Alla inlägg under augusti 2013

Av Karedo - 31 augusti 2013 13:46

***

Här är mina fina rosor jag fick av Jimmy igår.

//s

Av Karedo - 31 augusti 2013 00:43

Så var man ett år äldre igen då.. Är jag tant nu? Hur det känns? Precis som förut :) bra eller dåligt, vad vet jag..

Tack Tack! Till alla er som grattat mig på ett eller annat sätt idag.

Idag har jag städat, storstädat dessutom. Till o med skrotbänken är tömd på skit. Så nu är det så fint här hemma. Bara golven som ska våttorkas, men det tar vi nästa gång. Ja det förstås, det var ju det där berget i källaren oxå! Fast de verkar ju aldrig krympa, så skit i det.

Jimmy kom hem tidigare idag, så vi passade på att hänga upp lite tavlor och en anslagstavla. så fint, så fint..

Fick förövrigt jättefina rosor av honom <3

Jag har oxå fått ett presentkort på väsk affären i Nyköping, så nu kanske jag kan hitta MIN väska och även kunna köpa den :) Så jag hoppas hag låna med mig Annika, och åka och shoppa väska till mig..
Sen är jag oxå 200kr närmare min byrå till sovrummet.. Jippi!

***

För Nellie går det bättre, hon har slutat med smärtstillande. Nu får hon bara om det behövs. Som idag mitt på dagen, då hade hon jätteont, och blev ledsen :( undrar om hon åt något olämpligt? Det gör ju så ont i mammahjärtat när liten har ont. Hoppas hon får en lugn natt..

***

Jag själv mår bättre, tror jag. Jag känner mig lugnare, och bryter inte ihop lika lätt. Jag får inte heller panik över att få vardagen att funka. Och det är så skönt. Men gråten i halsen sitter kvar. Kan inte förstå varför bara... Men jag kämpar på!

Nu lite ensamtid innan sängen..

//s


Av Karedo - 29 augusti 2013 22:14

***



Nellie hade en jättejobbig natt, med ont i halsen och orolig sömn. Hon var uppe och gick, sov lite hos pappa och sen kom hon tillbaka till mig. Vid 4 hade vi varit vakna en massa gånger, men fick sen sova till 6:00. Men både mamma och Nellie har varit jättetrötta idag. Tyvärr verkar det som om det blir en repris i natt. Hon somnade vid 20:00 men ligger nu i soffan och sover efter att ha vaknat ledsen.


Men det blev en tur till staden och frisören idag i alla fall. Nellie blev så fin i håret, 5cm kortare och racerbilränder i håret.. Tack snälla kusin Moa för hjälpen idag. Snart är det Idas och Cassis tur.. Mamma ska oxå försöka få till att komma och fixa håret, för det skulle verkligen behövas..


Och så passade vi på att träffa Kusin Julia och jenny. En lunch på vips med pappa Jimmy och Jessica hanns oxå med =) Så det var en dag som rullade på, och vi försökte ta det lugnt. Tyvärr började Nellie blöda ur näsan när vi kom hem, men jag tror mer på att det var skriket hon utövade som var orsaken. Hon blir ju så fruktansvärt arg/ledsen när hon inte får som hon vill, i detta fallet vara ute och leka. Men när hon såg att hon blödde så lugnade hon ner sig, så det slutade snart..


Idag har vi fixat lite i sovrummet, det blir så bra.. Men bättre kommer det bli när den sista väggen är klar och byrån jag sett ut är köpt. Hoppas jag snart har råd att köpa den, ser framför mig hur det kommer se ut och åter igen tycker jag det kommer bli sååå bra..


Det Birgerssonska huset börjar ta form =)

I like..


Imorgon är det datarummets tur att fixas tänkte jag, det är ju typ klart det är bara "färgen" som ska bytas. För just nu är det typ lila överallt, det kan man väl inte ha.. Eller? Behöver en ny färg eller ett tema till köket oxå.. Förslag?


Nu blir det som vanligt lite 3kr, fix av väskor och lite annat småfix. Sen blir det det sängen, måste försöka att sova lite så jag orkar med morgondagen..


//s


Av Karedo - 28 augusti 2013 21:34

***

Nellie hade svårare att somna idag, pga hon hade lite ont. Men nu ligger hon och sover här bredvid mig i soffan, hoppas nu att natten får vara smärtfri. På dagen var hon pigg och glad men fruktansvärt rastlös, hur får man henne att varva ner? Funderar på om vi ska hitta på något imorgon, frågan är bara vad.. En tripp till frisören kanske, hon skulle verkligen behöva toppa sig..


För min del har dagen varit ganska bra, bara jag kom igång så.. Jag är sjukt segstartad! Har typ storstädat hela huset, gått promenad och myyyst med Nellan. Såg oxå till att maten var klar till prick 17, så Jimmy skulle hinna äta innan han for iväg på drevermöte. Så det har varit fullt upp, så har inte haft tid att tänka och känna efter. Och jag tänker inte göra det nu heller =)


Jag funderar åter på att ta upp hobbyn som jag typ aldrig började med.. Jag behöver något att göra, så är det bara! Jag vill ha något som jag kan få känna mig bra på..

Innerst inne har jag en stor dröm och jag skulle göra allt för att få den förverkligad. Men jag antar att detta inte alls går att genomföra, tyvärr..


Nu lite 3kr, sen försöka sova..


//s



Av Karedo - 28 augusti 2013 14:21

***


Är jag för ärlig eller för personlig i min blogg?

Fast det får jag väl vara?

Jag bestämmer väl själv vad jag vill och kan skriva, och ingen annan?

Jag hänger ju inte ut någon, bara mig själv.

Kanske får jag ångra mig sen, men det tar vi då i så fall..


//s

Av Karedo - 28 augusti 2013 00:32

***


Nellie är piggare än piggast, verkar må jättebra och inte alls ha så ont. Skulle önska att hon kunde ta det lite lugnare, så det inte händer något. Skulle hon få bestämma så skulle hon vara på dagis, hoppa studsmatta och bada i pooolen. =) Hoppas hon får fortsätta må så bra som hon gör.. Vi passar på att myyysa så mycket vi kan, ha egentid med varandra.. Det är inte så ofta man har det med en i taget.


Jag vill inte tänka om, men tänk om Jimmy blir av med sitt jobb.. Vad gör vi då? Hur ska vi klara oss ekonomiskt? Min lön på en 65% tjänst är väl inget att hänga i julgranen direkt.. Måste vi flytta? Jag vill verkligen inte flytta.. Jag älskar vårat hus, även om det kanske är lite litet och inte tipp topp renoverat (än).. Det är ju nu jag börjar känna att det är mitt hus, och det börjar bli som jag vill ha det.. Då kan vi ju inte bara ge upp och flytta.. Så jag hoppas verkligen att detta OM inte kommer, men jag vill veta hur det blir.. Megaknas!


Jag är inne i en riktig skitperiod just nu.. Det var länge sedan jag mådde så här dåligt. Jag kan inte sova, jag funkar inte helt ok i vardagen och jag har noll matlust. Jag har panik och ångest.. Jag har gråten i halsen, men den vägrar att lossna. När det är som värst, oftast på kvällarna, så får jag ingen luft och jag klättrar (i tanken) på väggarna. Det liksom kryper i hela kroppen. Det är som det byggs upp under dagen och exploderar på kvällen, som typ nu.. Jag kan verkligen inte förstå vad det är som satt igång det hela..


Jag måste anstränga mig till det yttersta för att inte visa hur det känns inombords. Jag måste få dagarna att funka och vardagen att rulla på. Det sista jag vill är att vara någons börda.


Nu ska jag kissa med ticko, sen ska jag försöka sova några timmar.


//s


Av Karedo - 25 augusti 2013 23:30

***


Nellie är jättenervös, hon hade jättesvårt att somna ikväll, trots att vi kramades och myyyste. Tror att klockan blev över 22 innan hon somnade i soffan. Imorgon ska hon äntligen opereras, hon ska ta bort halsmandlarna och någon körtel bakom näsan. Så jag förstår att hon är lite nervös, kanske är jag det oxå lite grann. Ser inte fram emot att se henne sövas. Men jag måste vara lugn och samlad för Nellies skull, mammas lilla tjeja <3


7:30 ska vi vara på sjukhuset, sen vi får åka hem på eftermiddagen. Så det kommer bli en lång dag, men vi har laddat med målarbok, tidningar och korsord till mamma. Och självklart kommer RÖDnalle och SkuttSnutt vara med, Nellie packa ner dem redan idag =) Men hon ångrade sig när hon skulle försöka somna, men en komihåg lapp är skriven så dem inte glöms bort.


Nä dags att kanske gå och lägga sig.. Fast först lite Tre Kronor =)


//s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards