Direktlänk till inlägg 22 mars 2016

Blubb no more.. :)

Av Karedo - 22 mars 2016 23:49

Tisdagar måste vara min absoluta favorit dag just nu.. Det är ju då man kan se det senaste avsnittet av The Walking Dead, med svensk text :) ha ha ha.. Det måste vara den absolut bästa serie jag vet, nästan så den vinner över mina vampyrer. Men bara nästan! :)
Så det har jag tittat på nu ikväll efter jobbet, samtidigt som jag chattat, ätit ägg med randig kaviar & börjat blogga. Tur man är av rätt kön så man klarar av att göra många saker på en & samma gång.. :)

Att få höra snälla & positiva ord, kan göra att jag helt plötsligt vänder en skitdag till en toppendag. Att jag lixom slutar tvivla på mig själv.. Det kan vara allt från att någon säger att jag blivit fin, att jag får dem att vilja börja träna eller att jag är en förebild i & med det jag gör & har gjort.. Hänger ni med? Lite positiva tankar som kommer fram.
Idag är en sån dag.. Jag var en "tvivlare" & allmänt liten imorse.. Vaknade på halvdant humör, hade galet ont i höften & tyckte allt var lite skit.. Men så vänder dagen så där huxflux, först sakta men säkert på dagen & sen nu på kvällen. & det pga att några bara är snälla & tar sig tid..

Men ska vi vara ärliga? En Sofi som jag börjar tycka om har hittat fram & visar sig mer & mer nu.. Det var tex inte igår jag kunde se mig själv i spegeln & faktiskt säga att jag börjar gilla det jag ser..
Jag vet att utsidan inte är det som är viktigast. Men det är faktiskt lite skoj, att INTE känna sig som en blubb varje dag.. And trust me, jag vet hur det är att både känna sig som en blubb & hur det är att vara en.. Men inte längre :) Heja mig!!

Idag var det oxå dags för veckans första träning. Det gick jättebra idag, kan inte vara annat än nöjd.. Jag hade lite svårt att välja vad jag skulle göra först bara. Men valde med två vänners hjälp att köra mitt A-pass, ni vet det där lilla "hatpasset" jag har fått. Så kan jag göra något kuligare imorgon :)
Men måste erkänna att det passet inte är riktigt lika tråk som förut. Kan vara för att jag har gjort om det lite, japp JAG har anpassat det lite själv.. Lite egna idéer måste man väl få ha? :)
Det ska enligt pappret vara bröstpress med hantel, men jag kör vanlig bänk istället. Jag känner att jag inte riktigt får till det bra med hantlarna. Men jag ska träna mer på det..... sen... typ... Men efter i fredags så har jag fått nytt hopp om just bänkpress :)
Idag tog jag oxå bort armhävningarna helt.. Jag kräks nämligen på dem snart! Jag har helt enkelt gett upp tanken på att klara dem..

Nu blir det duschen innan jag ska försöka sova.. Känns som on jag faktiskt kanske kommer somna innan 03:00 idag..

//s


En happy me... Igen! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards