Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Karedo - 12 januari 2016 22:58

Nu har jag tränat med Linus igen.. Fått ny energi inför kommande vecka & ny pepp.. Denna människa kan nog bara se det positiva i saker & ting. Ja det är kanske hans jobb, men ändå.. Jag väljer att tro att han verkligen är så som person i vanliga fall oxå.. För det smittar av sig, jag är alltid på bra humör efter ett pass med Linus. 

 
idag var det ett skojigt pass, eller det är det ju alltid. Så det var ju inget undantag direkt. Äntligen fick jag köra lite marklyft igen, det är så sjukt kul. Körde inte så tungt men med högre intensitet (heter det så, svåra ord är inte min grej) och jag fick pröva lite andra grepp & finslipa lite teknik. & i samma veva blev det lite höftlyft med samma vikt, det var sjukt jobbigt.. Men denna övning sätts helt klart upp på listan över övningar till min egenträning..
Satte PB i bänk idag oxå, eller typ i alla fall.. Fick väl lite hjälp & det var kanske inte det snyggaste, men jag fixade det.. Lite benböj hanns oxå med, både med hantel & utan.. Så idag var det full fart, och det gillar vi :)
 
Så glad att ryggen höll, har ju haft lite problem med den. Men nu känns den bra, kanske inte helt bra men bättre. Jag har inte ont ont, men det är något som stör lite. Men idag kände jag mig mjukare i kroppen än förra gången. Men kommande träningsvecka blir oxå lite anpassad efter ryggen. Så jag kan maxa i mark nästa tisdag :)
 
Kan ärligt säga att jag tittade lite extra idag & såg vad jag faktiskt har gjort. Om vi nu ska prata om just det jag faktiskt gör, jag möblerar ju om min kropp kan man säga. Jag såg inte bara en arm som dallrar, utan att jag faktiskt har byggt lite muskler. Skrattade så mkt inombords. Där står jag och spänner (eller försöker) framför spegeln, så sjukt. Hade jag väl aldrig trott att jag, tanten på 35, skulle stå och göra :)
Kan meddela att samma tant börjar få en midja oxå, & det var väldigt länge sedan. Så kul att jag äntligen både ser & känner skillnad. & att jag faktiskt tillåter mig själv att göra det..
 
Det är så mycket jag vill skriva, men det känns bara som om jag tjatar.. Men hur som helst.. Jag mår grymt bra, & jag hoppas det syns..
 
//s
 

 

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards