Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Karedo - 10 mars 2013 23:30

..... men fasen vad denna jobbhelg har varit jobbig. Är helt galet trött i både kropp, huvud och själ.

Dessutom har Ida blivit sjuk, hon har feber och är snuffig. Vi håller alla tummar vi kan hitta och hoppas att det inte är en halsfluss på gång. Men imorgon blir det att jobba ett kortare pass och bara stänga. På så sätt slipper jag VABa, för Jimmy hinner/kan byta av här hemma. Lite trist att jobba kväll, fast det skulle jag ju ha gjort ändå :)

Nu ligger jag i soffan och lyssnar på Jimmy som snarkar här bredvid mig. Och emellanåt hör jag Ida där uppe, när hon gnyr och låter ynklig. Undrar hur natten blir, mammas lilla mini hjärta. Jag borde oxå gå och lägga mig, men har lite att göra innan. Kläder ska plockas fram, dagisväskor ska packas och Cassis gympapåse ska hittas. Eller ska man ta det imorgon? Fasen, jag brukar ju fixa det på kvällen (och inte så här sent) men jag orkar bara inte.

Nu fick vi hämta ner Ida, tempen ligger på 39,8 i ena örat och 40,2 i det andra. Tror den steg lite för fort, hon är ledsen och sitter och skakar. Nu gosar vi lite i soffan, dricker lite vatten och väntar på att Iprenen ska göra sitt, för självklart var alvedonen slut..

Nej nu blir det mer myyys, och sen sängen..

//s


Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards