Alla inlägg under juli 2016

Av Karedo - 12 juli 2016 21:28

Dagens träningspass gav mig hopp om framtiden. Jag är så glad över att kroppen inte direkt skriker längre..

Men riktigt än vågar jag inte ropa hej, i alla fall inte allt för högt.. Jag märker själv att rädslan för att få ont ont igen stoppar mig. Jag vågar inte utmana mig själv längre, inte så som jag gjorde förut. & det i sin tur gör att det känns som om jag sitter fast, & lixom trampar på ett & samma ställe..

Fortsätter med mitt "rehabprogram", dvs med plankan i olika former MEN upp & ner.. & det är fortfarande mkt ben, mage/rygg. Idag var det nog första gången som jag tyckte just den delen var lite skoj faktiskt..
Jag ändrar oxå lite smått i upplägget, jag lägger till & jag tar bort från gång till gång.. Lite efter hur dagen & kroppen känns. Som idag tex bytte jag ut min benpress & körde vanliga knäböj istället.
Började stelare än stelast i böjen, men mot slutet kändes det riktigt bra. Ännu är det dock inga vikter att prata om, men det var mer än en tom stång i alla fall :)

Upprepar & påminner mig själv säkert 1000 gånger varje dag..

- Sofi, kom ihåg! lugnt & försiktigt!

Kanske ska jag inte tänka så mycket, utan bara vara i nuet & köra..

Sen blev det oxå lite axelpressar idag, eftersom det funkade så bra förra gången & till sist bytte jag ut den sittande rodden till stående stångrodd. Jag har verkligen saknat dessa två övningar, tror nästan de platsar på min topp 3 lista.. Eller tror? Jag vet! :)

Nu kanske jag kan få fortsätta min resa, för att så småningom nå dit jag vill.. Om jag nu bara kan komma på vart det är jag på väg. Jag trodde jag visste, men nu är jag inte riktigt lika säker..

Vad fasen är viktigast? Musker & utseendet eller styrkan?
Jag gillar (läs älskar) att lyfta tungt, det gör jag verkligen. Men samtidigt vill jag ha en kropp som INTE skriker. Jag vill oxå ha en kropp jag kan vara nöjd & stolt över..
Fixa båda säger du! Ja Kanske säger jag.. Då ställer jag frågan, i vilken ände & hur börjar jag?

Jag vet att jag vill tillbaka dit, där jag var innan allt det här.. För ja, jag har slarvat lite med ungefär allt. Så typ 2kg har jag tyvärr gått upp, ingen direkt panik kanske.. Men så jäkla onödigt. & jag har blubbat till mig lite väl mycket tycker jag..
Jag säger som det är, jag blev lat & tyckte synd om mig själv. Jag är tydligen en sån som tröstar mig med "gottis", & det gillar vi inte..

Så nu har jag lovat mig själv att det är slut på tramset & jag ska ge 110%.
Denna tant ska än en gång fixa det här. Jag är värd att få satsa på mig själv, så nu finns det ingen återvändo!

Nya mål, nya utmaningar & nya möjligheter!

//s

Det är mkt ben just nu.. & jag typ gillart! :)

Av Karedo - 7 juli 2016 22:11

Min kropp skriker lite tyst & är inte alls jätteglad.. Inte på mig utan på min naprapat.

Av axelpressarna igår kände jag faktiskt ingenting imorse, så nu lägger jag till några såna i mitt "rehabprogram".

Däremot så har jag galet ont efter mitt besök på Rygg & Ledkliniken & min naprapat.. Allt såg bra ut i bröstryggen, bara lite muskler som var lite sura. Därav det onda, då de först chockades med ström (som för övrigt är sjukt obehagligt) sen knådades sönder typ..
Sen hade även min höft kommit lite på andra tankar & satt sig lite på tvären. Men den är nu talad till rätta & sitter där den ska.. Ena benet har åter varit lite "kortare" & det är därför det har spökat i ländrygg, höft & skinka. Det har varit så där lite lagom irriterande utan att göra ont ont..

Men jag kan ta allt detta, då orden som besöket avslutades med väger upp det mesta.. Så himla glad!!

- Ja du får börja träna igen.. Eller jag tycker du ska göra det..
- Men ta det lugnt & försiktigt. Med lätta vikter till en början!
- Bättre med lätta vikter & fler repitioner..
- Vi behöver inte boka in någon mer tid..

Så nu måste jag verkligen verkligen ta det lugnt & försiktigt. Hur svårt det än kommer bli att bromsa mig själv. Bara för att Jag får, betyder det ju inte att min kropp är redo till 100%. Jag vet det nu!
Jag vill ju inte hamna där jag varit igen, det är lixom inget alternativ!

Men det som gjorde mig lite rädd var att han ställde frågan, en fråga som jag verkligen inte ville få..

- Måste du köra marklyft??

Typ JA!! Det är ju det jag vill & ska göra.. Vad ska jag annars rikta in mig på? Knäböj? Som i & för sig är ganska så skoj oxå..
Tydligen är marklyft inte en jättebäst övning för mig. I alla fall inte de tyngre lyften.. *svordom upphöjt i två*

Så det är med lite med blandade känslor jag sätter mig ner & bara tar in orden & dagen..
Att äntligen få börja träna igen & samtidigt kunna se framåt är ju det bästa. Men att jag kanske inte kan satsa på just marklyft, Eller kan & kan, jag kan ju fortfarande marka. Kruxet är ju bara att jag vill lyfta tungt, så där galet tungt ni vet :)

Nu börjar en ny resa för mig.. Resan tillbaka dit jag var, för att sen fortsätta dit jag vill..

//s

Ingen är gladare än jag idag :)


Av Karedo - 6 juli 2016 21:25

Då får vi se om min brist på tålamod straffar sig.. Jag vet att jag gjort något jag inte skulle ha gjort, inte än i alla fall.. Men idag var jag bara tvungen att kasta in några axelpressar i schemat, dock väldigt väldigt lätt vikt.. Men det kändes jättebra, & hade jag inte lyssnat på förståndet hade jag nog ökat vikten en hel del.. Men nej, det gjorde jag inte..
Jag ville mest se om rörelsen i sig funkade, & än så länge känns det inte knas. Antar att jag får se (eller känna) imorgon bitti hur det känns..

Kroppen har inte skrikit på flera dagar nu, & det gillar vi ju verkligen.. Så kanske att mitt inte så jätteroliga träningsupplägg funkar. Om man bortser från den lilla protesten i form av den träningsvärk från helvetet, som den fick för sig att ha i rompen av alla ställen..

& ni som känner mig vet att jag tydligen INTE är gjord för att mesa runt.. För det är oxå något nytt jag lärt mig under den här tiden. Att inte kunna träna så som jag vill, har visat sig vara bland det värsta jag vet nånsin! Vem hade trott att träningen skulle betyda så mycket för mig.. Inte var det något jag själv hade väntat mig i alla fall..

Men nu är det i all fall dags för den här tanten att komma i okej form igen!
Men ja ja, jag vet.. Lugnt & försiktigt, lyssna på kroppen & ha tålamod..

Målet är ju självklart att komma tillbaka till dem där lite tyngre lyften & böjen, som jag typ älskar att göra.. & jag har bestämt mig att det där med bänkpress.... det skiter jag i nu!
Enligt mig tråkigt, oskoj & inte alls min grej.. Kanske kanske att jag kan övertalas att pröva igen så småningom, men nu tänker jag inte ens titta åt det hållet :)

//s


Inte i den bästa formen just nu, men jag jobbar på den!

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards