Direktlänk till inlägg 30 april 2016

Träning, tennisboll & byxor :)

Av Karedo - 30 april 2016 23:34

Jag fick ihop mina 4 träningspass den här veckan. Vill man så kan man, man bara gör det lixom.. Egentligen är ju inte 4 pass något märkvärdigt, det är ju det jag har som mål varje vecka :) Men den här veckan var det extra viktigt för mig att få till det.. Nu kommer det ju bli några planerade dagar med vila.. Inte för att jag vill, utan för att jag måste..

Men jisses vilken träningsvärk jag har i mina ben idag..! Måste helt klart träna mer benböj, så enkelt är det.. Så här kan det ju inte bli efter varje enstaka gång en benböj eller två prövas på.. Detta måste vi helt klart träna bort!
Då inte benen riktigt ville vara med, så fick det bli överkroppen som fick jobba lite extra idag.. Axlar i alla dess vinklar, latsdrag & olika roddövningar fick det bli. Fick ihop ett kul pass som flöt på smidigt. Att det typ var tomt på the gym, underlättade ju en hel del. Kunde ta upp olika maskiner & hantlar utan att det störde någon. Så det var bara att köra & hoppa vidare, runt runt & runt! Fem varv blev det totalt tror jag.. Så ett helt okej pass! :)

Ryggen känns så där idag.. Rullade på en tennisboll imorse, & det gjorde så djävulskt ont. Eller rullade!? Jag låg helt still, för rörde jag mig ville jag bara skrika rätt ut. Jag kunde nästan inte andas, & tårarna var inte långt borta. & nu ömmar det ordentligt i hela det området där det varit som värst. Men samtidigt känns det redan mycket bättre. Så bara att bita ihop & rulla på nu då, för uppenbarligen är det något som knutigt ihop sig totalt just där.. Jag ska vinna över denna skitkropp, så är det bara!

Sofi - Kropp 2 - 0

Idag har jag oxå fått hem så sjukt snygga & coola träningsbyxor! Längtar tills jag kan inviga dem på the gym, fram till dess får de väl agera mysbyxor antar jag :)
Tack Amanda för hjälpen med inköp & leverans.. Puss!

Valborg firades inte direkt, blev lite grillat med farmor & farfar. Sen lite häng med grannarna & brasa vid parken. Nu sover hela familjen & jag ligger här i soffan & kan inte sova, precis som vanligt med andra ord :(

Måste nog försöka komma till ro nu, för imorgon är det dax för en överraskelse till tjejorna.. Så då är det bäst att vara lite utvilad :)

Kramar dig hårt!

//s


Självklart blev det en långpromenad idag oxå :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards