Alla inlägg under november 2011

Av Karedo - 24 november 2011 14:28

 


Vart är jag på väg?


Säger som en viss person alltid brukar säga.. Det är som det är och det blir som det blir.. Aldrig har det passat bättre än nu att säga det.. Allt i mitt liv är bara ett virr varr just nu.. Vet inte vart jag har mig själv, och vart jag är på väg har jag ingen aning om.. 

Någon som kan visa vägen?

 

Av Karedo - 23 november 2011 11:40

 


Så mycket som jag vill säga nu.. Men som jag inte kan.. Det är kaos och panik inombords.. Vet inte alls vad jag ska göra.. Fast jag vet nog vad jag vill, men hur ska det funka i praktiken? Eller vet jag vad jag vill?

Jag känner att jag har två alternativ och det ena lockar mer än det andra.. Jag måste vara ärlig mot mig själv..

Men kommer familjen klara det, vad kommer hända med oss?

Att ha denna klump i magen kan inte vara nyttigt? Inte för någon.. Den drabbar alla i min omgivning, fast det är i mig den sitter..

När jag pratar med mamma så känns det så rätt och jag tycker likadant.. Och när jag pratar med Jimmy så känns det som det ända rätta. Och ändå säger de helt två olika saker..


Det är så panikartat just nu..


Ha det bäst.Kram Sofi


 
Av Karedo - 15 november 2011 20:17

   


Vi har blivit med bil nu =) 

En stor fin VOLVO V70 har flyttat in på uppfarten.. Och Nellie är mer än nöjd, nu har vi ju inte 1, utan 2 röda bilar i våran ägo.. Cassi blev ledsen för att vi inte köpte den stora bilen som hon säger.. Dvs en suv som är lite högre än andra bilar, lite jeepliknande.. Men denna bil kommer bli toppen tror jag, nu får vi ju plats och kan sitta ordentligt allihopa..


  

Jag är nu 1 meter närmare målet, har flyttat mig närmare trappen.. Nellie skriker inget idag, nästan inget gnäll heller.. JIPPI! Kanske kanske kommer jag kunna gå ner om några veckor eller så.. Kanske till jul, vem vet? Det går inte fort, men vem har bråttom? Vi håller alla tummar vi kan hitta på att vi slipper en massa bakslag. Utan vi blickar framåt och tänker glada tankar.

Ni kanske tycker det är ett himla tjat om detta kring nattningen, men det tar en himla massa energi och det liksom kretsar lite kring det just nu i våran familj..

Jag tror alla tjejorna somnade fort idag. Vad kan det ha tagit? 10 minter kanske och nu hör jag hur det snarkas i alla sängar =)

Det min blogg och jag skriver vad jag vill och hur mycket jag vill om en sak.. =) Kanske vill mormor veta hur det går? Eller kanske favorit Annika? Eller bästaste Lena-Marie? vad vet jag..


Nu blir det att plocka fram kläder till i morgon, sen blir det lite soffhäng innan det är sovdags.. Ska upp tidigt och jobba imorgon på min lediga dag.. Men lite extra pengar är ju alltid bra..


Ha det bäst. Kram Sofi


PS! Heter det närmre eller närmare? Eller vad heter det? Men jag tror ni fattar vad jag menar =) DS!

 
Av Karedo - 13 november 2011 19:13

 


Jag har ingen far att fira, men tjejorna har en superpappa som i sin tur har en pappa, som i sin tur har en pappa vi kan fira idag..  :) 


Här firar vi alltså

 pappa - vanliga farfar - farfar



Idag har vi haft en dag som gått i mys och familens tecken.. Vi började dagen med frukost alla tillsammans. Sen blev det en promenad i ganska så härligt höstväder. Efter det blev det lite farsdagsfika hos farfar och farmor.. Tillsammans med vanliga farmor och vanliga farfar.. Sen packade vi in Ida i bilen och åkte till grisarna. Nellie och Cassi ville vara hemma hos vanliga farmor. Middagen bestod av grillad hjortfilé, potatis, potatissallad och småplock.. Korv med bröd fanns oxå för dem som ville ha.. Dagen avslutas sen med en film när barnen lagt sig, vi får väl se om Jimmy lyckas se hela =)

 

 

Ha det bäst. Kram Sofi


Liten ordlista.. 

Farmor & farfar = Jimmys farmor och farfar, tjejornas gammelfarmor och gammelfarfar

Vanliga farmor & vanliga farfar (Cassis egna ord =) ) = Tjejornas farmor och farfar

Av Karedo - 10 november 2011 21:20

 


Så var vi tillbaka på ruta ett igen.. Allt var frid och fröjd innan vi skulle gå och lägga oss, vi klädde på oss pyjamasarna, vi läste lite i leksakskatalogerna och tittade på julklappar =) Vi gosade och borstade tänderna.. MEN sen så började det, ingen kunde gå upp sjölv, det var mörkt och gråtandet började..

jag bar upp Ida och la henne i sängen, letade reda på Börn och snuttar. Fixade Nellies säng, kudden och täcket låg inne hos oss.. Hämtade upp Nellie och la henne, sa att jag bara skulle plocka fram morgondagens kläder. Det var inte ok tyckte hon, jag skulle vara inne hos henne.. Så hon gråter, snörvlar och bökar.. Hon får dessutom igång Ida oxå, som helt plötsligt vill ha mamma.. Ida brukar ju somna utan problem.. Jimmy har kommit upp och vi sitter i hallen, försöker få dem att lugna ner sig.. Ida lugnar ner sig och somnar till slut.. Vi ger upp och Jimmy lägger sig i Cassis säng inne hos Nellie. Och inom kort somnar även hon..


Cassi sover hemma hos farmor och farfar i natt.. Hon skulle sova inne hos Madde =) Hon lovade oxå att hon skulle sova lääänge.. Låter toppen tycker jag, han kan behöva lite lugn och ro och få sova ut lite.. Hennes huvudvärk har kommit tillbaka.. Vi har varit hos BVC och kollat synen, och den är det absolut inget fel på.. Vi pratade lite med Anita och försökte komma på vad det kan bero på. Jag tror att det är pga allt stoj och alla ljud. Hon klagar ju ofta på att det är för "höga" ljud. Hemma är det ju alltid liv och rörelse och på dagis är det ju oxå alltid full fart osv.

Anita var oxå inne på det.. Så då är det toppen att ha farmor och farfar så nära.. Cassi går gärna dit och bara är, tittar på tv eller ritar.. Hon tar liksom en liten paus. 


Nu blir det god natt, så man orkar upp imorgon kl 05:00


Ha det bäst. Kram Sofi

Av Karedo - 9 november 2011 12:50

 


Vaknar till ett tyst och lugnt hus. Tjejorna sover vidare, länge sedan alla sov länge på morgonen och dessutom samtidigt.. Så skönt att få börja dagen med lite lugn och ro.. Inte ofta man kan gå på toa utan barn, som antingen följer med in eller står och hänger i handtaget..

Satt och funderade på om jag skulle väcka tjejorna, eller ta det lite som det kommer.. Hinner bara tänka tanken på att de ska få sova så dyker de upp en efter en. Och dagen kan börja..

välling/frukost till bompan som sätts på direkt. Kläder sätts på och toffsar görs.. Efter lite tjat och så åker ytterkläderna på.. och så bär det av till dagis med Ticko i släptåg.. Hinner bara ut och några steg så har Ida bajsat.. Ska jag vända eller klarar hon sig till dagis? Hon får klara sig, vi är redan sena och de väntar på Cassi i skogen. kommer fram till skolskogen efter lite bök med Stora vagnen i skogen och dessa smala stigar, men det har ju funkat förut och funkar som sagt idag oxå.. Lämnar Cassi, hennes grupp är redan där. Sen vidare med Nellie och Ida.. Vi buskör lite rally på vägen till dagis och de skrattar så de storknar..

Väl framme vill de inte gå ur vagnen, men till slut lockar sandlådan Nellie mer =) Jag tar in Ida och klär av henne alla kläder man nyss satt på och byter blöja, och så på med alla kläder igen.. varmt är det, men vi får till det i alla fall till slut.. Och så ut för att kramas och pussas lite innan jag går hemåt igen med Ticko lunkandes efter mig.. Måste gå runt hela alltet då de har stängt av en väg, vägen jag brukar gå.. Men lite härlig morgonluft dör man inte av.. Ju närmare hem vi kommer desto mer fart får Ticko..

Väl hemma ser jag kaoset efter morgonen.. det ligger pyamasar lite överallt, vällingflaskorna står kvar, det är snuttar, nallar och leksaker både här och där.. Gårdagens kläder ligger i en stor hög.. Soffan ser ut som ett slagfält.. Men vem orkar bry sig just nu? Jag börjar med att äta frukost, duscha utan barn i drapperiet, kolla runt lite i datavärlden.. Sen tar jag tag i allt som ska göras.. Nu ser det i alla fall lite bättre ut, bara dammsugningen kvar.. Men det tänker jag inte göra nu, nu ska jag göra mig klar så jag hinner med bussen till jobbet.. Jag hoppas oxå att jag hinner med en liten lugn stund i soffan, innan jag ska stressa iväg..

Eftermiddagens och Kvällens äventyr och allt vad det innebär. Som hämtning på dagis, mat och nattning lämnar jag till Jimmy idag.


Ha det bäst. Kram Sofi



Av Karedo - 8 november 2011 19:50

 


Kanske kanske kommer det lösa sig nu.. Jag hoppas, hoppas och åter hoppas.. Idag somnade Nellie i soffan. Hon vaknade till lite när jag gick upp med henne, men jag la på täcket och så måste hon somnat om.  För jag kunde gå ner direkt utan att hon började skrika och gråta..


Cassi började skriva på sin önskelista idag.. Hon tittde i leksakskatalogen och skrev av själv.. Hon skrev vad som stod vid just den saken hon vill ha =)

Hade jag hittat den så skulle jag ha tagit kort på den.. Men den är gömd på något bra ställe, då två andra tjejor gärna ville hjälpa till och skriva på samma lista..


Detta är vad som står just nu på önskelistan..

MIN LEKFULLA VALP

NÖJESPARK

RADIOSTYRD BIL

PRINSESSKLÄNNING


Önskar jag kunde köpa valpen till henne, men den kostar 799kr.  Nellie önskar sig en minidata för nästan 500kr. Det är ju sjukt att det ska kosta så mycket.. Vad ska då Ida få?

Hur mycket ska man lägga på julklappar? Ska man köpa en STOR eller ska man köpa flera mindre så de blir fler julklappar..

Hur gör ni? 

 

Ha det bäst. Kram Sofi


Av Karedo - 4 november 2011 20:30

 


Nellie somnade i sin säng idag oxå. Vad glad man kan bli för så lite.. Jag satt i dörröppningen, och hon somnade säkert inom 5 minuter, efter bara lite gnäll och bök.. Ska väl inte säga för mycket än, men jag tror och hoppas att det har vänt. Eller jag tror det är en bra början, i alla fall när det gäller nattningen..


Jag är så sjukt trött idag.. Somnade en stund i soffan runt 19, brukar typ aldrig hända.. Kanske skulle man lyssna på kroppen och gå och lägga sig skapligt idag..

Men det finns ju alltid saker på denna evighetslånga *att göra lista* Jobbar ju i helgen oxå, så när ska man hinna med allt?


Idag var det ingen bra dag på jobbet, skriver inte mer än så!


Ha det bäst. Kram Sofi

 

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards