Alla inlägg under juli 2012

Av Karedo - 30 juli 2012 21:08

  


Här är resultatet, är så nöjd över hur det blev..



Självklart har vi invigt den med lite fika oxå =)


/s

Av Karedo - 28 juli 2012 23:15

Detta fick jag av finaste Lena.. Tack min vän.. Det värmer i hjärtat. /s

Av Karedo - 27 juli 2012 00:36

Sofi har varit på stranden i bikini.. Okej, jag hade klänningen över bikinin men jag var på stranden och visade benen i alla fall :) Och tanken var ju att bara ha bikinin på.. Men så fort vi kom till stranden gick solen i moln :(
Men resultatet blev ändå brända axlar med lite utslag på, att jag aldrig lär mig..

Får hoppas det blir fler dagar med sol, då kanske ni får se mig i bikini..

Annars har det varit en lugn dag.. Alla sov länge och frukost blev det så sent som runt 9:30 tror jag.. Tror vi behövde lite semester hela familjen faktiskt.. Nellie har sovit mycket bättre några dagar nu.. Hoppas det håller i sig, då ska jag försöka få henne att sova i sin säng igen.. Börjar vi typ i helgen så har vi ju två veckor på oss att få in det som ny vana..

Nu är det dags att sova.. Imorgon kommer finaste Lena med barn och leker med oss hela dagen.. Längtar så!

Ha det bäst. Kram Sofi

Av Karedo - 25 juli 2012 17:23

  


Skulle någon villja bjuda mig på glass nu, skulle jag nog tacka nej =)


Det blev en lite tur till smultronstället idag.. Och det var inte bara vi som kommit på den briljanta idén om att äta glass på löningsdagen, om ni förstår hur jag menar.. Efter lite köande åt vi nog glass så det räcker för hela sommaren.  En Vesuvios, en Brodway och tre Hallo Kitty blev det.. Och megasmarrigt var det.. Och vi kommer säkert snart vara sugna på glass igen, men som sagt inte just nu =)


Nu avslutar vi dagen med engrillning hos vanliga farfar och farmor. så skönt att slippa tänka på mat, bara sätta sig till dukat bord.. Fast det är klart vi hjälper till att få fram allt..


Ska hinna med lite småplock här hemma oxå, konstigt att det kan bli så stökigt fast man knappt varit hemma.. Men det är vl bara att gilla läget antar jag..


Ha det bäst. Kram Sofi


Ps! Min gelé ser ut att ha stelnat som den ska =) Ska nog göra lite till idag, men då på svartavinbär.. Så kanske kanske  blir det stek imorgon, så vi får pröva den röda och den svarta gelén.. Ds!

Av Karedo - 24 juli 2012 22:36

Dagen har lunkat på.. Det har målats hos vanliga farfar och farmor.. Ok, jag målade inte.. Men jag var där i alla fall..


Sen blev det lite fix i trädgården. En vinbärsbuske jämnades med marken, och istället för att kasta alla bär, så har jag gjort egen gelé för första gången någonsin.. Hoppas den blir bra nu, kommer ju bli utmärkt till alla olika stekar sim ligger i frysen :)


Tror vi varit ute större delen av dagen idag.. Gudars så trött man blir av det.. Så nu blir det soffan, innan man ska hoppa i säng..


Ha det bäst. Kram Sofi



Bjuder på en Nelliebild :)

:(

Av Karedo - 23 juli 2012 20:15

Är så jävla trött på detta.....Och inte gör jag något åt det heller, så jag är lika trött på mig själv... SKÄRPNING NU!

Av Karedo - 12 juli 2012 22:43

  


Klockan är nu 23:07 och jag sitter här och funderar..

Funderar på om det inte är dags att byta gardiner i vardagsrummet..

Men det tar vi en annan dag, nu ska det sovas i Birgerssonska huset..

Räknar nu ner i timmar, minuter och sekunder..

Snart är det semester..


/s

Av Karedo - 12 juli 2012 14:14

  


Hela dagen har det fixats och trixats.. Men jag vet inte om det syns någon större skillnad.. Men i min garderob är det en ganska stor skillnad.. Och inom mig börjar lugnet infinna sig.. Men bara om jag undviker köket.. Där ser det ut som vanligt, dvs det är en lite mindre kaosvarning på diskbänken.. Men jag hann inte med riktigt.. Men det är i alla fall dammsuget i hela huset..


Tvätten är sorterad och det tvättas för fullt.. Har som mål att allt ska vara tvättat tills vi åker på tisdag.. Men gärna tills på måndag, så vi kan packa det vi vill ha med oss redan då..


Nu lagom tills jag ska åka till stan med Cassi och jobbet kommer jordens oväder.. Hjälp vad det regnar! Så det är väl bäst vi sätter fart, så slipper vi stressa sen.. Tycker det är lite halvläskigt att köra när det är typ skyfall ute..


Ha det bäst. Kram Sofi



Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards