Alla inlägg under oktober 2015

Av Karedo - 27 oktober 2015 06:37

Har en bild, om än lite suddig, framför mig, där jag tänker mig i en klänning, eller i alla fall en kjol, på julafton.. Det var en gång någon som sa att det blir som man tänker.. Och ni som känner mig vet att det inte finns en kjol, och verkligen inte hänger en klänning i min garderob..

Hur jag nu ska nå detta och verklgen stå där i ett kvinnligt plagg är just nu lite av ett mysterium.. Har lite lite svårt att föreställa mig hur jag kommer se ut.. Men jag står där, lite suddigt, med ett leende och klädd i något annat än byxor.. Håret är upp satt och jag känner mig riktigt fin för första gången i mitt vuxna liv..


För varje dag klarnar bilden  av mig i klänning - Det blir som man tänker!


//s


Av Karedo - 15 oktober 2015 23:38




Tänkte jag skulle starta upp bloggen igen..


vad har hänt sedan sist?


Det största som har hänt är nog att jag har slutat med min medicin.. Ett val jag gjorde helt själv, ibland kanske inte det smartaste jag gjort. MEN i det stora hela ett av de bästa beslut jag tagit.. Även om jag har dagar där jag bara vill försvinna så mår jag så mycket bättre.. När jag åt medicinen var jag liksom låst i ett läge, var varken glad eller ledsen utan mer i något mellanläge hela tiden.. Nu har jag dagar där jag känner riktig glädje och dagar där jag kan vara riktigt ledsen.. Men det bästa är att jag vet & kan komma tillbaka från det ledsna till det glada.. Jag inser nu att livet är lite upp & ner. Livet är inte alltid en dans på rosor utan motgångar..

Men ibland måste jag fortfarande påminna mig om att vissa småsaker är just småsaker. Jag behöver inte bryta ihop över allt som går emot mig & min familj..

jag tar en dag i taget, andas och tänker efter..


Alla tjejor går nu i skolan, och det går jättebra.. Så skönt att ha dem på ett & samma ställe :) Ida är överlycklig över att äntligen fått börja skolan. Nu är det bara läxorna som fattas, hon vill ha många så hon lär sig att skriva & läsa.. Nellie kämpar på med läsning & matte, och jag tycker det går kanon. Cassi har fått börja med engelska & slöjd och snart är hon nog bättre än mamma på engelska och garranterat bättre på att sy :)

Men när blev tjejorna så stora? 


Familjen har fått tillökning oxå.. Nej ingen ny bäbis, eller jo på sätt och vis.. På semestern hämtade vi hem en liten Krut, så nu är lugnet slut i Birgerssonska huset.. Krut är en liten dreverkille som ska bli Jimmys & Cassis nya jaktkompis.. Vi fick ju tyvärr ta bort Ticko i början på året.. Så nu kan man väl säga att Birgerssonska familjen är hel igen.. 


Tror vi kommer få många roliga stunder & minnen med denna lilla kille.. 


Nu är det dags att inta sängläge, så man orkar med morgondagen. Då står jobb, skola, städning och fredagsmys på schemat..


//s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards