Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Pepsi Max, bekännelse & lite trasig..

Av Karedo - 14 mars 2016 23:14

När tekoppen är laddad, myskläderna är ihoppade (läs, träningskläderna är fortfarande på) & vampyrerna bits på surfplattan. Ja då är det dags för lite bloggtime..

Jag har en bekännelse.. Ni som känner mig VET att jag är sjukligt beroende av Pepsi Max. När jag la om kosten slutade jag inte helt med den, även om jag borde ha gjort det. Men jag drog ner & dricker inte alls lika mycket nu som då, men det är ändå för mycket..
Men jag har nu tagit beslutet att sluta helt med Pepsi Max, & är helt "maxfri" sedan 6 dagar tillbaka & ni fattar inte hur galet det verkligen är.. Men det går faktiskt lättare än vad jag trodde det skulle göra :) Fast helt ärligt saknar jag den inte särskilt mycket. Eller så har jag bara insett att det inte är värt det..
Men jag tänker INTE unna mig någon Max, som typ till fredagsmyset eller så. I alla fall inte de närmaste veckorna, för då är det nog kört.. Men heja mig!

Nu är det ny vecka & självklart är träningen inplanerad.. Första passet var idag & jag hoppas jag får in 2 eller 3 till. Det var dags för mitt älskade "pass A" & jag är så nöjd tro det eller ej.. Jag ändrade dock lite & tog bort bröstpress med hantel. Istället blev det vanlig bänkpress, & det kändes bra. Jag har ju en handled som är lite lätt mörbultad & lite trasig, så då måste jag anpassa mig lite efter det.. Men det är konstigt att vissa övningar funkar medan andra inte gör det.. MEN jag klagar inte :)

Dessutom fick jag lite fler/nya tips på hur jag så småningom ska lyckas med en armhävning eller två. Väldigt mycket tjat om dessa nu, jag vet.. Men det är lixom ett litet mini fokus på dem just nu :)
Men hur som helst så fick jag till 3 stycken på tå. Eller typ, jag gjorde dem mot en bänk.. Så det kanske inte gills, MEN det är i alla fall en bra början :) Here we go!

Idag blev jag oxå så jäkla arg, ledsen & irriterad.. Hade det varit för några månader sen, så hade jag brutit ihop totalt.. & allt detta över en jäkla sko!!
Men när jag hämtade tjejorna på fritids idag, så kom det fram att någon klippt sönder Cassis ena sko. Varför gör man något sånt? Ja det är bara en sko, det kunde ha varit mycket värre. Men det är ändå något som stör mig.. Så nu blir det till att gå på skojakt inom kort *suck*

Nu blir det duschen innan det är dags att hoppa i säng, för åter igen fryser jag galet massor..

//s


Planering är viktigt.. Annars funkar inte jag. Ännu viktigare nu kanske, när jag är lite trasig.. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards