Direktlänk till inlägg 29 april 2016

Då har det tränats igen.. :)

Av Karedo - 29 april 2016 23:55

Jag hoppas jag kan röra mig imorgon, för OMG lixom! Redan nu känns det i varenda liten muskel att jag tränat.. Idag var det dags för en Linus-träning igen, & inte helt otippat stod det bänk på schemat, denna bänk kommer bli min död :) ha ha ha
Vågar jag ens skriva att det börjar bli lite skoj att "bänka"?
Idag kan jag oxå skriva 40kg i träningsdagboken, dvs ett nytt PB igen :)
Eller är det kanske därför jag tycker det är lite skoj? För det värsta jag vet är nämligen att känna mig ostark & obra på någonting. Man kan säga att jag hatar det! Men idag var jag ju lite bra ändå.. Antar att bänk är ett måste på riktigt nu.. Eller?

Eftersom mark fortfarande är förbjudet den här veckan, så blev det att pröva på lite knäböj ordentligt oxå.. & vad ska jag säga?
Helt ärligt var jag typ i upplösningstillstånd först, men det sa jag ju så klart inte. För knäböj är verkligen inte min grej.. Men jag måste säga att jag förvånade mig själv lite.. Till en början var det lite "kaos", som väntat. Men när jag skärpte till mig & lyssnade på alla små tips & råd jag fick, så gick det faktiskt ganska bra.. Eller jag tror det gick bra.. Prövade lite olika varianter, men tror "low bar" är det som passar mig. Det var i alla fall det som kändes bäst. Hur som helst är jag jättenöjd med dem 60kg som jag fick till.. Nu är det bara tekniken & rörligheten som ska fixas till, så ska det nog kunna bli något av det här oxå. Kan till & med tänka mig att lägga in knäböj i mitt träningsschema. Men det är samma sak här, hatar verkligen att känna mig så ostark & obra. Så nu ska det jobbas på att bli bättre i knäböj :)

Fick oxå hjälp att "vrida" mig rätt igen.. Min rygg tar livet av mig snart, inte för att det gör ont ont. Men för att den hindrar mig från att göra det jag vill.. Blir på riktigt förbannad snart..
Kan vara så att det är en liten muskelknut där någonstans som ställer till det. För jisses vad ont det gjorde när Linus tryckte precis där det gör som ondast. Så nu ska jag rulla på en tennisboll eller be någon bara trycka just där. Så hoppas vi på att det snart ger sig..

Kan alltså nu bocka av pass 3 av 4, veckans slutmål närmar sig :)

Kramar om dig hårt, just dig där borta!

//s

Fick äran att vara med på Worldclass.nykopings instagram idag :)
Här håller jag i dem kilon jag gått ner & så kämpar jag med 40kg i bänk..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards