Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Minnen..

Av Karedo - 18 april 2012 10:05

 

Minnen..

Har kommit på mig själv att tänka på en massa, bra som mindre bra. Minnen från barndomen, från igår och även minnen jag vill ha i framtiden.


Ett starkt minne är när Ida föddes, eller minne och minne... Har några ögonblick om flätar ihop hela händelsen.. För än idag kan jag inte redogöra om vad som hände och när.. Första dygnen är just bara ett suddigt minne.. Har läst alla papper och folk har berättat, men ändå kan jag inte minnas allt. Kommer inte äns ihåg då jag fick se henne första gången, hur hon såg ut och vad hon hade på sig.. det gör lite ont i mammahjärtat =(

 

Har en del minnen av vad jag och min far gjorde när jag var liten..

Matade fåglar, hans flakmoppe som jag fick åka flak på, hans ostsallad. När vi städade mitt rum och skrivbord. När det var massor av snö, och vi gjorde en hel snögubbefamilj med husdjur och allt.. När vi var i badhuset på lördagar, och han kastade iväg mig i vattnet.. Och en hel del annat.. Vet inte om det var precis så som jag minns det, men det är så jag vill minnas det..


Jag minns första gången jag träffade Jimmy, eller rättare sagt såg honom, och blev blixtförälskad.. Minns att det var sååå jobbigt då min kompis var lika kär hon i honom som jag, men hon visste inget.. Minns då vi kollade på tv tillsammans, Arkiv X var det, och han nockar mig då han ska lägga armen om mig =)  ha ha ha

Minns dagen vi blev tillsammans, vad löjligt lycklig och nervös jag var..

Har många minnen med och om Jimmy som jag aldrig någonsin vill glömma..


Minns den sorgen jag kände när min morbror Christer gick bort, fast jag var så liten.. Vet att jag lekte med barbies den dagen.. Minns alla pengar jag fick av honom, även om det bara var en massa 10 öringar och utländska pengar.. Det stora påskägget jag fick.. Men jag minns inte riktigt hur han såg ut.. Minns bara bilden som mamma hade i bokhyllan på sig och sina bröder tillsammans, och där var han ju liten..

Detta är oxå ett minne som jag minns som jag minns det och vill minnas det..


Jag minns då jag fick reda på att Elin gått bort, trots att man visste att den dagen skulle komma, så blev det som en chock. Minns de gånger jag behöve prata med någon, och vi satt på grämattan och pratade läääänge. Kommer minnas alla sätt hon hjälp mig på.. Minns det lugn hon gav mig, bara genom att finnas där. Minns böckerna hon köpte för sen kunna läsa för tjejorna. Kommer minnas henne så som jag såg och kännde henne.. Min bild av henne i sina blå hängselbyxor, och påtandes i trädgården med Ludde springandes runt benen.. Har många fina minnen av Elin som alltid kommer följa med mig, minns våra samtal som bara hon och jag vet om. och saknaden är stor..


Jag minns min ångest och panik, som jag kännt så ofta och länge.. Men nu är på väg bort.. Minns kännslan att åka till jobbet och sitta och gråta i bilen, för att sen känna sig så liten och värdelös.. Ett minne som finns där men som jag vill glömma bort.


Minns de dagar jag ångrat att jag skaffat familj, bara för att jag mådde så dåligt att jag inte äns kunde ta hand om mig själv.. Mår dåligt över att jag äns tänkte så då.. Minns det som om jag vore den värdelösaste människan på jorden, och inte var värd någonting. Att jag tog upp tid och plats för någon annan.

Men nu inser jag att jag finns här för en anledning och jag hoppas jag slipper denna kännsla för alltid..

Jag älskar mina barn och min man, och skulle göra allt för dem..


Jag vill att mina barn ska minnas sin barndom med ett leende på läpparna.. Att de inte ska känna att de saknat någonting.. Att de minns mig som en glad mamma som gjorde allt för dem.. Att det minns allt vi gjorde som familj. Men oxå att de får sina egna minnen, bra som dåliga..


Några få minnen som gjort avtryck i mitt liv..


Ha det bäst. Kram Sofi

 
 
Syrran

Syrran

19 april 2012 02:18

Jätte fint skrivet <3

http://jenza.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards