Alla inlägg den 25 april 2012

Av Karedo - 25 april 2012 18:48

 


Har ni någonsin kännt att det inte är ni som bor där ni bor? Just så känner jag nu, det är mina saker, möbler osv. Det är inte det, men det är inte som jag vill ha det.. Det är inte så här jag tänker att mitt hem ska se ut.. Men samtidigt vet jag inte riktigt hur mitt hem "borde/ska" se ut heller.. Vill inte att det ska se ut som i alla modetidningar och reklamer osv, det är inte det jag är ute efter. Det skulle dessutom inte funka hemma hos oss i Birgerssonska huset.. Men det ska se ut som jag liksom.. Det ska synas att det är vi som bor här.. Vara så där mysigt som jag vill ha det.. Är det någon som vet vad jag svammlar om? Och kanske känner igen sig.. Någon?


Detta får jag allt grubbla på! 

 

Ha det bäst. Kram Sofi


Och sen var det detta oxå!

Hur kommer det sig att det blev två samma lika inlägg av det förra inlägget? Först kom det ju inte upp något..

Ja ja, ni får väl läsa det två gånger bara =)

 
Av Karedo - 25 april 2012 12:41


Vaknade till ett sådant lugnt hus idag.. Nellie låg och snarkade bredvid mig, Ida låg i sitt rum och snosade. Jag hörde att bompan var på där nere. Antar att Jimmy redan hade åkt till jobbet.. Så jag somnade nog om en liten stund.. Vaknar sen igen av att Nellie sitter och pysslar vid Cassis skrivbord.. Ida sov forfarande, men kom starxt upp hon oxå. Låg kvar och bara myste en stund till.. Går sen ner och hittar cassi sovandes i soffan.. Dukade sen fram lite frukost till Ida och Nellie.. Fick väcka Cassi så hon oxå skulle hinna äta lite innan dagis.. Vi satt sen alla tillsammans och pratade vid köksbordet.. Sen var det dags att plocka fram kläder och packa dagisväskor.

Tjejorna klädde på sig själva och vi fixade håret.. Sen fick Cassi för sig att hon absolut var tvungen att ha en keps på sig idag. Som tur var hade jag sett deras kepsar härom dagen så jag visste var de fanns =) Cassi har en med Hallo Kitty, Nellie en med skuttsnutt på (vad annars =)) Ida har en cool rutig i rosa och svart. Hela morgonen utan bråk eller irritation, helt otroligt!

Tio i nio var vi på G upp till skolskogen, där jag skulle lämna Cassi. Sen gick vi vidare till dagis med Ticko i släptåg..


Nå ja. Dit jag vill komma är alltså att dagen började så bra.. Så jag myser för mig själv innombords.. Hoppas den fortsätter i samma spår..


En annan kul sak hände i morse.. När jag letade efter Cassis gummustövlar på vinden, så hittade jag hen stor skattkista! En hel kartong fullproppad med kläder i strl 98.. Precis vad Ida behöver ju.. Hade för mig att det skulle finnas kläder i 98 men trode att jag gjort mig av med allt då jag inte hittat dem. Letade ju efter dem även när Nellie behövde den storleken.. Så jag är lite smått lycklig över att jag hittade dem.. Då slipper jag ha ångest över att Ida inte har några kläder som passar =)


Nej detta duger inte, nu ska jag ta tag i dagen..Ska försöka ta tag i hemmet lite idag oxå. Får väl göra det jag klarar av helt enkelt..


Ha det bäst. Kram Sofi


Av Karedo - 25 april 2012 11:45

 


Vaknade till ett sådant lugnt hus idag.. Nellie låg och snarkade bredvid mig, Ida låg i sitt rum och snosade. Jag hörde att bompan var på där nere. Antar att Jimmy redan hade åkt till jobbet.. Så jag somnade nog om en liten stund.. Vaknar sen igen av att Nellie sitter och pysslar vid Cassis skrivbord.. Ida sov forfarande, men kom starxt upp hon oxå. Låg kvar och bara myste en stund till.. Går sen ner och hittar cassi sovandes i soffan.. Dukade sen fram lite frukost till Ida och Nellie.. Fick väcka Cassi så hon oxå skulle hinna äta lite innan dagis.. Vi satt sen alla tillsammans och pratade vid köksbordet.. Sen var det dags att plocka fram kläder och packa dagisväskor.

Tjejorna klädde på sig själva och vi fixade håret.. Sen fick Cassi för sig att hon absolut var tvungen att ha en keps på sig idag. Som tur var hade jag sett deras kepsar härom dagen så jag visste var de fanns =) Cassi har en med Hallo Kitty, Nellie en med skuttsnutt på (vad annars =)) Ida har en cool rutig i rosa och svart. Hela morgonen utan bråk eller irritation, helt otroligt!

Tio i nio var vi på G upp till skolskogen, där jag skulle lämna Cassi. Sen gick vi vidare till dagis med Ticko i släptåg..


Nå ja. Dit jag vill komma är alltså att dagen började så bra.. Så jag myser för mig själv innombords.. Hoppas den fortsätter i samma spår..


En annan kul sak hände i morse.. När jag letade efter Cassis gummustövlar på vinden, så hittade jag hen stor skattkista! En hel kartong fullproppad med kläder i strl 98.. Precis vad Ida behöver ju.. Hade för mig att det skulle finnas kläder i 98 men trode att jag gjort mig av med allt då jag inte hittat dem. Letade ju efter dem även när Nellie behövde den storleken.. Så jag är lite smått lycklig över att jag hittade dem.. Då slipper jag ha ångest över att Ida inte har några kläder som passar =)

 

Nej detta duger inte, nu ska jag ta tag i dagen..Ska försöka ta tag i hemmet lite idag oxå. Får väl göra det jag klarar av helt enkelt..


Ha det bäst. Kram Sofi



Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards