Alla inlägg den 18 mars 2016

Av Karedo - 18 mars 2016 20:29

Idag var det alltså dags för att ta tag i det där med bänkpress.. Jag har väl undvikit just den övningen så gott jag kunnat. Mest pga min egen osäkerhet & jag var typ så nervös.. Så sjukt löjligt, jag vet..!
Men vet ni!? Det gick så bra & jag fixade 30 kg utan problem.. 30 kg säger du, det är ju ingenting.. Jo för mig är det det, jag trodde verkligen inte att jag skulle orka.. Trodde lixom att jag fastnat på 20-25 kg. Ja ja tekniken kan man ju alltid jobba på, det vet jag.
Men idag fixade jag alltså 30 kg & inte bara en gång utan 6 set med 5 rep i varje.. Heja mig!

Får väl se till att börja med mina PT-timmar snart, så vi kan fixa till just den biten med teknik lite var stans :) ha ha ha

Idag har jag oxå haft mysdag med min Annika. Vi började med att träna, sen åt vi lunch & så gjorde vi staden lite osäker..
Ibland behöver man bara en dag där man kan släppa alla måsten & bara få vara.. Få prata av sig lite & fundera på livet..
Jag är ute efter en ny plånbok, så det var the mission idag. Men nej jag hittade ingen som skrek Sofi, fasen oxå!
Lunchen blev på OTs, & helt otippat åt jag en hamburgare. Hur oSofi är inte det! Det var gott, MEN inget som fick högsta betyg.. Måste nog säga att den mat jag lagar själv nu för tiden är så mycket godare..

Jag hade bestämt mig sedan långt innan, att det skulle få bli en ätardag idag. & då passade jag ju så klart på att fika oxå. Kravet jag hade var att det skulle vara en fika med choklad i. & choklad blev det, hittade en kladdkakemuffins med nutella på :)
Men jisses vad min mage strejkar just nu.. Först bröd, strips & en massa jox, sen en megamuffins.. Jag äter ju inget bröd i vanliga fall just nu, så magen har väl fått en chock.. Så det blir ingen middag idag, då kommer jag typ kräkas..

Ja just det, idag var det ju oxå dags att ge gröten en ny chans.. Hittade ett tips på nätet att man kunde ha pepparkakskrydda i, för att få en liten annan smak. Måste nog erkänna att det blev så gott, smakade som mjuk pepparkaka :)
Så nu får det bli grötfrukost ett tag framöver, så får vi se om det håller mig mätt lika bra som min kvarg gör..

//s

Japp jag har en träningsdagbok, så nördig har jag blivit.. Idag blev det dessutom en stjärna i kanten i den.
Så glad när jag ser, gör & känner en skillnad!

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards