Direktlänk till inlägg 12 januari 2017

Jag är jag..

Av Karedo - 12 januari 2017 22:42

Jag önskar att jag kunde se på min nakna spegelbild & faktiskt känna mig fin.. Eller att jag kan få vara på ett sprudlande humör med ett leende på läpparna mest hela tiden..
Jag hoppas den dagen kommer, den dagen då jag älskar mig själv. Eller i alla fall gillar mig själv lite mer..

Jag är så jäkla negativ, kan jag sluta med det!? Typ nu, tack!
Det är inte så att jag är direkt ledsen över att vara jag.. Jag tror bara att jag skulle kunna vara en så mycket bättre jag, om jag bara lät mig vara det..

Även om jag själv ser förändringen jag gjort. För något har ju faktiskt hänt, både till det yttre & det inre, det går ju inte att förneka.. Men jag är inte nöjd än. Blir jag någonsin det!?
Grejen är bara att jag måste sluta jämföra mig med allt & alla.. Den enda jag borde jämföra mig med är mig själv..

Jag måste oxå sluta vara så fixerad vid alla siffror. Vare sig det är vikten på skivstången, siffrorna på vågen eller vad min mat väger & "kostar"
Siffrorna ger mig sån ångest!

Vågen borde jag kasta ut, eller skulle ha gjort det för länge sen. Jag borde ju nöja mig med att se kläderna bli förstora eller inte passa på andra sätt istället..
Nu har jag sagt att bara jag inte växer ur mina nya jeans så är jag nöjd :)

Ja maten väger jag igen.. Jag måste få koll på att jag äter tillräckligt. Ja du läste rätt, jag har jättesvårt att äta tillräckligt mycket. Förut låg jag på ett stort kaloriunderskott, men då var ju det största fokuset på att tappa i vikt.
Nu ligger jag fortfarande på ett underskott, men jag äter mer för att orka & för att lättare nå dit jag vill på the gym.. & för att förhoppningsvis kunna bygga lite mer muskler i framtiden :)

Vad ska jag egentligen skriva ang vikterna på the gym.. Jag har många många gånger gått från the gym med mer irriterad känsla nu sista tiden, än med det glädjerus jag vill ha..
Det har känts så jäkla tungt, segt & jag har känt mig så orkeslös..
Lösningen har blivit att backa.. Jag har plockat av vikter för att öka set & rep istället.. För att på så sätt komma vidare & sen kunna maxa ordentligt om några veckor eller kanske till & med månader..

Hur som helst antar jag att jag inte kan vara någon annan än mig själv.. Det är bara jag själv som måste förstå att det faktiskt räcker så.. Jag behöver faktiskt inte ändra på mig, bara för att göra någon annan nöjd..

Jag är jag..

//s




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards