Direktlänk till inlägg 21 april 2012

sommartofflor och blöjfritt =)

Av Karedo - 21 april 2012 09:06

 


Ida var så duktig igår, hela dagen var hon utan blöja. Även när vi var inne i stan och letade efter tjejornas sommarfoppatofflor =) Hon är så duktig! Hon sa till när hon var kissnödig, och kissade sen på den toa som vi hittade.

Tror hon själv känner sig stor och duktig, och mamma är så stolt =) 


Vi skulle ju som sagt leta reda på årets sommarfoppatofflor till tjejorna. Men där jag brukar köpa dem fanns det inga, jätte dåligt ju! Blev så besviken, har ju köpt där i flera år.. Hittade några på lindex och några på kappahl eller hur det stavas.. Men min plan att INTE köpa samma lika till tjejorna gick väl sådär.. Hittade jättesöta med lilleskutt på till Ida, och dem ville ju så klart Nellie ha oxå. Så vad ska man göra, de var skuttsnutt på liksom =)  Cassi hittade ett par jättefina flipp flopps där som hon ville ha.. Och på Lindex var det ta 3 betala för 2 på hela barnavdelningen. Så ett par tofflor blev ju gratis, sånt gillar vi =)

På kappahl hittade vi de med blommor på, de rosa ville Cassi ha =) och mamma tyckte de gula var så fina så de tänkte jag köpa till Ida, och då lämna tillbaka de med lilleskutt på.. Men så blev det inte, kom hem med alla i alla fall på något konstigt sätt.. Sen blev Nellie ledsen för hon ville oxå ha ett par flipp flopps. Hittade så klart inga som föll henne i smaken, så det blev likadana som Cassi köpte.. Men tjejorna är i alla fall nöjda över sin nya tofflor, och det är väl det viktigaste.. Så i natt sov de i stort sätt med tofflorna på sig =)


Tjejornas nya sommartofflor 2012 =)

 

Idag kommer mamma och Thomas hit och grillar lite. Så nu ska det städas är tanken, men vi får väl se vad ryggen tycker om det.. Men de vet att man får ta det som det är när man kommer hit.. men jag tänkte försöka få bort det värsta i alla fall och ta en sväng med dammsugaren.


Bäst att sätta fart nu då kanske..



Ha det bäst. Kram Sofi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards