Direktlänk till inlägg 23 juli 2018

Just me..

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31

Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är det fel av mig?
MEN sen vad som anses vara smalt kan ju diskuteras. Antar att mitt smala inte alls är samma lika som ditt smala..
Efter att hela min uppväxt & även i vuxen ålder fått höra att jag är rund, lite större eller rent av tjock. Av både andra & framförallt av mig själv.. Så har det fastnat & blivit min verklighet.. Jag är just nu allt annat än smal & det gör mig så ledsen, eller nej jag blir förbannad. Förbannad på mig själv! 

Det är inget fel i att vara en större modell av människa, absolut inte.. 
Du kan vara liten, stor, lång eller kort & vara den bästa & finaste du. & det oavsett form.. Är du nöjd med den du är & allt det där så är det ju jättebra.. Men jag är inte där.. 
Utsidan spelar väl egentligen inte någon roll, det är känslan inom dig & hur du väljer att visa dig som person som i slutänden avgör på något sätt.. 
Är du glad, lycklig, nöjd & tillfreds med dig själv så syns det.. 

När jag nu ser mig i spegeln nu så ser jag en människa som inte alls trivs i sin kropp, en som gett upp lite & som inte riktigt har koll på vardagen & livet.. 
Hon gör sitt bästa för att visa upp det hon tror alla andra vill se. All hennes energi går åt till just det, att lixom leva upp till alla måsten & krav. Måsten & krav som säkert inte finns mer än i hennes huvud..
Men inom henne är det fullständig kaos med stress, som sen i sin tur leder till både ångest & panik.. 

Börja nu inte att berätta för mig hur fin jag är, eller att jag duger som jag är osv.. Eller att jag måste sluta stressa upp mig & älta saker hela tiden..
För jag tror ändå inte på dig.. & jag vet inte hur jag ska vända den här skiten.. 
Kom istället med råd & tips som är genomförbara & som faktiskt kan hjälpa mig.. 

En sak som faktist hjälper mig är att få/kunna träna på ett eller annat sätt.. 
Just nu är planen att faktiskt kunna säga att jag kan jogga 5km.. Så det är det jag tragglar med just nu.. & det går faktiskt jättebra! Idag förvånade jag mig själv med att jogga även en av mina tänkta promenadsträckor.. Hur bra!? 


Sen ska jag ju ta 120kg i mark innan året är slut.. :) För jag ÄLSKAR fortfarande min mark! 

Mina promenader är oxå viktiga, det är då jag kan andas & bara vara.. I med lurarna, koppla Krut & så bara gå.. 

Sen rutiner & planering.. Jag måste ha mina rutiner & samtidigt veta när var & hur.

//s

Just me en måndag i juli 2018






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Av Karedo - 24 mars 2018 00:30


Jag är inte perfekt & kommer aldrig bli perfekt heller.. Alla tränar & lever vi på olika sätt.. Vi har alla olika drömmar & mål med det vi gör.. Det jag vill uppnå är kanske inte det du vill. Kanske tycker du till & med att det är fult eller konstigt...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards