Alla inlägg under januari 2016

Av Karedo - 30 januari 2016 19:41

Klockan ringde 6:30 imorse, här sover vi inte bort en lördag i onödan :) Cassi skulle med Jimmy till skogen för att jaga med Krut. Samtidigt skulle jag, Nellie & Ida åka till the gym.

Träningsvärken var inte så jobbig idag, lite stel kanske jag är men jag överlever :) Efter en halvtimme pulsgång var jag uppvärmd & igång.. Jag hade en plan om vad jag skulle göra, men den ändrades lite på vägen. Istället blev det först lite andra övningar jag har gjort tidigare, sen bänkpress som planerat. Men jisses, denna tant kan ju få upp pulsen & svettas.. My god lixom! Så även idag är jag nöjd med träningen :)

Även denna vecka kämpar jag med maten. Eller själva maten funkar & jag äter väldigt god mat & jag blir mätt. Men det är suget efter allt jag INTE får/kan äta, det är fasen inte att leka med.. Tror det är för att jag VET att jag inte ska äta det som jag så gärna vill ha det..

Hjälp mig stå emot & klara detta!

Ja jag har ätit godis & andra mindre onyttiga saker. Men allt jag äter lägger jag in i appen, så jag har koll på att jag håller mig inom rätt mängd kalorier/dag. Än så länge ser det bra ut, om man bortser från ätardagen. Men den räknas ju typ inte.. Eller?

Allt handlar om planering men just nu är det lite si & så med den. Men jag kämpar på.. Har ju några dagar på mig tills det är dags att ställa sig på den där förbaskade vågen. Jag både hatar & gillar den där platta lilla saken.. För vill jag ha ett tydligt bevis på att det funkar, eller inte funkar så är det ju den som visar det. Den kan ju inte direkt ljuga. & bevis vill jag ha, både bra som mindre bra..
Men trots alla tvivel hoppas hoppas jag på ett minus i alla fall. Alla små hekton som försvinner gillar jag :)

Jag VILL, KAN & SKA fortsätta med det jag gör. Så är det bara!
Ingen ska få ta detta & den glädje jag känner ifrån mig..

Heja mig!

//s

Me in action :)

Tackar Ida & Nellie för att de ville agera fotografer idag :)

Av Karedo - 29 januari 2016 22:01

Tror fasen jag lyckats med att ge mig träningsvärk helt själv idag.. Det börjar i alla fall kännas både här & där. Så det blir spännande och se hur träningen imorgon kommer gå. Då är det pulsgång som ska köras & sen lite bänk, knäböj & axlar.
 
Idag var det i alla fall dags för breda marklyft, fast jag fuskade lite & körde några vanliga oxå, tycker de breda är så sjukt svåra att få till bra. Sen var det oxå axelpress & stående rodd på schemat. Jag är väldigt nöjd med dagens träning, jag gjorde det jag skulle & det jag hade tänkt. Det kändes helt enkelt bra bara!
 
Förut när jag var som störst, fick jag ofta frågan om jag var gravid. Det hände lite då & då. Nu är det ingen som frågat eller antytt något på väldigt länge.. Heja mig lixom! 
Men idag fick jag istället höra att jag är för stor, en kvinna ska inte se ut som jag gör.. Tack för den! Eller vad säger man? Jag blev så sjukt ledsen.. Ville bara ge upp allt som har med träning & kost att göra, varför göra något som inte ger något typ.. Kände mig som den gamla stora blubben igen, har nog aldrig kännt mig så tjock som jag gjorde just där & då.. Jag ville bara försvinna från planeten jorden!
 
Men tack vare vänner & fina ord har jag nu insett att jag duger som jag är & att det jag gjort är något bra.. Det är ju faktiskt en hel del jag lyckats att ändra på..
Jag kommer aldrig bli plutteliten, det vet jag. Men jag ska fasen kunna tycka om mig själv. Det kan väl inte vara helt omöjligt att lyckas få till.. Jag gillade ju mig själv litegrann imorse.
 
Till er som stöttat & peppat mig idag, vill jag bara säga TACK! Utan er hade jag aldrig tagit mig upp igen. En massa kärlek till er!
 
//s

Av Karedo - 28 januari 2016 21:00

Pepsi Maxen är upphälld, tjejorna sover, Jimmy jobbar & det är vampyrer på surfplattan.. Nu är det Min stund, Sofitid för hela slanten. Det finns dagar då en sån tid betyder så mycket, idag är en sån dag. Inte för att jag mår dåligt eller så, jag behöver bara tanka lite energi. Jag är så trött idag, fast att jag vaknade pigg & utvilad imorse..

En av mina absoluta stunder på dagen är när det blir tyst i huset & lugnet infinner sig. När man kan duscha, sätta sig i soffan & sen bara vara. Så nu ska jag göra precis det..

//s





Av Karedo - 27 januari 2016 20:42

En onsdag som alla andra.. Eller inte! Hur som helst är det en bra dag idag.

Jag får nog börja skriva när det INTE är en bra dag, om jag nu får någon :) Kan ju inte bara skriva att det är en bra dag hela tiden, då tröttnar ni väl.. Det kommer säkert komma en skitdag eller två, men dem dagarna tar vi då!

Det är en sån himla skillnad mot förut, om man går tillbaka & läser här i bloggen. Då var allt så trist, jobbigt & mörkt.. Jag kommer ihåg det som om det var igår & det är så skönt att jag tagit mig där ifrån.

Ett glatt besked har gjort att en tung känsla försvunnit, i alla fall för en stund.. Jag själv känner både en lättnad & en glädje. Oron är som borta & jag kan andas ordentligt igen. Om jag känner så nu, hur har du då känt innan detta svar? Men nu ser vi framåt & det kommer bli så bra..

Jag ser oxå en framtid där jag förhoppningsvis kommer nå mina redan satta mål, eller det SKA jag! Finns lixom inga andra alternativ :)
Sen ska nya mål sättas, funderar för fullt på vad det kan tänkas vara.. Vad är ett rimligt & bra mål för mig? Det måste ju vara möjligt att nå, även om det är ett önsketänkande just nu..

Jag har en sak jag vill berätta för hela världen oxå, men det får vänta ett tag.. Det är en sak som gör mig så glad, jag får som en riktig lyckokänsla.. Jag är knäpp, jag vet!!

//s

















































































Av Karedo - 26 januari 2016 08:32

Vilken jäkla träningsvärk jag har idag, och dagen har bara börjat.. Undrar hur det kommer kännas imorgon..? Tur att jag alltid har en inplanerad vilodag efter ett pass med Linus..
Men imorgon hoppas jag att jag kan ta mig till the gym på ett eller annat sätt. Den här veckan blir det lite knixigt att få in dem pass jag vill. Men vill man så går det!

Hade typ min ätardag igår, det blev både semla & lite annat gott. Var det gott?? Jag vet faktiskt inte.. Ja jag var sjukt sugen på typ allt i vanlig ordning, men särskilt gott var det nog inte.. Knasigt!

Hemma med Ida idag oxå. Så antar att projekt städning får fortsätta. Hur mycket kan man städa egentligen? Dessutom är det ju så sjukt tråkigt.

Lika bra att sätta fart nu då.. För sätter jag mig ner nu, så kommer jag sitta där resten av dagen..


Tro det eller ej, men jag började dagen med lite gröt.. Jisses!


//s

Av Karedo - 25 januari 2016 14:32

Idag är jag sjukt nöjd & lycklig, jag kan inte vara något annat.. Bästa tisdagen, fast på en måndag :)

Nästa delmål som ju var en bit bort är nu faktiskt nått.. Jag trodde knappt det var sant, men antar att vågen inte ljuger. Hade själv tippat på att kanske nå den magiska gränsen till nästa vecka, det var i alla fall det mål jag hade.. Nu är det verkligen inte långt kvar till slutmålet som är satt. & jag ska fasen inte misslyckas nu. Nu är det dags att plocka fram all vilja, ork, & energi jag kan hitta, så att jag kan ta mig dit. För jag vill verkligen fixa det här.. Tänk att för första gången få lyckas med det jag vill..

Sedan jag började träna med Linus har jag nu gått ner 10kg. Men sedan jag började min resa med att förändra hela min livsstil, med tafatta besök på the gym till en början & foodbox utmaningen osv har jag nu gått ner totalt 13.5kg

Att ta tag i mitt liv på alla tänkbara sätt, är fortfarande de bästa beslut jag tagit på de senaste åren..

Dagens träning då!? Den var sjukt jobbig men som vanligt väldigt skoj.. Många nya övningar som jag nu ska försökas komma ihåg.. Jag kommer bli väldigt förvånad om jag INTE vaknar med en galen träningsvärk imorgon.. För redan nu är bla mina armar totalt slut. Ja i benen känns det oxå.. Vi kan väl säga hela kroppen direkt, så missar vi inga små muskler :)

Jag har visst sagt att jag vill kunna göra en chins (stavas det så?), även om det känns som att det var väldigt väldigt länge sedan jag sa det. Men idag har jag i alla fall "hängt" lite, & gjort lite övningar som ska vara bra. Jag antar att det är en början till att kanske kanske klara minst en så småningom, till sommaren kanske :) Ska vi sätta upp det som ett mål? ha ha ha!

Nu ska jag hoppa in & ta en varm dusch & mjuka upp denna kropp lite..
Sen är det dags för det roligaste som finns.. Att städa.. *suck*

//s

Kanske firar jag med en semla idag :)

Av Karedo - 24 januari 2016 23:58

Ni vet när det är tyst i huset, det är vampyrer på surfplattan & du sitter ner & gör ingenting.. Ni vet den känslan?
Det är en ganska okej känsla..

Men jag borde verkligen hoppa i säng, då morgondagen är fullspäckad & planerad in i minsta detalj.

Först ska vi till barnkliniken, där Nellie ska lämna ett gäng blodprov. Jag hoppas dem ser bra ut, så vi bara kan fortsätta som vi gjort. Hon är så duktig!

Efter det får Ida & Nellie mellanmåla på the gym, det är så toppenbra med ett barn/lekrum där.. För samtidigt är dags för min PT-träning den här veckan.. Wo ho!!
Jag undrar vad som står på schemat detta pass & vilka muskler som kommer kännas imorgon? :)
Det brukar ju typ finnas en plan för kommande vecka, hm konstigt.. Antingen glömde vi det förra gången, eller så har jag glömt bort vad vi bestämde. Surprise me lixom :)

Sen ska det handlas lite, innan vi åker hem och steker ett berg med pannkakor. Funderar lite på om jag ska ha min ätardag & lyxa till det med lite glass oxå :)
Eller ska jag kanske spara den till helgen? Vi får se vad magkänslan säger imorgon helt enkelt..

Eftermiddagen kommer sen gå i städandets tecken. För mitt hem driver mig till vansinnet just nu. Det är så sjukt mycket saker överallt.. Jag försöker städa men jag ser aldrig någon skillnad. Och övervåningen sen, den vill jag inte ens gå upp till. Söker fortfarande någon som har lust att ta tag i den åt mig, gör vad du vill bara du fixar det! Bara jag slipper & det blir städat & fint där uppe.

Nej nu är det dags att krypa ner under täcket tror jag. God natt!

//s

Av Karedo - 23 januari 2016 22:28

Varnar alla som INTE vill, eller INTE är intresserade av att läsa om min träning.. Det kommer stå en hel del om just det lite längre ner..! 
 
Dagen började typ bäst, avslutades tyvärr i botten.. känslan över att vara en blubb kom tillbaka, och nu ser jag inget annat än just en blubb! Hur kan man gå från att typ ha börjat gilla det man ser till att totalhata det? Jag hoppas jag vaknar med en helt annan känsla imorgon, annars ska jag se till att hitta den!
 
Vi har fortfarande sjukstuga här, men nu är det Idas tur att ha halsfluss. & jag fattar inte hur denna lilla tjej kan verka så oberörd.. Man märker inte på henne att hon har ont, för hon visar ingenting.. Det spelar heller ingen roll om det är öron, hals eller något annat. Nu var det talet som blev grötigt & som sen avslöjade att det var något annat än bara feber. För feber har hon ju haft, & den kommer & går lite. Så sjuk fattade vi ju att hon var. & misstanken fanns ju att Cassi smittat minst en av oss.. Nu håller vi tummarna att hon blir bra fort! Hoppas bara vi andra slipper bli sjuka, för jag har verkligen inte tid att vara sjuk..
 
Och äntligen har träningsvärken börjat ge sig oxå.. I onsdags & torsdags pratar vi muskler som skrek i typ panik :) ha ha ha.. Nej så illa kanske det inte var, men jisses! Tror jag känt av muskler jag inte ens visste fanns. 
Tisdagens träning satte verkligen sina spår. Men så kul det var, lever fortfarande lite på den.. Så sjukt nöjd :)
I torsdags var det dags igen för mitt mission. Eller egentligen är det väl hela kroppen som är the mission, JAG vill ju bara känna mig lite finare & mer nöjd.. Men blir man någonsin det? Nöjd menar jag.. Idag tvivlar jag..
Men the big mission, mina armar ni vet. Men jag har ändrat lite där, det är nu axlar, armar & lite rygg.. Så då byggde jag på ytterligare lite träningsvärk.. Fast det är en ganska konstigt. Många vill helst inte ha den där träningsvärken, men känner jag den inte är jag inte riktigt nöjd.. Jag vill både känna & veta att jag gjort något ordentligt. Är det bara jag? 
 
Idag var det oxå dags för lite träning. Kan nog medge att träningen är ett måste i mitt liv just nu.. Så 05:50 stämplade jag in på the gym, nu vet jag att jag blivit helt knäpp på riktigt.. Men jag började jobba kl 8, så det var så det fick bli. Ganska skönt att ha stället för sig själv, & jag föredrar ju att träna på morgonen.
 
Så den här veckan är jag nöjd med träningen. Blev fyra pass totalt, ett i måndags oxå.. Dock lite mindre nöjd med maten & ätandet :(  Har haft ett sånt sug efter typ allt den här veckan.. Eller inte så mycket efter godis, men fika.. Gudars vad jag vill ha fika! Och chips.. Nu har jag inte ätit något "Gottis" mer än i tisdags (tror jag) när jag hade min ätardag. Så det är ju bra. Men jag tror även maten har dragit iväg lite, om man nu ska räkna den i kalorier. Och det gör ju jag.. Så det blir nya tag nu, med start imorgon! 
 
Men jag hoppas ändå på att okej resultat, eller bara det är ett minus... Typ.. Jag är ju så nära mitt nästa delmål, skulle kännas så bra om jag kunde få nå det typ snart.. Jag ska verkligen göra allt för att fixa det! Behöver bara lite pepp, tro på mig själv & lite jävlaranamma! 
Och nästa vecka har jag dessutom tisdagen redan på måndagen, så en dag mindre att utföra mirakel på. För tydligen har jag ett jobb som måste skötas oxå :) 
 
Men som vanligt räknar jag ner till tisdagen, även om den är på måndag :) Undrar hur fasen det ska bli sen.. Kommer jag klara att stå på egna ben?
 
Fast jag kan ha en plan *känner mig busig* :)
 
 
Nä nu är det snart dax att hoppa i säng, för det står jobb på schemat imorgon oxå.. & som sagt, nya tag imorgon! Heja mig! 
 
//s
 
 
 
 
 

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards