Alla inlägg den 14 januari 2016

Av Karedo - 14 januari 2016 14:59

Hemmadag idag.. Cassi är fortfarande sjuk, hon har halsfluss & öroninflammation. Men idag är hon lite piggare. 

 
Igår började det STOOORA projektet på dalvägen 5.. Ett ord övervåning! Jisses så det ser ut där uppe. Är det något som ger mig ångest så är det just övervåningen.. Det är ju bara tjejorna som bor där uppe, & det är galet vad saker (läs skit) dem har..
 
Nu ska det kastas grejor! Igår fick jag ihop en halv sopsäck i Nellies rum & då är jag inte ens klar där än.. 
Idag tog vi tag i Cassis kläder, som låg överall & typ inte i garderoben. Vi har rensat & kollat vad som passar en Cassi. Nu är tydligen vissa kläder för barnsliga :) Så dem har hon gett vidare till Nellie & Ida. 
Sen har hon själv rensat & kastat "skräp" Hon vill ha ett rum passande en stor tjeja nu..
 
Imorgon fortsätter vi! Då är det Idas kläder som ska fixas..
Jessica! Antar det kommeer fyllas på en del i era påsar/säckar. Men det gör väl inget? :) Men vi måste snart få till en träff så ni kan få hem allt.. Börjar bli lite trångt i vårat sovrum nu :)
 
Hoppas jag hinner börja i hallen/biblioteket där uppe oxå. Där hamnar allt som inte har en egen plats tydligen. Väldigt mycket som behöver hitta hem såg jag idag.. 
 
Så det finns att göra i Birgerssonska huset.. Vi har ju även en våning till som borde städas.. Men en sak som typ är klart nu, är berget av tvätt i källaren. Nu har jag i & för sig ett nytt berg, men med rena kläder. Finns det något tråkigare än att sortera & vika tvätt? Nej jag tror inte det, och det hamnar ALLTID på min lott..
Så ikväll blir det någon bra svensk film/serie, så man inte behöver titta hela tiden, och projekt ren tvätt.. Kommer väl typ ta hela natten, men sen slipper jag det. I alla fall till nästa gång.. Ja jag vet.. gör jag det oftare så slipper jag detta tvättmaraton, men det funkar inte alltid så här i Birgerssonska huset.. :)
 
//s

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards