

Jag vill att tjejorna ska lära sig att uppskatta saker för vad dem är inte för vad dem kostade. Självklart får tjejorna *nya nya* kläder och saker oxå. Men som jag upplever det så spelar det ingen roll om de får ärvda eller nya saker. De verkar bli lika glad för vilket som.

Själv ärver eller köper jag gärna begagnat oxå. Just nu vill jag ha min mammas tallrikar, som hon själv har köpt på loppis :)
Min TV-bänk är ett arv efter en släkting till Jimmy. Och vardagsrumsbordet tror jag har varit min mormors. Även sängen jag & Jimmy sover i är köpt begagnat av Madde. I garderoben har jag kläder jag ärvt oxå, bla från mamma & mormor. Finns många många fler saker som är begagnade i detta hus!

Och på somrarna springer jag gärna på loppisar med Marju, jimmys mamma :) Så JA, jag är för begagnat!

Så vad är felet? Mitt liv mina val!

//s

Bevis på att ärvda kläder inte är sämre än nytt, här har tjejorna "Michis kläder* typ från top till tå..
Och idag cyklar dem till skolan i delvis ärvda kläder och är så nöjda!

Av Karedo - 24 mars 2015 09:14

Tjejorna är lämnade på skolan & dagis, Jimmy sover efter att ha jobbat natt och jag ska snart åka och jobba.
Solen skiner och jag har en bra känsla i kroppen. Underbart!

Det har varit lite mycket på sista tiden.. Så en sån här dag är efterlängtad.

Igår fick vi se ett litet friskt hjärta på våran lilla Ida. För en tid sedan så upptäcktes ett blåsljud på Idas hjärta, det har nu kollats upp vidare med ultraljud. Och allt såg bra ut så jag är så lättad! Det var verkligen en stor sten som släppte från bröstet.
Även om alla sa att det inte var någon fara, har det varit många tankar. Tänk om, vad händer och vad gör vi nu? Det var ju ändå hjärtat det handlade om. Ett litet hjärta på min lilla Ida.

//s

Av Karedo - 1 mars 2015 09:00

Jag skäms!
Skäms över hur jag reagerar över vissa saker.
Skäms över hur jag känner och tänker över andra saker.
Skäms över att jag känner sådan avundsjuka..
Varför kan jag inte bara vara nöjd över det jag har?
och varför ska det vara så svårt att acceptera hur man ser ut?
Jag skäms!

Blir så trött på mig själv..

//s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards