Alla inlägg under augusti 2011

Av Karedo - 12 augusti 2011 11:06


  


Undrar om min kropp vill säga mig något.. Har varit ännu en gång på vårdcentralen =( Har så fruktansvärt ont i mina handleder.. Min vänsterhand och tumme funkar inte alls, har ingen kraft kan inte lyfta något utan at det hugger till och gör jävulskt ont. Höger är bättre och gör bara lite ont. Läkaren kunde inte svara på vad det kunde vara.. Överansträngning kanske, men det låter konstigt tyckte både läkaren och jag då jag inte jobbat på 4 veckor, var ju sjuk två veckor innan semestern började. Fick lämna prover för och se så det inte är något rematiskt eller vad det heter. Har ju dåliga leder i släkten..

Det kan oxå vara min dunderförkylning som utlöst det hela, fråga mig inte hur och varför för det har jag ingen större koll på..

Hur som helst så är det bara vänta och se vad som händer och sker. Ska få pröva ut handledsskydd som ska ge lite stöd. Ska oxå knapra alvedon (jag undrar om min kropp svarar på det, så mycket smärtstillande som jag ätit) och smörja med voltaren gel.. Och så ska jag vila och typ inte använda händerna för mycket.. Och det funkar ju säkert, hur gör man saker och får vardagen att funka utan att använda händerna?



Nu ska jag ta tag i städningen, Får väl använda fötterna eller något.. Städa först så vi sen kan spela vårat nya wii-spel. Tjejorna har fått The smurfs dance party. Ser kuligt ut och det bästa är att det är på svenska, så mamma och pappa kanske fattar hur man gör =)

 

Jimmy är hos Uffe och sågar ner lite träd, så när han kommer hem får jag sniffa på lite svettig skogskille. Det är något speciellt med den lukten =)

Men det måste vara en skogskille bara svettig kille luktar pyton!

 

 

 

Ha det bäst. Kram Sofi


Av Karedo - 7 augusti 2011 14:59

 


Nästa som säger att det går över, det blir bättre eller att det bara är en fas, kommer jag att ge på moppo! För nu är det fasen inte roligt..


Varför kan det inte få bli bättre? Vad är det som gör att det inte funkar? Är det jag som gör något eller kanske inte gör? Dagarna är väl okej även om det är lite väl mycket pip och gnäll.. Men nattningen och nätterna sen, de ska vi inte prata om....

Vad är felet? Eller kanske är det inget fel? Kanske är det det normala.. Men var Cassi så här i samma ålder? Jag kommer inte ihåg. Hur är andra barn i samma ålder? Denna ljuvliga 3-åring som blivit bebis igen, driver i alla fall mamma till vansinne.. Antar att det bara är att bita ihop, men..... =(


Alla tips och råd tas tacksamt emot, men kom ihåg inga "det blir bättre, Det går över eller att det är en fas" de orden lyssnar jag inte på. De orden har jag hört och mummlat för mig själv tillräckligt länge nu..



Första semesterveckan är över, och bara en dag med regn.. Det är väl ganska okej! eller? Vi har hunnit med ett besök på smultronstället, Ett besök på busiz och lite pyssel på tomten.. och självklart en massa lek, bus och bad i havet =)

Så nu ser vi fram emot tre veckor till med fortsatt underbart väder, och mycket mera skoj..

 

 

Nu sitter vi hemma hos Jenny, Jonas och kusinen Daniel. Pizzan är uppäten och plumpspelet är i full gång. Barnen hoppar studsmatta leker och busar.. Själv lyxar jag till det och lånar en bärbar dator =) Jag vill oxå ha en dator man kan bära med sig.. Ingen som har en till salu till ett bra pris? Kan hända att jag är intresserad =)



Ha det bäst. Kram Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards