Alla inlägg under juli 2011

Av Karedo - 28 juli 2011 07:23

  


Vad ska man säga.. Jag har tre tjejor i huset som byter strumpor till frukost, lunch och middag =) tror det tog en timme att sortera alla nytvättade strumpor.. Men konstigt nog har jag en hel hög med strupor som inte har en kompis, kanske äter tvättmaskinen strumpor? det har man ju hört sedan man var liten..


Idag händer det inte så mkt.. vi laddar inför fredagsmyset i morgon =)

I morgon börjar ju sjöslaget här i nävekvarn oxå.. Pappa Jimmy vill gå, men vilken dag vet han inte än. Kanske blir det båda? Så då tar jag och tjejorna och mysar till lite extra här hemma =) Vi ska ju baka lite oxå, Cassi ska göra negerbollar eller chokladbollar om man så vill.. Kanske, kanske så orkar vi göra bullar oxå.. Men allt bakandet blir nog på lördag.. För på söndag ska det kalasas igen för tjejorna..


Nu ska jag gå och torka upp en kattspya =( Mindre kul, men det måste göras..

Tror min katt börjar bli lite skruttig och till åren nu.. Han är ju typ 12 år... funderar funderar.. vad tror du Lena kan åldern stämma? Föddes han inte -99, det året vi tog studenten?.. Sak samma, han är i alla fall en gubbe nu! =)


Ha det bäst. Kram sofi

 

Fortsätter resan i bildgalleriet.. Idag fast för tre år sedan =)


  

Farfar och farmor med en liten Nellie.. 2008-07-28

Av Karedo - 26 juli 2011 08:16

    


Är det bara jag som får leta efter tofflor och skor hela tiden? Mina tjejor är experter på att ta av sig det de har på fötterna. Och sedan lämna dem lite var stans. Oftast ligger dem utspridda på gården eller inkastade inne. Under soffan kan man ofta hitta tofflorna har vi lärt oss. Brukar ta en runda då jag lägger fram kläderna till dagis. Så slipper man leta som en tok när man ska gå på morgonen.. Nu senast hittade jag Nellies tofflor under sängen där uppe =)

 

 

Är fortfarande hemma och är dunderförkyld. Var hos läkare igår och jag är bara dunderförkyld och har halsont. Fick nog göra och lämna alla tester hon kom på =) Förkylningen har dock satt sig i luftrör/lungor och i bihålorna. Fick lite hostmedicin (mollipect mot allt slem jag har) och någon nässpray utskrivet. Annars är det bara vila som gäller.. Och hur lätt är det? Alltid är det ju något som måste fixas, eller tjejor som gärna vill vara på tre ställen och bara en mamma som inte kan dela på sig..



Nu ska jag göra nada innan jag ska hämta tjejorna på dagis..


Ha det bäst. Kram Sofi




För ett år sedan var vi på kolmården denna dag..

                  

Cassi och Nellie fick åka bil..

   

Ida fick titta på men var glad som vanligt..

       

Hos Bamse gungades det för full.. Cassi var på andra äventyr =)

Av Karedo - 21 juli 2011 11:18

  


Idag läser ni det hundrade inlägget jag skrivit i denna blogg. Inte illa pinkat av mig tycker jag.. Det firar jag med att ta mig ett glas cola , om det nu finns i skåpet =)


Denna cola kommer bli min död, jag vet att det är värdelöst att dricka det, men jag kan bara inte sluta.. Det måste vara cola till grillat, pizzan eller vad man nu äter. Eller så tar man ett glas när man sitter och kollar på tv.. Jag har inte ölmage, jag har colamage.. Men det ska bli ett slut på detta coladrickande, frågan är bara när... Vatten är inte lika gott =(

 


Tycker synd om mig själv idag.. Jag är fortfarande sjuk, Kan lägga till ögoninfektion (eller heter det inflammation? lär mig aldrig..) i båda ögonen och ont i vänster öra.. Denna förkylning var inte att leka med. Hostar så jag tror lungorna ska gå sönder, snorar och har sjukt ont i halsen.. Så jag har sagt till på jobbet att jag är hemma fram till måndag nästa vecka, skulle ha jobbat i helgen. Men nu vill jag bli helt frisk innan jag börjar jobba igen. Annars ligger jag väl sjuk hela semestern.. och det vill jag inte!



Nu blir det lite soffhäng innan jag ska hämta tjejorna på dagis. Hoppas bara regnet ger sig..


Ha det bäst. Kram Sofi

Av Karedo - 20 juli 2011 07:30



  


Jag skulle vilja att min far hittade hit till denna blogg.. Då skulle han få se vilka underbara om än ibland jobbiga tjejor, han missar.. Som det är nu har jag inte pratat med min far på mer än ett halvår. Sista gången var på nyårsafton.. Jag ringde upp honom för och checka av morgondagen då han skulle komma hit. Men han hade inte tid just då, utan skulle ringa upp. Jag väntar fortfarande på att han ska höra av sig.. Den här gången ska jag inte ringa honom och be om ursäkt för att jag har gjort fel även om jag inte har det.. Jag tycker han har gjort fel och det är han som får höra av sig.. Sen får vi se om jag kan förlåta honom.. Det är ju inte första gången som han säger och lovar saker och sedan bara skiter i det.. Hur många gånger har jag inte stått där och väntat? Jag är 31 år nu och det har väl typ varit så här sedan jag var 6, 7 år.. Men nu är det inte bara jag som drabbas, jag måste tänka på mina tjejor oxå.. Vill han vara morfar får han vara en morfar oxå.. Ida har han tex bara träffat en gång, då var hon två månader, hon har fyllt två år nu.. Och morfar för Cassi är "Jordans morfar", för det är den morfar hon vet finns..

Och tro mig jag har försökt att fixa så att vi ska träffas. Jag har bjudit hit honom ett antal gånger, både till dop, kalas, nyår och på grillning bara vi.. Men han vill ju inte! Vad kan jag göra då? Han tycker nämligen att det ät vi som måste bättra oss. Men jag har svårt och se vad jag kan ändra på..  gör ni?



Ha det bäst. Kram Sofi




Jag är hemma och är sjuk.. Hatar denna sjuka..

Av Karedo - 19 juli 2011 07:21

....för idag är det Nellies födelsedag.. =)

 

 GRATTIS NELLIE, 3 ÅR IDAG!

 

 

Våran lilla klump, hon har varit störst.. 2008-07-19

      

Nellie tar igen sig lite, bara några timmar ung.. 2008-07-19

    

Det var det pappa som fick mata första dygnen =) 2008-07-19

 

  


Mamma och pappa älskar dig, vårat lilla

 

Av Karedo - 15 juli 2011 10:22

  


Jag bara orkar inte städa idag, ändå är jag på väg upp och ska ta tag i övervåningen. Har nog mer rena kläder utanför garderoberna än i dem. Det blir ju en hel del kläder som ska sorteras, och då är det bara tjejornas kläder som är där uppe.

En gardin har jag fått upp oxå, så den andra ska väl oxå upp, men där sitter ju julgardinen. Jag undrar varför man inte gör helt klart när man ändå håller på? Jag är nog expert på att börja saker men inte avsluta dem, är oxå bra på att göra allt i tanken, planera, se slutresultatet osv osv. Men så fort jag ska ta tag i det så bara försvinner lust och ork till allt..



Måste bara visa dessa underbara bilder på en väldans trött liten Ida. Det började så här.. Hon har ju börjat med att vägra blöja, hon ska gå på pottan som Nellie =) Igår satt hon och skrek vid pottan..

 

- bajsa, bajsa!


Men hon ville inte sitta på pottan och hon vägrade blöjan. Till slut bara struntade jag i henne och tänkte som så att händer det en olycka så gör det.. Hon älskar ju att springa fis ( hennes ord för nakenfis) Och hon var så trött, då hon inte sovit på dagen.. Så ju mer jag pratade med henne desto mer skrek hon.. Jag trodde hon skojade först men hux flux så hade hon somnat, mitt på golvet. Det hör inte till vanligheterna att mina barn somnar på så udda ställen, De brukar hålla sig till soffan, vagnen eller sängen, så jag blev helt stäld.. Och självklart var jag tvungen och ta lite kort =)

Men här kommer i alla fall två bilder på mitt trötta lilla mini   


En väldans trött Ida, somnade helt uppåner på golvet.. 2011-07-14



Jag fortsätter att förvåna alla och mig själv, igår köpte jag två strand/sommarklänningar. Och kanske kommer jag använda dem oxå. Den som lever får se helt enkelt. Prövade en förut, såg inte helt tokigt ut. Synd bara att man har denna j**la mage som gör att man ser gravid ut.. Att jag är lite mullig det kan jag väl ta, men magen stör mig något så enormt.. Ja jag vet, jag kan ändra på det om jag vill. Fast jag tror magen alltid kommer vara där, jag har ju haft tre små underbara tjejor där inne så varför inte...



Nej nu är det dags att börja fixa och trixa ( nellies ord) så man hinner något idag. Imorgon och på söndag jobbar jag så då hinner jag typ ingenting. Och inte orkar jag heller.


The list!

Övervåning.

Grillen ska skruvas ihop.

Lägga kött i marrinad och skala potatis.

Dammsuga.

Och en bajsblöja ska bytas oxå känner jag =)

 


Ha det bäst. Kram Sofi

Av Karedo - 12 juli 2011 09:38



 

 

Det är många gånger jag bloggar i tanken, men jag skriver det aldrig.. Vad är jag rädd för? Varför vill jag inte att folk ska veta? Vad är det jag inte vill att folk ska veta? Hur jag mår? Hur jag känner?


Just nu mår jag tipp topp, allt flyter på och jag tycker att livet är underbart. Men ibland har jag mina svackor, vet inte om det märks utåt sett, men inombords är det bara ett mega kaos.. Och ingenting funkar och man vet inte vart man ska ta vägen.... Då vill man bara försvinna.. Man tvivlar på sig själv, hur man är som mamma, som fru, som vän eller bara som människa.. jag struntar i allt, för vem bryr sig? Men på något sett lyckas jag ta mig upp igen..


Kanske är det därför jag blir så trött på allt gnäll. Det kanske inte alltid är menat på det sättet som jag tolkar det.. Har nog en förmåga att ta åt mig lite för mycket.. Små saker blir stora som hus.. Och oftast helt i onödan, men då är det för sent..


Kanske skulle man ta och rensa ur all skit man har i baksätet oxå? Men vart börjar man på eller mellan sätet?


 

Idag fortsätter jag med att städa och rensa.. Eller jag försöker i alla fall, har ju tre tjejor hemma som vill helt andra saker

=) Så det är ett fasligt spring mellan det man gör och ute, och för att se vart alla är..  Men man får ju röra på fläsket och det behövs ju, lite vardagsmotion skadar ju inte =)

 

 

 

 


  

Cassi för tre år sedan.. Vad fort tiden går.. 2008-07-14

 

 

Nej nu sätter vi fart! Ut och leta tjejor sedan in och fortsätta! En lunch ska man försöka få till oxå, idag blir det nog bara något så enkelt som korv med bröd..


 

Ha det bäst. Kram Sofi

Av Karedo - 11 juli 2011 13:51


Denna vecka är det grovsopor.. Och nu ska det slängas saker, igen.  Vi tog tag i källaren igår, blev väl typ 4 stora sopsäckar som ska kastas. Idag ska jag börja med köket och altanen. sen blir det tjejornas rum som får sig en genomgång.. Ska tvinga mig själv och slänga sådana där bra och ha saker.. Skulle jag mot förmodan sakna något någon dag får jag väl köpa nytt.. Och det kan ju vara lite kul att få förnya lite =)

 


Vad händer och sker annars då? Jag blir som vanligt galen på allt gnäll och alla måsten.. Nej jag har inga gardiner i mitt ena köksfönster..  Och i det andra sitter det en diskret julgardin, som för övrigt inte ser ut som en julgardin.. Vem bryr sig? Jag har ju blommor som står i fönstret i alla fall.. Fast nu har jag två likadana gardiner som hänger här som ska upp.. Har fått låna några av svärmor.. Det kommer nog bli toppen bra..

Nej jag ska inte gå ut.. Jag vet att det är fint väder, i alla fall uppehåll. Men jag vill inte..  Fast jag har varit ute i skogen med tjejorna och plockat blåbär och smultron, som vi hade till pannkakorna idag..

Och jag ska banta när ork och lust infinner sig! Och det har den inte gjort just nu.. Men kanske inom kort, håller alla tummar jag kan hitta. =)

 

I grund och botten är det kanske bra när någon är på en lite.. Annars skulle jag väl aldrig få något gjort.. Men blir det för mkt så blir det bara pannkaka av allt. Då gör jag tvärtom bara för att djävlas.. Lagom är bäst!




Fortsätter kolla igenom korten på datan..


     

Tjejorna Birgersson för ett år sedan, precis som dom är..  2010-07-12

Cassi ska bli fin som en prinsessa..

Nellie med en av sina miner..

Ida med en av sina blåtiror..


  


Nä nu ska jag ta tag i kastrullskåpet.... Hej då herr buckliga stekpanna!


Ha det bäst. Kram Sofi med soppåsen i högsta hugg!

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards