Alla inlägg under augusti 2014

Av Karedo - 28 augusti 2014 10:04

Dagen idag kallas tydligen torsdag.. Det är vad jag har hört i alla fall. För mg kallas den 'tatagitoalettendagen'
Denna semester har helt gått i städandets och rensandes tecken. Det har fixats & trixats. Nellie har fått ett eget rum och Jimmy & jag har fått flytta ner i källaren.
Idag är det oxå småfixens dag, dvs det tvättas, plockas och det ska dammsugas.
Mitt hem börjar få den form så som jag vill att det ska se ut.
Nu gäller det bara att hålla efter så det får fortsätta att se fint ut..
Men har kommit på att tar man några minuter varje dag för att plocka och fixa lite. Så blir det aldrig så där jätte stökigt. Eller kommit på och kommit på, det har jag väl alltid vetat. Men nu gör jag det oxå.. :)

Bäst att sätta fart, tänkte hinna tömma toaletten innan Nellie ska hämtas på skolan.

//s

En förebild på toalettskåpet.. Efterbilda kommer inom kort :)

Av Karedo - 22 augusti 2014 23:26

Så grymt ledsen, arg & besviken så jag vet inte vart jag ska börja..
Hur kan du göra så? Eller du får väl göra så, men jag hade inte behövt se det.. Och så onödigt klumpigt att visa det sen..

//s

Av Karedo - 9 augusti 2014 12:09

Ligger i båten och gör ingenting. Ganska skönt faktiskt, tro det eller ej. Att slappna av lite för sig själv så här i ett hörn är guld värt! Där ute hör jag sex tjejer som leker och Jimmy, Jessica & Johan antar jag solar. Det är väl så här som en sommardag ska vara :)

Tränar på att ta dagen som den kommer. Minut för minut, timme för timme.. Alla måsten finns men tänks inte på, det tar vi när vi kommer dit.

Jag och familjen har sovit ute på sjön för första gången. En helt okej upplevelse som kan tänkas att göras om, i all fall från min sida.
Vi måste bara få lite kläm på det här med båtandet och sjölivet, då kommer det bli kanon.. Nu var det lite missar med extrakläder, och lite på matsidan osv.. Men det fixar vi till nästa gång :)

Men än är jag inte övertygad om att jag är en båtmänniska!

Vi har fått vara med och fira Johan & Jessica som blev man och fru igår.. Ett jättestort grattis och en massa kärlek till dem!
Glad att de ville ha med oss när det skulle fira sin dag, och kvällen igår var mycket trevlig. Med många nya människor att få lära känna, och skratta med :)

Ska väl ta mig ut i solen en stund jag oxå.. Ska bara förbereda lite melonmellis till min lilla familj!

//s

Dagens tre poooositiva oxå!
# Jag tillåter mig att njuta av lugnet..
# Inga stressiga tankar, känner ett lugn..
# Att jag får må så här bra med min familj och vänner..


Härlig vy att vakna till imorse :)

Av Karedo - 7 augusti 2014 23:42

Dagens tre..

Sjukt peppad att försöka nå mitt mål nr 2

Min familj! Har tre underbara tjejor och en man jag älskar dem så sjukt mycket!
Tjejorna ligger nu och sover tryggt i sina sängar.. Eller inte.. Nellie & Ida ligger i min & jimmys säng, Cassi i Idas säng och jag i Cassis säng. Jimmy fick ta källaren :)
Vi får se hur vi vaknar imorgon då det gärna flyttas runt lite om natten.

Jag har varit och träffat min psykolog. En häftig och härlig tant med glimten i ögat. Som både ser mig och lyssnar.

//s

Bustrollen :)

Av Karedo - 4 augusti 2014 06:42

Jag lever och mår bra.. Typ.. Eller något.. Jag vet inte.. 
Det är komplicerat, jag vill säga att allt är tipp topp, och vissa dagar är det så. Semestern har varit toppen med mycket skoj och mys med både släkt och familj..
Nu är man tillbaka i vardagen och ska försöka ta upp de rutiner JAG hade för mig själv innan semestern, det är väl här skon klämmer. Det går inte alls!! 
Men jag SKA klara det, jag ska visa alla tvivlare och framför allt ska jag visa mig själv.. Målet jag har satt är för MIN skull och ingen annan.. 
Först och främst ska semesterkilona bort, sen fortsätter jag bara.. 
Tror jag har mkt att vinna på det! 
//s

Jag kämpar på.. Typ -7kg på denna bild..

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards