Alla inlägg under mars 2017

Av Karedo - 20 mars 2017 21:45

Jag trodde jag var klar med all sån här skit..
Jag har haft & har en av de jobbigaste perioderna i mitt liv tror jag. Alla känslor svämmar över & jag har inte hängt med själv tror jag..
VARFÖR ser jag gamla mig oftare än den nya mig nu?

Jag har en enorm stress inombords & jag vet inte vart jag ska gömma den längre. Det är som att den förvandlas till panik när den inte får plats där inne.. & jag vet inte hur jag ska hantera hela den här situationen..
Ibland vet jag knappt hur jag ska överleva dagen. & så fort någon pratar med mig eller ännu värre, tar på mig så är det som hela jag går sönder..

Samtidigt sätter jag så stor press på mig själv. Jag ser allt som ett misslyckande just nu. Jag kämpar som ett djur, men det händer nada!! Eller det kanske det gör, eller jag vet inte.. Hur som helst går det inte så som jag vill..

I söndags var en sån där dag, en sån där dag som inte får komma.. Jag bröt ihop totalt & jag visste inte alls vart jag skulle ta vägen..
& allt pga min egen spegelbild.. Hur jäkla knäppt är inte det? Men helt plötsligt var jag så äcklad av det jag såg & jag har nog aldrig känt mig så ful & stor förut. Inte ens när jag var som störst.

Det är ingen hemlighet att jag inte längre väger det jag vill väga. & det är just det! Jag var ju där, jag lyckades gå ner till min målvikt. Så jag vet ju att jag kan, MEN VARFÖR går det inte nu? Hur jäkla svårt ska det vara att komma dit igen!? Ja ni fattar, än en gång misslyckas jag!

Jag vill verkligen inte vara så insnöad på min vikt.. Jag vill inte att de siffror som står på vågen ska styra mitt liv.. Men nu är de allt jag ser & jag kräks på dem!

Har sagt det förr, men säger det igen.. Jag väger gärna så mycket som jag gör nu, eller kanske till & med ännu mer, OM jag bara kan få vara nöjd med hur min kropp ser ut. Men det är jag inte nu, jag ser bara en blubb utan några som helst former. :(


Jag är inte ute efter att bli pinnsmal, för det är inte så jag vill se ut. Hur konstigt det än låter. För om man bara tänker tillbaka några år, så var det just pinnsmal jag ville bli.
Men jag vill ha lite former, ja jag menar lite muskler. Jag vill vara vältränad & inte så fluffig. Jag vill bara få känna mig lite fin & jag vill framför allt känna mig stark..

Hur fasen gör jag för att överleva detta & ta mig ur det? & helst utan att bryta ihop?

//s

Antar att jag bara fortsätter..

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards