Alla inlägg under juni 2012

Av Karedo - 26 juni 2012 21:39

 


Idag har jag suttit och försökt planera lite semester.. Ska försöka ta oss ner till mormor och Thorsten, så vi väntar nu på lite besked om när det passar dem bäst.. Sen kanske det blir en tur till High Chaparral oxå, om vi hittar någonstans att bo i samband med "mormorsresan"..


Skulle vara kul och hinna med en sväng till min bror, Manda och Alma oxå.. Tyvärr har inte min bror någon semester så en ledig helg måste prickas in.. Borde ju gå =)


Idag var det oxå Busiz som var målet för mig, tjejorna och våran Malin.. Vi valde bort Måren då vädret var lite tveksamt + att tjejorna valde Busiz i första hand.. =) Kan säga att vi var inte ensamma om den tanken, det var mååånga barn som var där och lekte idag.. Och självklart blev det pannkakor till lunch där, även för mamma idag faktiskt..


När vi kom hem sen så försökte jag plocka undan det värsta, för grillat stod på schemat.. Brukar ju bli några fler runt bordet då =) Vanliga farfar och farmor, Madde och marie gjorde oss sällskap idag..


Cassi passade även på att plantera lite (ja ja! Jag vet ni som har facebook har redan sett det) tjejorn var ju ute och lekte och efter en stund så kom Cassi och hämtade mig, hon ville visa mig något som hon hade gjort..


-Mamma! Jag har planterat lite..

-Vart då?

-Vid brevlådan.. Det är jättefint!

-Men det är ju blommorna som ska stå på altanen..

-Jag vet..


Det var jättefint oxå, kruxet var bara att det var mina blommor som borde stå på altanen hon planterat =) Hon hade även pimpat dem lite med andra blommor hon hittat i trädgården, vet inte om det syns på bilden..? Och dessutom tror jag inte pappa vill ha dem där sen när han ska klippa gräset.. Men för tillfället står dem där och är så fina.. Och vi har en så stolt och nöjd tjeja här hemma..




Cassis fina blomplantering 2012-06-26


Nej detta duger inte.. Nu blir det duschen sen ska det förberedas inför morgondagen, det ska packas väskor och kläder ska tas fram.. Det är ju en tidig och lååång dag imorgon, jag jobbar 7-17. 


Idas paket ska slås in oxå.. För det är ju en stor tjeja som fyller tre imorgon.. Och äntligen ska hon få en egen stor skolväska, som hon längtat efter det =) Hon vill ju ha som Cassi.. Och självklart står det en till där och väntar på att nästa stora tjeja ska fylla fyra..


Ha det bäst. Kram Sofi





Av Karedo - 24 juni 2012 22:12

  


Ni har hört det förr.. 

Är så trött på allt nu.. Kan det inte få vara bra någongång..

Kan jag inte få känna lite glädje i denna (lite väl runda) kropp..

Vet inte hur jag ska beskriva det, eller hur jag ska säga de..

Och ska jag berätta?

 Kräker på allt..

F*N

/s

Av Karedo - 21 juni 2012 19:47

  


Kan jag blogga igen? jag menar finns det några självskrivna regler på hur många inlägg/dag man får göra?

Jag har ingen aning i alla fall.. Så jag skriver väl ett till..


Det är helt galet.. Jag blir tokig.. 


Är det inte den ena tjejen som krånglar vid nattningen så är det den andra..


Nellie verkar ha kommit in i livet på bryggan ganska bra.. Hon är så där lagom trött på kvällarna och somnar utan större problem nu, peppar, peppar ta i trä.. Men bara om allt går bra på em/kvällen innan själva nattningen.. Bryter hon ihop totalt innan så är det kört. Hon sover dock än med mig i dubbelsängen..


Nu är det Ida som krånglar, men jag kan inte förstå varför.. Hon har alltid somnat själv och ganska problemfritt, men inte nu.. Vet inte hur många gånger jag får ta och lägga henne igen, igen och igen.. Hittar henne uppe i Nellies säng, sittandes på golvet eller i Cassis rum gång på gång.. Hon är väldans bra på att smyga har jag märkt, jag är ju ändå på övervåningen och hon ska ju ner från våningssängen oxå.. Går jag ner när jag tror hon sover, så dröjer det inte länge förrens hon kommer nerknatandes..

Varför?


Så här sitter jag och tråkar, och hoppas lillskrutt ska somna.. Och därför får ni stå ut med lite helt ointressanta inlägg från mig..

Ger upp nu!


/s








Av Karedo - 21 juni 2012 13:56

   


Dags för en lite paus, och jag tar mig ett stort glas med...... Vatten. *suck*


Försöker få lite fint här hemma inför midsommar, det går så där. Kroppen orkar inte och jag svettas som en gris. Men det är bara att köra på.. Sen ska jag gå och hämta barnen på dagis oxå, så jag kommer nog somna gott i soffan sen. Men jag har inte tid att vara sjuk längre.. Hux flux så blev jag frisk..


Funderar på vad vi ska äta idag.. Är så sjukt sugen på en stor fet pizza, men jag tror inte jag kan få min man och köpa det.. Och det är väl lika bra det i och för sig =) Men det skulle vara skönt och slippa laga mat idag.. Man kanske skulle ringa och höra lite försiktigt vad han säger om den idén. Eller så får helt enkelt han komma på och laga det vi ska äta.. Japp så får det bli =)


De har ringt från http://iphonereparation.se oxå.. Min telefon är frisk =) Det är så knasigt,! Jag hade telefonen hemma i två dagar innan jag bestämde mig för att skicka iväg den, och då funka den inte alls typ. Skickade den i tisdags och igår ringde dem och undrade vad felet var.. Hade ju skrivit allt som inte funka så jag tyckte det var lite konstigt att dem ringde och frågade. Men jag berättade vad som hänt (ja okej, jag sa inte riktigt hur det gått till. Men i slutänden så hamnade den i alla fall i tjejornas leklåda och lite vatten) och vad som inte funkade.. Han säger då att det inte finns några fel på telefonen, han hittar inga i alla fall. Och allt funkar som det ska, jätte konstigt och lite pinsamt faktiskt.. Vi kom fram till att den förmodligen torkat ordentligt på vägen dit, eller något liknande.. Så nu är den på väg hem till mig igen. Skulle det sen dyka upp något skulle jag höra av mig, men som det ser ut nu så är den friskförklarad =)

Måste säga att jag är så nöjd med bemötandet, priserna och snabbheten från detta ställe. Det jag gjorde, dvs skicka in telefonen för en felsökning kostade mig enbart 59kr = returporto. Och detta blev klart på mindre än en vecka.. Detta tycker jag är helt ok.. Och skulle det hända något igen så kommer jag garanterat höra av mig dit..

Så jag tycker ni ska kolla in deras sida http://iphonereparation.se om ni har problem med eran IPhone.


Nej detta duger inte.. Dammsugaren väntar.. Men först ringa Jimmy och flörta lite =)


Hopp Hopp iväg I goo

/s

Av Karedo - 20 juni 2012 23:15

  


Har pratat med både BVC och sjukhuset idag.. Mammahjärtat var nog inte så fel ute.. Tyvärr =(

Tydligen kan kroppen vara påverkad av "pricksjukan" i över ett år efter att man fått den.. Att hon förmodligen får den igen visste jag, men inte att den var så seglivad.. Det var det ingen som sa till oss, tycker man ju att de kunde ha sagt.. Så det kanske inte är så konstigt att hon inte riktigt är sig själv än..  Och även att hon blir så trött kan ju ha sin förklaring där.. Hoppas oxå att frågan om blödarsjuka tas upp.

Hur som helst så har hon fått en läkartid den 2 juli.. Och jag hoppas vi kan få några svar då..


 

En glad Nellan med tossa på huvudet =) 2011

Det är så här jag/vi vill se Nellan hela tiden..


Ha det bäst. Kram Sofi

Av Karedo - 20 juni 2012 10:50

  


Vet inte vart jag ska börja.. Så mycket att göra och så lite ork..

 VAMSar idag oxå och även imorgon =(


Ska sätta mig och skriva ett brev till min älskade vän Lena-Marie oxå tänkte jag.. Kan inte förstå hur man kan sakna någon så mycket.. Har andra älskade vänner oxå, er glömmer jag inte bort.. Det är bara det att jag och Lena har gått igenom så mycket tillsammans.. Allt från olycklig kärlek till lycklig kärlek.. Från bebislycka till tragiska och hämska bebisminnen. Alla saker vi gjort ihop, då vi "sommarjobbade" eller när vi sminkade oss till punkare. Eller dansade gammeldans i någon bygdegård.. Dvs allt från ren lycka till ren förtvivlan kan man säga att vi upplevt tillsammans.. Jag tror hon vet mer om mig än jag gör själv.. Man kan inte tro att vi träffades första gången på gymnasiet, då genom en gemensam vän. Känns som hon funnits där i hela mitt liv.. 


 Jag kan helt ärligt säga att jag älskar henne..

  


Försöker få tag på BVC oxå.. Tänkte höra lite med dem ang Nellie, och om dem tycker jag ska försöka gå vidare med det hela.. Eller är jag bara mesig och nojjig? Kanske skulle man bara fortsätta att vänta och se..

(Nu har BVC ringt under tiden jag suttit här, och jag fick rådet att ringa barnkliniken.. Så nu sitter jag här och väntar på att dem ska ringa upp.. Men nu är det igång i alla fall)


Nä detta duger inte.. Nu blir det att skriva en inköpslista, det är ju trots allt midsommar på fredag.. Sen blir det att försöka ta tag i dagen..


Ha det bäst. Kram Sofi



Av Karedo - 19 juni 2012 19:32

  


Mitt mammahjärta säger mig att Nellie inte mår riktigt bra.. Frågan är bara vad felet är.. Jag tycker inte riktigt hon har blivit sig själv efter det då hon var så sjuk. Hon är oxå sååå trött vissa dagar och därmed gnällig. Gnällig har hon i och för sig alltid varit, men det är något som får mig att fundera..


Hon orkar liksom inte, och ger upp i vissa lägen utan att ens försöka. Och ibland bryter hon ihop för minsta lilla..


Nattningen funkar bättre, om hon får göra som nu, dvs sova med mig i dubbelsängen.. Men hon vaknar fortfarande många gånger under natten. Men hon somnar om ganska fort, lättare nu då hon har mig bredvid sig direkt. Men har hon haft en jobbig dag, och är jättetröt på em/kvällen så kan hela natten vara förstörd. Det blev ju inte bättre av att hennes vila på dagen försvan i och med bytet till bryggan.


Sen har ju jag en blödarsjuka som kan vara ärftlig.. Kan hon ha samma? Hon får ju jättelätt blåmärken, fast det får ju Cassi och Ida oxå.. Om hon nu har liknande som mig. kan det vara det som gör henne trött och gnällig? Och i sin tur stör sömnen och nattningen. De tyckte ju inte att jag behövde kolla upp det.. Kunde vänta tills puberteten om jag ens då behövde kolla upp det.. Kanske skulle man höra efter redan nu, om det går att kolla upp?


Kan det vara hennes "pricksjuka" som spökar? Att hon påverkas av den fast den inte syns?

Kan det kollas upp?


Fasen jag vet inte =( Vill bara att min lilla tjeja ska må bra.. Hon är ju glad, sprallig och leker och så, så det är ju inte hela tiden.. Men det är vissa stunder och situationer som får en att undra och fundera.. Säg inte att det är en fas som kommer gå över.. Det har jag hört så många gånger. När går den över i så fall? Eller är detta bara så som hon är? Alla barn är ju olika..


Men.. Nej... Mitt mammahjärta säger något annat...

Önskar hon kunde berätta för mig, om det nu skulle vara någe knas..


/s



Av Karedo - 19 juni 2012 11:08

 


Tänkte jag skulle försöka få till ett glatt inlägg.....


Om man bortser från allt tråkigt, allt onda och det deppiga så har jag det ganska bra nu faktiskt. Igår hade jag en svacka kan man säga.. 


För om jag tänker efter så.... Jag mår faktiskt bättre än på länge. Jag trivs på jobbet och dem jag jobbar med. Har en underbar familj som jag inte skulle klara mig utan. Det börjar bli sommar =) Jag börjar få ordning på livet..


Börjar oxå få till det här hemma, så det blir lite mer som jag vill ha det.. Men än är jag inte där.. Det största jag vill ändra/förnya är soffan.. Tyvärr ser det ut som om jag får vänta läääänge på att den dagen kommer, då en ny soffa köps.. Soffan drar ner hela trivselkännslan tycker jag.. Den har nog gjort sitt nu.. Tack vare Ticko är det ett stort hål i den. Och den börjar bli allmänt sliten och nersutten.. Jag vet precis hur jag vill ha det i vardagsrummet, hoppas sååå att det blir så inom en ganska snart framtid.


Kan oxå berätta att.... Nej, det håller jag för mig själv en stund till =)


Tjejorna är på dagis och jag VAMSar (vård av mig själv) idag.. Hoppas jag mår bättre snart, jag vet ju hur jobbigt det blir på jobbet så fort någon är hemma.


Nej nu ska jag och mitt bomullsfyllda huvud ta tag i dagen.. Tjejornas kläder ska få sig en omgång tänkte jag.. Det är så där lagom jobbigt en dag som denna..


Blev det ett gladare inlägg? Nja, men jag gjorde ett försök i alla fall =) 


Ha det bäst. Kram Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards