Alla inlägg den 14 april 2012

Av Karedo - 14 april 2012 22:51

     


Min rygg dödar mig idag! Bara att ta mig i och ur bilen är en plåga.. Sen att Nellie och Ida vill bäras hela tiden, gör det ju inte bättre.. Jag är förkyld, och kan inte andas. Och självklart så är nässprejen slut =( Mina tjejor har drivit mig till vansinne, och har prövat alla gränser de kunnat komma på.. Dessa dagar önskar man att man bara kunde gå och lägga, och dra täcket över huvudet. Vill inte, vill inte, vill inte!


Åter igen frågar jag mig, vad du har med saken att göra.. Jag vet hur jag ser ut, kämpar på att ändra på det oxå..

Idag var det en som klappade mig på magen, ja ha liksom... För att i nästa stund påpeka att det var dags att börja träna, för att få bort den.. Försökte skämta bort det, men jag blev faktiskt lite ledsen i ögat.. Försök själv, det är inte så jävla lätt.. Både motivationen, orken, lusten och framför allt tiden måste finnas oxå.. Sen tror inte jag att min mage någonsin kommer bli som den en gång var..

Min mage är inte vacker.. Ärr kors och tvärs efter operationer, en titt hål och tre "vanliga".. Bristningar efter tre graviditeter och bara helt enkelt stor.. Mina extra kilon sätter sig på magen direkt, ser gravid ut på stört =(


Nellis nattblöja åkte av idag, hon är en stor tjej nu.. Hoppas att det går bra, så hon vill fortsätta menar jag.. Hon har själv hjälpt till att bädda med "mirakellakan". Hon har oxå berättat för mig hur hon kommer väcka mig om hon blir kissnödig, så att jag vet och inte blir rädd =)

Idag var vi en sväng till grisarna oxå.. Där på en stubbe låg det en liten bajskorv. Som Cassi så stolt visade oss, och berättade att det var en räv som bajsat där.. Där ser man, fick man lära sig något idag oxå... Jimmy hade sagt det när de var där vid något tidigare tillfälle.. Hon verkligen suger åt sig all fakta som har med Skogen, jakt eller djur att göra.. Det är så kul sen när hon vill lära alla andra hon känner det sen.. Så vill man veta hur olika bajs, spår eller vem som gjort vad i naturen ser ut.. Då ska man gå i skogen med Cassi =) Hon kommer nog bo i skogen (med pappa) när hon blir större..


Ida, hon hann hell och gillar att nulla... (läs, Hon kan själv och gillar att rulla) Vad trodde du? =) Var ju tvungen att skriva något om Ida oxå =)


Nu blir det sängen, ska orka upp imorgon oxå.. Då ska det vikas mer ren tvätt, och jag hoppas jag orkar få in allt i skåpen oxå..


Ha det bäst. Kram Sofi

 




Av Karedo - 14 april 2012 10:16


  


Jag vill bara skrika! Är det någon som hör mig?


Jag sa ju att det var för bra för att vara sant.. Även om jag känner mig ganska lugn fortfarande så känner jag mig helt nere.. Vet inte varför.. Lugn är kanske fel ord, men jag har ro i kroppen eller vad man ska säga.. Så skönt att inte känna denna panik, ångest eller oro som jag hade hela tiden förut.. Nu bryter jag inte ihop för minsta lilla sak längre.. Nu tar jag tag i saker på ett helt annat sätt..


Men varför jag känner mig nere är ett helt mysterium!


Jag har oxå börjat släppa på alla måsten, måsten som jag trodde var måsten. Eller rättare sagt måsten som var måsten enligt mig.. Ta bara en sådan enkel skit sak som tjejornas kläder.. För mig var det jätteviktigt att kläderna matchade, särskilt när de var bebisar.. Att ha en Bamsebody till ett par Nalle puh strumpor gick bara inte.. helst skulle body och strumpor matcha och sen en annan färg på byxorna som ändå passade till de andra.. Annars kunde jag gå och störa mig på det en hel dag eller tills jag bytt.. När de sen blev större var de tvunget att matcha färgmässigt, inte så att alla tre skulle matcha varandra... Utan var och en skulle ha kläder som matchade typ enligt samma ide som när de var bebisar.. Så jäkla töntigt, jag vet =(

Men nu försöker jag strunta i det, Och tjejorna verkar lika glada för det.. Skit samma om det kanske inte är den mest lyckade matchningen.. För jag tror ingen bryr sig helt ärligt, och jag slipper detta måste.. Cassi väljer ju oftast kläder själv nu för tiden =)  Fast man får lirka och styra lite ibland, annars kan det tex bli korta tights när det är svinkallt osv.. Det viktigaste är nog att hon får visa att hon kan själv..


Nu ska jag ta tag i dagen..


Ha det bäst. Kram Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards