Direktlänk till inlägg 28 mars 2016

Jäkla tantkropp!!

Av Karedo - 28 mars 2016 19:43

Jag är lite trasig.. Vaknade igår med ett lår som inte vill vara med. Men jag haltade runt på Kolmården & hade väldigt svårt i trappor & nedförsbackar.. Har man lovat tre tjejor att åka dit, ja då åker man :)

Men skam den som ger sig, blev en tur till The gym i alla fall idag. Med ett fokus på överkropp. Så perfekt att just mitt älskade A-pass är just ett överkroppspass :) Idag med vanlig bänkpress bara därför..

Körde min nya uppvärmning oxå, den bästa ju! Fick avstå knäböjen bara. De funkade inte alls, även om jag tog bort vikten gjorde det ont i låret :(

Så nu blir det vila i några dagar.. Eller vila & vila.. Något skoj ska vi nog hitta på.. Men även promenaderna är bortplockade.. *suck*
Ska se om det funkar att cykla, hittade ju en motionscykel i vardagsrummet så där hux flux :)
Annars får vi ta tag i överkroppen resten av veckan oxå..

På fredag SKA jag dock vara på topp.. då är det träning med Linus igen & avboka vill jag inte :)

Ibland blir jag så trött på denna jäkla tantkropp! Är det inte höften eller skinkan så är det något annat... :(

Det är precis ett år mellan dessa bilder.. Ser ni hur trött jag såg ut? Då är ändå det där en bra dag, annars skulle jag ALDRIG ha tagit det kortet.. Kan ni fatta att jag tyckte att jag såg okej ut där.. Skrämmande!!

Men något rätt måste jag ha gjort ändå! För Jag typ like the new me :)
Hur knasigt låter inte det? Eller det är sååå konstigt att de orden kommer från mig själv..
Snälla låt mig få fortsätta i samma spår & ta inte min glädje ifrån mig!

Just nu sitter jag fast vid köksbordet.. Har ett berg med disk jag måste ta tag i, men har noll lust till det!
I vardagsrummet röjer tjejorna.. Så antar att jag behöver städa där sen oxå..

Har nyss ätit så god middag.. Som sushi men med rökt fläskfilé i istället. Hade även gurka, morot & avokadoguck i.. & UTAN sånt där äckelpäckel sjögräs runt om :)


Hela den här tallriken blev ca 450 kcal.. Helt okej tycker jag :)

Nej bäst att sätta fart! Here we go!

//s

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards