Direktlänk till inlägg 25 januari 2016

Det obligatoriska PT-inlägget..

Av Karedo - 25 januari 2016 14:32

Idag är jag sjukt nöjd & lycklig, jag kan inte vara något annat.. Bästa tisdagen, fast på en måndag :)

Nästa delmål som ju var en bit bort är nu faktiskt nått.. Jag trodde knappt det var sant, men antar att vågen inte ljuger. Hade själv tippat på att kanske nå den magiska gränsen till nästa vecka, det var i alla fall det mål jag hade.. Nu är det verkligen inte långt kvar till slutmålet som är satt. & jag ska fasen inte misslyckas nu. Nu är det dags att plocka fram all vilja, ork, & energi jag kan hitta, så att jag kan ta mig dit. För jag vill verkligen fixa det här.. Tänk att för första gången få lyckas med det jag vill..

Sedan jag började träna med Linus har jag nu gått ner 10kg. Men sedan jag började min resa med att förändra hela min livsstil, med tafatta besök på the gym till en början & foodbox utmaningen osv har jag nu gått ner totalt 13.5kg

Att ta tag i mitt liv på alla tänkbara sätt, är fortfarande de bästa beslut jag tagit på de senaste åren..

Dagens träning då!? Den var sjukt jobbig men som vanligt väldigt skoj.. Många nya övningar som jag nu ska försökas komma ihåg.. Jag kommer bli väldigt förvånad om jag INTE vaknar med en galen träningsvärk imorgon.. För redan nu är bla mina armar totalt slut. Ja i benen känns det oxå.. Vi kan väl säga hela kroppen direkt, så missar vi inga små muskler :)

Jag har visst sagt att jag vill kunna göra en chins (stavas det så?), även om det känns som att det var väldigt väldigt länge sedan jag sa det. Men idag har jag i alla fall "hängt" lite, & gjort lite övningar som ska vara bra. Jag antar att det är en början till att kanske kanske klara minst en så småningom, till sommaren kanske :) Ska vi sätta upp det som ett mål? ha ha ha!

Nu ska jag hoppa in & ta en varm dusch & mjuka upp denna kropp lite..
Sen är det dags för det roligaste som finns.. Att städa.. *suck*

//s

Kanske firar jag med en semla idag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards