Alla inlägg den 29 mars 2013

Av Karedo - 29 mars 2013 22:52

  


Varje dag får jag höra att jag ser trött ut, att jag är blek eller så frågas det om bebisen i magen.. Det är helt för mig främmande människor som kläcker ut sig detta. I och för sig på lite olika sätt, men ändå.. Är det på grund av mitt jobb? Tror dem att de känner mig bara för att dem handlar av mig några gånger i veckan?

Hur kul är det att dagligen höra så negativa saker? Och det gör fruktansvärt ont, det spelar ingen roll om det är från okända människor eller någon man känner.

Kommer jag tex till jobbet en bra dag och jag känner mig pigg och fräsch (stavas?) Och jag kanske har ansträngt mig med att hitta ansiktet med det lilla extra. Då slås ju hela jag ner av en kommentar som tyder på att jag ser trött och blek ut.. Eller det värsta, att jag ser gravid ut på ett eller annat sätt. Jag menar, hur ser jag ut om jag inte anstränger mig lite extra? Helt döende?

Och vad ska jag svara liksom? Ja jag är trött, sover ju skitsämst.. Jag får inte mer färg än ett urtvättat spöke, även om jag vill och försöker.. Och jag är INTE gravid, jag är bara på tok för tjock..


jag är bara jag, mer kan jag inte vara..


//s


 

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards