Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Karedo - 14 februari 2016 21:05

Sitter här med min tekopp.. Jag anser mig nu som frisk, men en kopp till kan ju inte skada. Har hittat ett te med apelsin & ingefära & som oxå är fullproppat med C-vitamin. Det står att det ska vara bra för immunförsvaret, så varför inte.. Jag kan nästa säga att det till & med är lite gott, eller kanske "mysigt" beskriver det bättre.. Ja ni fattar...? Typ...? Eller inte.. :) ha ha ha

Eftersom jag nu är frisk från den sjuka som aldrig var en sjuka sjuka, så blir det träning imorgon.. Äntligen!! Hade väl aldrig trott att jag skulle bli så rastlös av att INTE få träna. Men det ser jag som något bra, it's the new me :) Fast jag har fuskat, ups! Jag har haft lite aktiv vila kan man säga, med dagliga promenader. 

Igår försökte jag skriva ett inlägg, men raderade det. Idag har jag försökt att skriva det igen, dvs ett inlägg med samma innehåll, men raderade det oxå.. Nu tänkte jag försöka igen, tredje gången gillt eller något.

Det handlar i alla fall om vänner, familj & lite tankar kring det.. 

Jag har några vänner som jag delar nästan allt med, sen har jag har några vänner som jag delar lite mer med.. & så har jag systrami som jag delar allt allt med. Jag hoppas & tror att ni vet vilka ni är. & det är INTE så att någon är mer värd en någon annan, & jag älskar er alla! Jag hoppas verkligen ni förstår hur jag menar. 
För lyckas man hitta vägen till mitt hjärta & även blir insläppt där, då kommer man finnas där för allltid. Jag väljer mina vänner med stor omsorg kan man säga. Jag vet att jag har väldigt svårt att släppa in vem som helst. Det är för att jag är så himla rädd för att bli sviken på ett eller annat sätt.. & jag är även rädd för att göra andra besvikna på olika sätt.. Då är det mycket lättare & mindre läskigt att välja att inte öppna sig över huvudtaget.

Min familj jag är född i kommer ju alltid vara min familj, men det är inte alltid jag känner att jag hör hemma där. Jag vet inte hur jag ska förklara det, det är mer en känsla bara.. Nu har jag nog inte den mest normala familjen heller, men den är min & utan den skulle jag inte ha blivit jag. & självklart älskar jag den oxå, trots allt som hänt & händer. 
Men nu väljer jag att istället lägga min energi på den familj jag bor & lever i. Det är den familjen jag vill ska funka, funkar den så funkar jag!

Nej det blev inte bättre en tredje gång, men jag hoppas ni hänger med lite grann.. 

Nu ska jag strax byta om & ta mig ut i snön. Det är dags för att ta sig ner till sjön, upp för allén & sen runt byn med Amanda.. :)

//s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards