Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

Halsfluss, blubb, träningsvärk & funderingar..

Av Karedo - 23 januari 2016 22:28

Varnar alla som INTE vill, eller INTE är intresserade av att läsa om min träning.. Det kommer stå en hel del om just det lite längre ner..! 
 
Dagen började typ bäst, avslutades tyvärr i botten.. känslan över att vara en blubb kom tillbaka, och nu ser jag inget annat än just en blubb! Hur kan man gå från att typ ha börjat gilla det man ser till att totalhata det? Jag hoppas jag vaknar med en helt annan känsla imorgon, annars ska jag se till att hitta den!
 
Vi har fortfarande sjukstuga här, men nu är det Idas tur att ha halsfluss. & jag fattar inte hur denna lilla tjej kan verka så oberörd.. Man märker inte på henne att hon har ont, för hon visar ingenting.. Det spelar heller ingen roll om det är öron, hals eller något annat. Nu var det talet som blev grötigt & som sen avslöjade att det var något annat än bara feber. För feber har hon ju haft, & den kommer & går lite. Så sjuk fattade vi ju att hon var. & misstanken fanns ju att Cassi smittat minst en av oss.. Nu håller vi tummarna att hon blir bra fort! Hoppas bara vi andra slipper bli sjuka, för jag har verkligen inte tid att vara sjuk..
 
Och äntligen har träningsvärken börjat ge sig oxå.. I onsdags & torsdags pratar vi muskler som skrek i typ panik :) ha ha ha.. Nej så illa kanske det inte var, men jisses! Tror jag känt av muskler jag inte ens visste fanns. 
Tisdagens träning satte verkligen sina spår. Men så kul det var, lever fortfarande lite på den.. Så sjukt nöjd :)
I torsdags var det dags igen för mitt mission. Eller egentligen är det väl hela kroppen som är the mission, JAG vill ju bara känna mig lite finare & mer nöjd.. Men blir man någonsin det? Nöjd menar jag.. Idag tvivlar jag..
Men the big mission, mina armar ni vet. Men jag har ändrat lite där, det är nu axlar, armar & lite rygg.. Så då byggde jag på ytterligare lite träningsvärk.. Fast det är en ganska konstigt. Många vill helst inte ha den där träningsvärken, men känner jag den inte är jag inte riktigt nöjd.. Jag vill både känna & veta att jag gjort något ordentligt. Är det bara jag? 
 
Idag var det oxå dags för lite träning. Kan nog medge att träningen är ett måste i mitt liv just nu.. Så 05:50 stämplade jag in på the gym, nu vet jag att jag blivit helt knäpp på riktigt.. Men jag började jobba kl 8, så det var så det fick bli. Ganska skönt att ha stället för sig själv, & jag föredrar ju att träna på morgonen.
 
Så den här veckan är jag nöjd med träningen. Blev fyra pass totalt, ett i måndags oxå.. Dock lite mindre nöjd med maten & ätandet :(  Har haft ett sånt sug efter typ allt den här veckan.. Eller inte så mycket efter godis, men fika.. Gudars vad jag vill ha fika! Och chips.. Nu har jag inte ätit något "Gottis" mer än i tisdags (tror jag) när jag hade min ätardag. Så det är ju bra. Men jag tror även maten har dragit iväg lite, om man nu ska räkna den i kalorier. Och det gör ju jag.. Så det blir nya tag nu, med start imorgon! 
 
Men jag hoppas ändå på att okej resultat, eller bara det är ett minus... Typ.. Jag är ju så nära mitt nästa delmål, skulle kännas så bra om jag kunde få nå det typ snart.. Jag ska verkligen göra allt för att fixa det! Behöver bara lite pepp, tro på mig själv & lite jävlaranamma! 
Och nästa vecka har jag dessutom tisdagen redan på måndagen, så en dag mindre att utföra mirakel på. För tydligen har jag ett jobb som måste skötas oxå :) 
 
Men som vanligt räknar jag ner till tisdagen, även om den är på måndag :) Undrar hur fasen det ska bli sen.. Kommer jag klara att stå på egna ben?
 
Fast jag kan ha en plan *känner mig busig* :)
 
 
Nä nu är det snart dax att hoppa i säng, för det står jobb på schemat imorgon oxå.. & som sagt, nya tag imorgon! Heja mig! 
 
//s
 
 
 
 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karedo - 5 augusti 2018 10:46


Jag är en större människa i en nu lite mindre kropp.. Men jag är samma mamma, fru & människa. Som fortfarande brottas med samma känslor & tanketroll som förut.. Jag vet inte om någon förstår hur jag menar..? Men i mina ögon kommer jag alltid vara...

Av Karedo - 27 juli 2018 00:20

Jag är så galet trött på att flänga fram & tillbaka mellan hopp & förtvivlan. Kan du förstå den känslan?   Ena dagen är allt så jäkla bra & jag har en underbar känsla inombords. Jag planerar min dag men låter ändå allt komma som det kommer. Energ...

Av Karedo - 23 juli 2018 20:31


Jag kommer aldrig kunna kalla mig smal.. Jag är lixom gjuten i fel form från början.. Om det nu är smal jag vill vara? & ja helt ärligt, hur ytligt det än låter så vill jag vara smalare än jag är i dag.. Så antar jag vill kunna kalla mig smal.. Är de...

Av Karedo - 7 juni 2018 11:17

[ raderat inlägg ]

Av Karedo - 25 maj 2018 20:52

Jag är en riktig känslomänniska & jag är så sämst på det..   För inte så länge sen så mådde jag så dåligt att jag sjäv var rädd för mina tankar & känslor. Nu pratar vi inte månader utan veckor.. Det är ingen hemlighet att jag mått så här dåligt f...

Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards