Direktlänk till inlägg 26 april 2016

Träningsinlägg.. Förvånad, mjuk & ett Påstående..

Av Karedo - 26 april 2016 23:56

Som jag lovade mig själv, denna vecka går & ska gå i träningens tecken. Pass 2 av 4 är gjort idag.

Fortfarande ligger marklyft på hyllan, träligt nog. Men jag har kommit överens med mig själv att det får vänta, kroppen får komma i första hand just nu.
& vet du!? Jag struntar i om du tycker att jag tjatar, ältar eller hänger upp mig på just detta med marken. Men just nu är jag så less på skiten!! Det är ju mark jag vill hålla på med, det är ju min grej lixom..
Det är ju tur att typ allt annat funkar. Annars skulle jag ge upp totalt..

Ett ord, SKITKROPP!

Idag var det i alla fall bänk & bröstpress med hantel som gällde. Tillsammans med rodd i olika varianter & så lite övningar för mina knän & min höft..
En knäövning är jättesvår, min balans är ju sjukt sämst som ni vet. Att då bara försöka stå på ett ben med det andra uppe i ett band/TRX är galet ostadigt.. Sen ska jag i alla fall försöka göra en knäböj, när jag står där "uppkopplad". Kan ni se det framför er? Så glad att jag var helt själv i "källaren" när jag gav mig på den :) ha ha ha

& helt förvånat fick jag till några (läs tre) 10or på 30kg i bänk idag.. Det var ju inte länge sen jag knappt fick ihop EN 5a på den vikten. Klart det var tungt, men det är något som verkar funka & gå framåt i alla fall. Det gillar vi! :)

Jag har oxå bestämt mig för att jag inte ska väga mig på ett tag. Jag behöver få bort mitt eget fokus på just vikten. Känner själv att det blivit lite mycket tankar kring enstaka kilon & hekton. Drömmen om att få säga -20kg finns självklart kvar. & jag tror faktiskt att jag kommer komma dit oxå, bara inte just nu.. Eller så gör jag det utan att jag vet om det :)
Så på fredag ska jag alltså INTE väga mig, trots att jag har en Linus-träning inbokad..

Det som stör mig mest just nu är att jag är så "Mjuk" & degig överallt.. Går det ens att göra något åt det? Träna mer, dvs fylla ut med muskler? Eller är det fett som måste fås bort? Eller ska jag bara gilla läget? Jag vet fasen inte. Men med kläder på syns det ju inte direkt. Det är mer känslan.. Hm..

Just det! Fick ett så konstigt påstående sagt om & till mig idag..

- Nu ser man ju hur söt du är! Nu när du blivit liten, du var ju så tjock förut..

Okej... Tack... Eller? Hur fasen såg jag ut förut egentligen? Jag förnekar inte att jag var stor, eller tjock om du vill kalla mig det.. Men jag var alltid jag, bara tröttare, mer tillbakadragen & deppigare.. Men det var ju fortfarande jag där inne någonstans. Eller?
Självklart gillar jag min nya utsida mer, skulle ljuga om jag sa något annat. Men insidan då? Räknas inte den?
Men hur som helst.. Jag tycker nog inte riktigt det var en så snäll kommentar.. Eller är det bara jag?

Kram till dig..

//s

Såg den här tröjan i ett skyltfönster.. Bara älskar den. Vad är det med mig & färg nu för tiden? Förut var det ju mörka färger som dominerade i min garderob.. Nu är det inte så mycket mörker längre! :)

 
 
Ingen bild

M

27 april 2016 20:19

Den idioten som sa det säger du åt att hålla käften och dra åt helvete nästa gång. Eller ännu bättre, säg jag önskar jag kunde säga detsamma till dig....men tyvärr. Det är ingen komplimang utan en ren jävla förolämpning. Du var fin innan och fin nu. Att du är nöjd är det enda som räknas. Folk borde ge fullständigt fan i att kommentera andras kroppar överhuvudtaget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards