Alla inlägg under november 2012

Av Karedo - 30 november 2012 22:50

  

Det är så fint i våran källare nu.. Hela familjen har hjälpts åt att rensa, kastat och flyttat saker =) Och tro det eller ej så fanns det faktiskt en soffa inne i gillestugan. Så äntligen så har vi ett myyysrum som inte är fullt med en massa annat, och jag har tusen planer för att få det myyysigare.. Tjejorna har självklart invigt myyysrummet och kollat på en helt vanlig vhs-film, tror det blev barbapapa.


Så nu söker vi barnfilmer på vhs =)

Någon?


Så nästa steg nu är matkällaren. Varför sparar man så mkt skit? Behöver man verkligen alla dessa femtielva burkar, muggar, glas och allt annat som hamnat där? Har lovat mig själv att verkligen rensa och kasta allt som inte används. Och det känns faktiskt jättebra, vem hade trott det? Ska oxå ta en extra titt i köket, datarum och vardagsrum.. Sakerna i Birgerssoska huset lever farligt nu =) Tjejornas rum har redan fått sig en omgång, kanske blir det en till. Fast först blir det att gå igenom Idas kläder, hon har växt så fort. Bla så är vinterkläderna som var tänkta till henne denna vinter är redan försmå =(


 


Och nu bara lite bla bla bla.. 


Så fort jag känner att jag är på väg uppåt så brakar jag ner, och det hårt.. Tack och lov var det bara en snabbsvacka idag, så det gick över ganska fort. Men jag hann och tycka synd om mig själv och samtidigt skämmas för att jag håller på som jag gör.. Vill inte mer nu, vill hitta mig själv igen. Har dagar då det känns som förr, och längtar efter dessa varje dag..


Nä nu är det dags att plocka fram lite kläder inför morgondagen.. sen blir det sängen så man orkar med en heldag i Stockholm och globen =)


//s



Av Karedo - 30 november 2012 12:17

Sitter och tittar på Tingoling för andra gången idag.. Antar att det inte är sista heller :)

Själv försöker jag hitta lite energi.. Idag ska källaren få sig en omgång och det ska tvättas.. Undrar om det är så dom jag har hört? Att man mår som man har det hemma eller så som man har det hemma mår man..
Så jag tänkte att får jag ordentlig ordning i källaren och kastar allt "skräp" så har jag en sak mindre att grubbla på.. Låter väll bra?

Sen ska det stekas pannkaka och ikväll blir det Mc Birgerssons :) Mums!

Nä, nu är det dags att sätta fart.. Ha det bäst, kram

//s

Dagens bild: Ida tittar på Tingoling på datan..
Men vad gör man när hörlurarna är för stora?
Fixar med två par strumpor så klart :)

Av Karedo - 28 november 2012 14:21

Om jag är mig själv, duger jag inte. Om jag försöker vara någon annan så duger jag inte heller.. Vem F*N ska jag vara för att duga då?

//s

<3

Av Karedo - 25 november 2012 09:55

  


Kärlek..

Behöver jag skriva något mer?

//s


  

Av Karedo - 23 november 2012 22:53

En överraskelse planeras för tjejorna, tillsammans med våran favoritAnnika.. På söndag ska vi ut och åka..
När jag nämnde det för tjejorna, skrek de i kör
- MÅRDEN!!
Men nopp, Mården är det inte.. Inga djur, kanske att en liten elefant visar sig :)

Imorgon kommer finaste familjen hit oxå.. Så då blir det tacomyyys med Jessika, Johan, Nora, Meya och Lowa.
Det blir dock ingen chokladpudding.. Hur ska vi berätta det för Johan? :)

Själv mår jag lite bättre, efter en megajobbig period.. Men det är sjukt att man kan vara så vilsen. Vart tappade jag bort mig? Någon som har en karta, så jag kan hitta rätt igen?
I vissa lägen känner jag knappt igen mig själv, och det är väll på både gott och ont skulle jag tro.. Hoppas det i alla fall. Det jobbigaste är att det går ut över min familj. Och det gillar jag inte alls, jag vill inte vara en sån. Hoppas de står ut med mig ett tag, i alla fall medan jag letar efter mig själv..

Nu blir det sängen, så man kan ladda upp lite energi inför morgondagen..

//s

Av Karedo - 17 november 2012 22:57

  


Tassar runt.

Rädd för att göra fel.

Glömmer bort, ser inte mig själv.

Vill inte tänka, vill inte se.

Vill absolut inte känna..

Tassar åter runt rädd..


  



Sitter i min ensamhet, och är inte alls så där trött för att kunna somna.. Vet att jag borde försöka, för imorgon är det jag och tjejorna hela dagen.. Och på något kostigt sätt så har jag lovat att baka..


Ska jag se en film? Något måste jag göra.. Japp det ska jag, såg nu att Ghost börjar om några minuter.. Jag vill se något riktigt kärleksklibbigt, så det blir ju perfekt =)


//s





Av Karedo - 15 november 2012 14:52

.... som gnager!

Har miljoner tankar som snurrar runt, skulle behövs få dem ur mig.. Blir det inte bättre då?
Så fort jag sätter mig ner, eller då jag försöker göra ingenting så kommer dem. Känner mig vilsen i mig själv.. Skulle vilja skriva ner dem, men vart ska jag börja. Vill bara lägga mig ner och stänga an hjärnan en stund. Kan man det?

Ger upp och känner mig liten en stund..

//s

<3

Av Karedo - 13 november 2012 11:27


Ibland behöver man en kram, även fast man är vuxen!


//s



Jag och tjejorna 11-08-2012

(bilden tagen av grannen jonas på farfars sommarfest)

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards