Alla inlägg under juni 2011

Av Karedo - 30 juni 2011 11:14

  

Denna värme tar kål på mig.. Jag gillar den inte alls.. Jag och min hjärna fungerar inte alls när det är så varmt. Och det är så jobbigt med kläder, eller rättare sagt de få kläder man ska ha på sig.. Det var mycket lättare när man var gravid, då får kläderna sitta lite tajt utan att folk klagar.. Nu är man bara smällfet och ser för ful ut när kläderna stramar lite väl mycket på vissa ställen. Och det får man ju höra =( Men jag vet hur jag ser ut.. Gilla läget eller skit i titta på mig! Skulle gärna vara gravid varje sommar, bara jag slipper förlossningarna sen. Även om det skulle vara svårt nu =)


Det har hänt så mkt efter min operation av livmodern, så jag har inte tänkt på att jag inte har mens längre.. Helt underbart är det, slippa ha väskan full med bindor, slippa oroa sig för missöden.. Men det bästa av allt, Jag kan fungera som en normal människa. Utan dessa blödningar som varade i 3 veckor i stöten, med 1 vecka mellan. Slippa ha ständig järnbrist och vara tröttare än tröttast. Klart jag är trött nu oxå, men det av andra orsaker..



Nellie vill fortfarande inte somna på kvällarna.. Och hon vaknar typ varje natt.. Vet inte alls vad vi ska hitta på, som det är nu fungerar ingenting. Vi har prövat allt! Det har gått så långt att jag ringt till BVC.. Nu ska vi köra som vi gjort innan dvs lägga henne i sängen, låta henne ligga där själv men vi ska vara kvar där uppe och låta henne höra att vi är där. Igår började vi med att vara i hallen, men det fungerade inte alls. Så då tog vi en stol och så satt jag i dörröppningen, och då somnade hon inom två sekunder. Så vi gör så i kväll oxå tänkte jag. Vi ska oxå vara noga med att berätta för henne vad vi gör och varför.. Men det knixigaste av allt blir nog att försöka få bort vilan på dagarna.. För det tyckte BVC att vi skulle göra, så hon är sovtrött på kvällarna. Och jag tror hon klarar sig utan. Men på dagis så får hon sova en powernap på 30 min. Jag tror oxå att hon sover bättre på nätterna om hon slutar sova på dagarna, tror hon inte har varit ordentligt trött.. Eller jag hoppas det blir bättre nu. Så nu kämpar vi på igen!

Ida och Cassi somnar oftast utan större problem.. Det tackar vi gud för, det räcker med en som krånglar..




Ida har ett annat problem.. Hon verkar vara överkänslig mot mygg. Hon får först som en blåsa med en stor röd rodnad runt, som bara blir större och större. sen övergår det till en hård ganska stor böld/bula. I förrgår blev hon biten, stucken eller vad man säger på flera ställen. Och hennes vrist började svullna upp riktigt ordentligt. Och igår morse hade hon ingen fotknöl kvar, och var lite lätt blålila och röd. Och dessutom så kändes vristen varm när man höll på den. Men hon mådde bra i övrigt och gick utan problem. Idag ser den bättre ut, men är fortfarande lite svullen men har bättre färg =) jag vet att hon reagerade förra året oxå på just mygg. Men tycker nästan det är värre i år.. Vi får se vad som händer, annars får man väl ringa vårdcentralen. eller vad gör man? Någon som vet eller har det likadant?



Nä nu ska jag börja göra oss klara för utgång.. Vi ska hem till Marie och barn och busa lite..


Ha det bäst. Kram mamma Sofi som smälter..


bjuder lite på mig själv/oss.. Med en äldre bortglömd bild.. Ska man skratta eller gråta?


  Tjocka och glada =) Första sommaren i huset, 2005


 

Dagens händelse har vi ju oxå!

den får vi ju inte glömma..


 Ida bajsade på pottan idag =) Började med att Nellie satt och gjorde sitt så att säga. Sen började Ida gå runt och säga

 

- bajsa! bajsa! bajsa!

-Ja gör det! 

 

Så helt plötsligt sitter hon där på pottan och har bajsat,då har hon tagit av sig blöjan själv och satt sig där helt själv =) Att det kan bli så rätt ibland.. Mammas lilla mini    har gjort mig så stolt idag. så nu ska det bajsas och kissas på pottan hela tiden =)

Av Karedo - 16 juni 2011 20:51

  

Jag lever och livet rullar på.. Det är bara tiden som inte riktigt finns..


Jag skulle ha opererats igår, men så blev det inte... En av två njurstenar har åkt ut, utan att jag märkt det.. Mycket  konstigt! Har en sten kvar på 1 cm, som sitter i njuren. Den ska sprängas och kissas ut, men inte förens fram i höst. Det är bara att hoppas att den INTE får för sig att börja röra sig.. Den smärtan jag hade förra gången var verkligen inte att leka med..


Nu blir det soffhäng och Criminal minds...


Ha det bäst. Kram sofi

Av Karedo - 3 juni 2011 09:59

  


Jag har alltid velat ha en one piece eller hur det stavas.. Jag hade bilden framför mig hur jag mös ner mig i soffan med den, och knatandes runt här hemma. Och självklart ska den vara i någon fulig färg =) För aldrig att jag skulle ha den ute bland folk, och speciellt inte efter igår.. Igår kom det in en vuxen tjej/kvinna, kanske typ 25-30 år, på jobbet. Och hon hade en knasigt grön one piece på sig. Ni får ursäkta, men hon såg ut som en förvuxen bebis, det var nog det fulaste jag sett.. Det skulle som sagt säkert funka och vara jätte skönt hemma, bakom stängda dörrar.. Men ute bland folk i min ålder dvs tantålder blir det ett stort NEJ! I alla fall från min sida.. Vad tycker du?


     * Men jag drömmer fortfarande om en egen one piece.. Och en dag ska jag skaffa mig en som jag kan mysa ner mig med *

   


Jag undrar vad det är med min kropp.. Är det inte det ena så är det det andra.. Jag vill inte klaga, men f*n vad ont jag har i höften och lederna.. Om man tänker sig foglossning av den värre sorten, så har jag.. Kvällarna är värst, kan knappt röra mig utan att det gör djävulskt ont överallt + att jag är stel som en pinne.. Och det blir ju inte bättre av att jobba dessa förbannade 10 timmars pass, då jag står och går större delen av passet. Men jag klagar inte, och tycker du det? Så skit i och läs eller lyssna!


Jag har ont och det är skit!

 

 

Nattningen gåt typ inte alls, Och jag orkar inte mer snart. Varför kan det inte få funka? Men vi kämpar på, med Cassi och Ida funkar det faktiskt ganska bra. Men inte med Nellie, henne hittar vi på golvet typ varje kväll.. Fattar inte hur hon tar sig dit utan att vi hör..

Nu har dem börjat lyssna på cd-sagor när de ska sova. tror Cassi uppskattar det jätte mycket. just nu har vi bara 3 korta som går runt, men snälla maria ska fixa några till =) Mamma ska bara vara duktig och komma ihåg skivorna till henne..


En annan stor sak måste jag ju skriva om! Nellie kör ju blöjfritt nu.. Hon har blivit stora tjejen nu..

- Vill du ha blöja eller trosor?

- Trosor! Jag är stooor tjej nu!

 

Men det är konstigt, när Jimmy är själv hemma med tjejorna funkar det så där. Då vill hon helt plötsligt ha blöja på sig igen. Men när jag är hemma så behöver man inte lirka och hålla på.. Då bara ska det vara blöjfritt. Kan det vara så att hon vill ha närheten av pappa, den hon får vid blöjbyte? Det är ju inte ofta pappa är hemma hela dagarna. Och att hon liksom har fått nog av mamma? =)

Men det funkar i alla fall kanon. Klart det hänt några olyckor, men inte många.  Hon både kissar och bajsar på pottan och toaletten.

Mamma får bita sig i läppen och försöka att inte tjata för mycket!

Det ska ju vara roligt att vara blöjfri, och tjat vill man ju inte höra då...



Nä nu ska det sättas fart här hemma.. Har tusen saker att göra innan det är dags för jobb..


Ha det bäst. Kram från en ledbruten Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards