Alla inlägg under oktober 2016

Av Karedo - 17 oktober 2016 10:12

Jag har skrivit tre blogginlägg som jag nu raderat.. Jag skrev dem, jag la in dem, läste dem igen & sen tog jag bort dem.. Bort från bloggen, bort från telefonen & bort från mig..

Det ena var så elakt & riktat till mig själv.. Ett var bara helt sjukt stört & det tredje var nog mer en blandning av de två första..
Jag förstår inte varför jag inte bara valde att stanna kvar i bubblan med glädje, energi & en tro på mig själv..

Från & med idag är det dags att ta tag i det här som kallas livet igen.. Jag är trött på att tycka synd om mig själv, jag är trött på att inte tro på mig själv men framför allt är jag trött på att inte vara mig själv..

Japp så är det.. Jag är totalt i ofas med mig själv.. Men det ska nu ändras på!

Så..

1.. En än gång väljer jag att lägga bort vågen.. Det bara funkar inte att ha den med. Så bort med den!
Skiter i siffrorna, när jag känner mig fin så är det bra så.. Sen om jag väger mer än idag, det skiter jag i. Eller målet är att vikten inte ska vara så jäkla mycket i fokus hela tiden..

2.. Jag ska hitta en bra balans i kosten.. Tänker hålla mig till 6+1, dvs 6 lite striktare dagar & 1 ätardag i veckan..
Jag kommer inte ha några förbud, men tänker ha koll på mina kcal till en början..
Kommer oxå äta så jag orkar med träningen, den ska inte bli lidande.

3.. I träningen tänker jag lägga mitt fokus på det jag vill bli bra på.. Jag har ett mål, en dröm som jag vill nå. Det var någon som sa till typ mars borde du vara där.. Jag ger mig själv ett år.. Ingen stress & jag tänker ha många småmål på vägen.. Men jag längtar till den dagen & den känslan då jag kommit dit :)
& jag tänker inte jämföra mig med andra (som jag vet att jag gjort alldeles för ofta & mycket) hela tiden. Jag kan bara göra mitt bästa, & jag vet vart JAG vill, sen att det kanske inte funkar.. Det får vi ta då helt enkelt..

4.. Människor som tar mer energi än dem ger, har inget med mitt innre eller mig att göra längre. Jag väljer att lägga min tid & kärlek på dem som betyder något, dem som ger mig positiv energi eller hjälper mig på annat sätt.

5.. Jag rensar för fullt både hemma & hos mig själv.
Jag tror man mår som man har det & man har det som man mår.. Så jag behöver mycket mindre saker & grejer runt mig. & jag behöver ta kontrollen över alla mina tanketroll..
Jag vill ha ett mysigt hem där jag & min familj trivs. Det ska vara fullt av kärlek, glädje & ha ett lugn. Precis så som jag oxå vill må..

Familjen, hemmet & mig själv är det viktigaste nu! & jag tror jag har en ganska bra plan..

Idag är det alltså dag 1 av väldigt många.. & jag ser fram emot att äntligen komma igång med träningen igen. Uppehållet på tre veckor känns som år. Men idag får jag äntligen sätta igång den här kroppen igen.. Dagen börjades med en långpromenad med krut & nu väntar ett markpass :)
& jag är så sjukt taggad.. Men orden ta det lugnt, lätt & många klingar inte lika kul. Det är verkligen inte min grej, jag vill ta i & lyfta tungt! Men jag vet ta det lugnt, du fixar det här, du ska få lyfta tungt osv.. Jag vet!!
Men jag vill ju så mycket, antar jag får köra lite med handbromsen i så jag inte gasar iväg för fort..

1/många

//s

Me..

Av Karedo - 12 oktober 2016 13:50

WoHoo! Jag kan börja träna igen & jag är så jäkla glad..

Hoppar på mina mark & böj pass direkt nu på måndag.. Men jag har stränga order, jag ska köra lätta vikter & många rep till en början. Men vet ni? Just nu spelar det ingen roll.. Det viktigaste är att jag äntligen får börja lyfta, dra & svettas igen.
& jag vet att jag kommer komma tillbaka till mina tunga lyft så småningom. Jag har gjort det förut & kan göra det igen.

Jag har som mål att bli grym at the gym helt enkelt :) ha ha ha

Jag har oxå under den senaste veckan tagit tag i kosten igen.. Japp, igen!
Jag försöker ligga på 1200 kcal/dag. Jag vet att jag ligger på ett ganska stort underskott, & jag kommer öka på det vart efter jag kommer igång med träningen.. Nu vill jag bara ha bort känslan av den här fluffsiga jag.
Tänkte jag skulle försöka komma tillbaka till min första målvikt, imorse hade jag lite mer än två kilo kvar att gå ner.. Men min våg har ett eget liv så jag litar inte riktigt på den.. Så i slutet på nästa vecka lånar jag den på the gym..

Egentligen ska jag ju inte väga mig, jag får sån ångest av det. Har faktiskt bestämt att jag ska gå på hur det känns & hur jag ser ut & INTE på vad vågen säger.. Men just nu vill jag bara se att siffrorna går åt rätt håll..

Eller jag är lite kluven.. Ska jag låta vågen vara!? Vad tycker du!?

//s

Ibland tycker jag om mig själv..

Av Karedo - 8 oktober 2016 20:10

Äntligen kan jag skriva några positiva ord.. Kroppen känns bättre idag, så pass bra att jag får av mig tröjan utan att grimasera (heter det så?) allt för mycket.. Knät ömmar fortfarande men typ bara i böjt läge, så att gå funkar men inte att sitta på knä. Men det känns ändå bättre (här sitter en tumme upp- emoji)

Så nu har jag bestämt mig.. Det blir vila hela nästa vecka oxå. Dock en vila med dagliga långpromenader. Så kommer jag tillbaka starkare än någonsin veckan efter det..

Har ni aldrig hört förut va!? :)

Äntligen känner jag lite hopp om framtiden..

//s

Jag kanske inte är helt kaos ändå...

Av Karedo - 7 oktober 2016 20:17

Jag är så jäkla trött på att aldrig få/kunna göra det jag vill & hur jag vill.. Så fort jag börjar känna att träningen går framåt, så är det något som gör att jag måste tvärnita..

Nu har jag alltså en ofrivillig vila igen.. Den började i & för sig för att jag valde det själv.. Men blev snabbt ett måste, istället för en liten frivillig vila på några dagar..
& ni som känner mig vet att detta med vila inte är min grej.. I alla fall inte nu för tiden..

Så nu måste jag börja om igen.. Hur fan ska jag kunna komma dit jag vill!? Om jag måste börja om från noll hela tiden..
Att lyfta fjuttvikter (för mig) börjar bli uttjatat nu, & det är ju faktiskt skittråkigt.. Jag vill lyfta tungt, jag vill känna mig stark.. & jag vill både se & känna att det går framåt..

Det som stör mig mest är att det inte är en uns träning inblandad i det hela.. Jag var inte ens på the gym när det blev knas.. Nu är det tydligen till & med livsfarligt att gå en promenad med Krut..

& att jag då får höra att det är pga att jag tränar varje dag & jag får skylla mig själv. Det gör mig jätteledsen.. :(
För det första så tränar jag inte varje dag & för det andra har jag aldrig gjort det heller. För jag vet att min kropp inte fixar det. Är det något jag lärt mig på den här resan, så är det att lyssna på kroppen.. Ja jag kanske lärde mig den hårda vägen, men jag vet nu..

Nu vill jag bara att det ska kännas bättre & att jag får klartecken att börja träna igen. Men funderar på att känna lite på vikterna på måndag, bara för att se hur det känns.. För nu är jag så jäkla less på att göra ingenting. Eller ska jag vara så duktig & lyssna på dem som vet vad de pratar om?

*suck*

//s


Av Karedo - 4 oktober 2016 15:30

Jag ska nu försöka förklara en grej, som jag tror är lite knepig att förstå..

Jag har nog aldrig gillat det jag sett i spegeln, & ja jag menar aldrig som i aldrig.. Men nu på sista tiden har jag börjat gilla mig själv mer.. Men jag gillar inte min spegelbild, men ser jag på ett kort & ser MIG så gillar jag det jag ser.. Jättekonstigt!!

När jag började gå ner i vikt så tog det jättelång tid innan jag såg att jag blev mindre. Jag såg siffrorna på vågen men inte mer.. Jag märkte ju oxå att kläderna blev större men jag såg fortfarande ingen skillnad i spegeln. Tror jag hade gått ner lite mer än 10kg när jag såg & det faktiskt gick in för första gången. Men även om jag såg att jag blivit mindre, så var jag fortfarande gigantisk i mina ögon.. & jag har nu gått ner mer, men är fortfarande inte riktigt nöjd, men nöjdare..

Jag gömde mig i stora kläder, & kommer på mig själv med att göra samma sak nu.. Ska jag köpa något nytt så kollar jag alltid vilken den största strl är, & finns inte XL eller L/46 så struntar jag i det.. Men nu är det ju så att jag har typ M/38.. Förstår ni vad många "vill ha" som jag missat..?

Ja jag gillar det jag ser, & jag säger det oxå.. Det är sanningen, MEN jag gillar inte det jag känner. Känslan av att vara stor vinner över känslan att gilla sig själv & att vara stolt över sig själv. & då jag känner mig stor & osäker så blir jag oxå det.
Jag känner mig alltså fortfarande jättestor & har en helt skev bild av mig själv.. Jag tror jag är misslyckad & så mycket sämre än många människor.

Ibland händer det att folk säger till mig,

- vad fin du har blivit!
- så duktig du är!
- du strålar verkligen!

& så får man ett leende & en klapp på axeln.. För det första så kan jag inte riktigt tro på dem & sen undrar jag hur fasen jag såg ut förut & hur de såg på mig då?
Då var det ju ingen som sa att jag såg fin ut eller så, & ingen som gav några uppmuntrande ord. & leendet var mer av medlidande än något annat.. Då var det mer,

- det är insidan som räknas.
- kanske du skulle må bra av att göra något?
- du ser verkligen trött ut!
- den här dieten (med förslag på diet) är jättebra!

Eller det värsta!

- så mysig bebismage du har..
- när är det dags?
- åh så mysigt med en liten till?
- vad roligt, när är det beräknat?

Fick till & med höra av en kund på jobbet, att nu kunde man minsann se hur fin jag var, för nu var jag inte tjock längre..
Så jag måste ju ha sett grotesk ut då, eller?

Jag är alltså en större människa i en mindre kropp.. Men jag är ju fortfarande samma person nu som jag var då.. Med samma känslor & tanketroll att brottas med.

Men om inte jag kan älska mig & min kropp, hur ska då andra kunna göra det? Vill dem ens det? & hur kan jag låta den göra det?
Jag vill så gärna kunna stå rakryggad & säga..

- det här är jag! Jag älskar mig själv nu.. så nu kan du oxå få göra det!

//s





Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards