Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Karedo - 9 mars 2013 00:10


Idag har jag och tjejorna haft picknick. Och vi hade det megamyyysigt.



Jag började planera allt redan igår kväll (läs natt). Jag ville så gärna hitta på något med tjejorna, men har inte så mycket pengar. Fick tipset på facebook, att ha picknick hemma, när jag frågade efter förslag. Så medans Cassi var i skolan så planerade jag, Nellie och Ida vilken mat som skulle göras, Så när vi hämtat Cassi så sattes matverkstan igång.

Detta gjordes/fixades fram:

Korv i sovsäck,

Minimackor med ost och skinka,

Minimackor med choklad,

Muffins (fast dessa glömdes bort sen)

Äpplen och päron i båtform,

Saltapinnar,

Och så hade vi festis till



Allt packades ner i en korg, och en filt letades fram. Sen hade vi ett möte i köket, där regler berättades av Cassi. Sen bar det iväg på äventyr, hela vägen till datarummet =) Och vad tjejorna skrattade när de fattade att vi skulle duka fram allt där. Cassi sa att det pirrade jätte mycket i magen (av spänning och förväntan skulle jag tro) hon sa det flera gånger oxå. Vi satt där över en timme och pratade, skrattade och spillde på filten. Jag hoppas och tror att tjejorna hade kul och att det blir ett roligt minne. Ett ord kan kortfattat beskriva vad jag kände just där och då..

Kärleksmyyys..


 


På eftermiddagen/kvällen kom mamma och Thomas hit. Tyvärr inte bara på en trevlig grillmiddag, deras ena kissekatt hade blivit jättedålig. Tyvärr så fick den fara till djurhimelen.. tjejorna har haft lite jobbigt med tanken, men det blev lite bättre då jag sa att den skulle få träffa Tulle (vårat marsvin) och de skulle få leka utan att ha ont.


Jag har även beställt två överkast av min mor =) Hoppas det är genomförbart nu. Hittade ett mönster i en tidning på öron, näsa och halsmotagningen i torsdags, ja jag rev ut det från tidningen fast man absolut inte får.. Och tro mig det fick jag höra av Nellie sen.. Men det var så fint! Funderar på om hon inte skulle göra ett till Cassi oxå, fast kanske i några andra färger..

Men detta fixar väl du mamma!? =)


Nu blir det att hoppa i säng, hoppas jag har lättare att somna idag. Imorgon blir det att jobba några timmar.


Just det! Dagens tre var det ju oxå ja..

1- Kärleksmyys..

2- Jag städade nedervåningen (typ)..

3- Lugnet jag kännt hela dagen..


//s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards