Alla inlägg den 21 april 2012

Av Karedo - 21 april 2012 22:10

 


Är så trött, både i kropp och själ.. Det blir ju inte bättre av att dessa piller jag äter gör mig helt yr och darrig.. Men ryggen känns i alla fall lite bättre nu, hoppas bara det fortsätter i samma spår nu.


Mamma och Thomas var nere och grillade idag. Idag var det sååå gott med grillat kött, Min kära man är så bra på att grilla =) Till det gjorde jag både en potatisgratäng och en kastrull med vanlig potatis, vanlig potatis verkar vara ett måste i denna familj =) Och en massa goda tillbehör hade vi oxå.

Till efterrätt gjorde vi en äppelpaj, med extra mycket "smulor" på och med en massa marsansås till.. Det var tjejornas val, de fick välja på att göra äppelpaj eller en kladdkaka.. Och det var helt klart rätt val enligt mig i alla fall..


Med sig hade mamma oxå en vaxduk till köksbordet.. Blev faktisk jättebra tycker jag, nu slipper man se den fula ovansidan och den fula skarven till iläggsskivan. så det blir nog att införskaffa några till dukar så man kan byta lite då och då. Denna jag fick nu har ett kaffemönster på sig, så någon mer skulle jag vilja ha. Men det är ju lite kul då vi dricker såå mycket kaffe i våran familj, läs typ inget alls =)

 

  

Sen har jag kunnat konstatera att skulle det vara så att tjejorna skulle få glasögon, så skulle det inte göra så mycket. Se själva så söta de är i mormors glasögon =) Eller vad tycker ni?

 

 

 

 

Nu ska jag ta mig lite cola light och soffhänga lite med min man, innan jag ska gå och lägga mig. Hoppas återigen på en sovmorgon.. Men det är väl tveksamt, bara vänta och se helt enkelt =)


Ha det bäst. Kram Sofi

Av Karedo - 21 april 2012 09:06

 


Ida var så duktig igår, hela dagen var hon utan blöja. Även när vi var inne i stan och letade efter tjejornas sommarfoppatofflor =) Hon är så duktig! Hon sa till när hon var kissnödig, och kissade sen på den toa som vi hittade.

Tror hon själv känner sig stor och duktig, och mamma är så stolt =) 


Vi skulle ju som sagt leta reda på årets sommarfoppatofflor till tjejorna. Men där jag brukar köpa dem fanns det inga, jätte dåligt ju! Blev så besviken, har ju köpt där i flera år.. Hittade några på lindex och några på kappahl eller hur det stavas.. Men min plan att INTE köpa samma lika till tjejorna gick väl sådär.. Hittade jättesöta med lilleskutt på till Ida, och dem ville ju så klart Nellie ha oxå. Så vad ska man göra, de var skuttsnutt på liksom =)  Cassi hittade ett par jättefina flipp flopps där som hon ville ha.. Och på Lindex var det ta 3 betala för 2 på hela barnavdelningen. Så ett par tofflor blev ju gratis, sånt gillar vi =)

På kappahl hittade vi de med blommor på, de rosa ville Cassi ha =) och mamma tyckte de gula var så fina så de tänkte jag köpa till Ida, och då lämna tillbaka de med lilleskutt på.. Men så blev det inte, kom hem med alla i alla fall på något konstigt sätt.. Sen blev Nellie ledsen för hon ville oxå ha ett par flipp flopps. Hittade så klart inga som föll henne i smaken, så det blev likadana som Cassi köpte.. Men tjejorna är i alla fall nöjda över sin nya tofflor, och det är väl det viktigaste.. Så i natt sov de i stort sätt med tofflorna på sig =)


Tjejornas nya sommartofflor 2012 =)

 

Idag kommer mamma och Thomas hit och grillar lite. Så nu ska det städas är tanken, men vi får väl se vad ryggen tycker om det.. Men de vet att man får ta det som det är när man kommer hit.. men jag tänkte försöka få bort det värsta i alla fall och ta en sväng med dammsugaren.


Bäst att sätta fart nu då kanske..



Ha det bäst. Kram Sofi

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards