Direktlänk till inlägg 8 mars 2018

Starten på något nytt..

Av Karedo - 8 mars 2018 01:00



När man vill så mycket & så går det bara inte.. Jag kommer på riktigt bli tokig snart. Jag har så många tankar & känslor som snurrar runt, så många att jag tror huvudet kommer sprängas snart..
Jag tror jag just nu håller på att gå igenom alla känslor ni kan komma på.. Ena stunden är jag glad & lycklig, andra så ledsen att jag går sönder.. Sen får jag hopp om framtiden igen bara för att rasa en dag senare & helt tappa tron på mig själv..

Jag blir så ledsen när min kropp inte vill.. Jag gör precis allt för att samarbeta med den, ändå ger den upp stup i kvarten.. Att ständigt ha ont är inget jag önskar någon, jag är så van nu att jag inte kommer ihåg hur det är att INTE ha ont..
Har pratat en del med min kiropraktor om just detta.. Enligt honom behöver jag träna för att just kunna träna & må bra.. Det värsta jag kan göra är att vara stilla & inte röra mig.. Hur jag än vrider & vänder på det så har han rätt. När min träning funkar & flyter på så mår jag som bäst.

För några veckor sedan så tränade jag 4-5 dagar i veckan & jag hade sån härlig känsla i kroppen. Hela jag mådde så bra & vardagen har nog aldrig funkat så bra som den gjorde då. Jag kände mig starkare än någonsin & så hade jag ett sånt lugn inombords. Jag tror det känns så när man är lycklig..

Men så kommer dessa bakslag, ja för mig är det bakslag.. Ni vet när allt bara rasar & min kropp ger upp.. Med jämna mellanrum så blir det så här. Ändå så blev jag som lamslagen den här gången, det var som om luften gick ur mig.. Jag var inte beredd, så det kom nästan som en chock.. Från den ena dagen till den andra typ..

Jag förstår inte vad jag gör eller gjorde för fel.. Jag har sakta byggt upp min styrka & kropp, inte stressat fram någonting i träningen. Utan handbromsen har varit i hela tiden & jag har verkligen lyssnat på min kropp..
Jag satte upp långsiktiga mål & hade/har lagt in övningar som skulle vara så bra för mig & min kropp.. Så vart i helvete gick det fel!?

I samma stund jag gav upp så blev humöret & känslan i kroppen så mycket sämre.. Jag trivs inte i mig själv, lugnet är borta & det känns som om jag ska kvävas.. Hur fasen ska man få vardagen att funka då!?

Nu är mitt mål att vakna till liv igen. & mitt första mål är att hitta tillbaka till träningen.. Jag vet en himla massa tjat om denna träning, men jag behöver den & hur konstigt det än låter så älskar jag den..

Jag ser detta som starten på något nytt..
Jag har en plan, en ny plan för att hitta tillbaka.. Startar samtidigt upp bloggen så jag har någonstans att ventilera med mig själv under tiden..
Jag ska inte låta detta bakslag förstöra för mig. Jag har tagit mig upp så många gånger, så jag vet att jag kan..

& jag måste fixa detta, om inte för mig själv så för min familj..

//s

Jag vill, jag kan & jag ska!
Jag har gjort det förr..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards