Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Karedo - 19 januari 2016 20:31

Dagen började inte jättebra, blev sen bättre & avslutas jättebra! 

 
Ida kom ner imorse & grät krokodiltårar, hon kände sig inte alls bra sa hon.. Visade sig vara 39,3 i temp.. Nu ligger hon i soffan & har fortfarande hög feber.. Mitt lilla minihjärta <3
Så idag blev det att VABa, då Jimmy skulle sova & sen har han en natt kvar att jobba.. 
 
Men först var det dags för lite träning med Linus.. Och idag var det äntligen dags för lite marklyft på riktigt. Tanken var att maxa & så bra det gick!! Jag lyfte mig själv kan man säga, hur coolt är inte det? 
Fick pröva ytterligare några nya övningar idag oxå. En annan variant av marklyft, som skulle vara lite lättare. Men som jag tyckte var sjukt svår, så där har jag att träna på.. Sen kommer jag garanterat få en massa träningsvärk, pga ett litet gummiband :)
Som avslutning blev det lite bänkpress, det är fasen skoj oxå.. 
Jag tror jag gillar känslan av att känna mig stark.. 
 
Vågen visade oxå okej siffror. Man hoppas ju så klart alltid på fler hekton, men bara jag går ner är jag faktiskt nöjd. Nu stör det mig inte riktigt lika mycket när det fattas ett ynka hekto till 1kg, dvs som idag.. Nu är det bara 1,5kg kvar till nästa delmål.. Det borde jag klara typ snart..  
 
Valde att ha min ätardag idag.. Blev så sugen på korvstoganoff med riktig grädde i och ris. Så det fick det bli till middag, och det var så gott :) Sen blir det lite chips när tjejorna lagt sig.. Några godisar har jag oxå ätit. Ups! 
 
Men vilket annat tänk man fått. Förut om jag skulle unna mig godis köpte jag liksom en stor påse & åt bara för att det fanns till slut. Samma med chips.. Nu tar jag några bitar &/eller en liten skål, sen är det bra. Så även om jag har en ätardag med "gottis" så är det ju inte alls samma mängder som förut. 
Samma med maten.. Jag börjar få bättre koll på hur mycket som är lagom att äta. Är jag dessutom mätt, tar jag inte mer osv osv.. 
 
Detta jag gör, med träning & kost är ju inte något tillfälligt. Även om det är lite intensivt & tar väldigt mycket av min tid just nu. Men jag ändrar ju dåliga vanor till bättre vanor, som faktiskt ska funka långsiktigt. 
 
Idag känns det bättre, bråkar nästan ingenting med mig själv just nu.. Har pratat med några & fått en lite annan syn på saker & ting. Ibland kan det vara så att jag måste få lite hjälp för att se & förstå.. Så nu ska jag bara vara mig själv! Kan ju inte vara någon annan, & det vill jag inte heller.. 
 
Nu ska jag varva ner i soffan & titta på lite vampyrer. Tror jag är inne på tredje varvet av The vampire diaries.. Nörd? Jag? I know! :)
 
//s
 

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards