Alla inlägg under maj 2011

Av Karedo - 5 maj 2011 13:10

Idag kan jag faktiskt säga att jag är ganska nöjd med allt nu.. Eller kanske inte helt nöjd.. Vågar jag nämna att ett av mina ögon har börjat krångla. Det känns som det vänstra är ett nummer för stort, känner mig lite som en sån där pekines eller vad de heter. Du vet en sådan där vovve som har ögon som ser ut att ploppa ut när som helst. Men eftersom att jag inte orkar med mer sjuka så bortser jag från det.. Får väl se om jag vaknar upp en morgon med ögat hängandes, då kanske man kan ringa vårdcentralen =)


Men jag är i alla fall friskförklarad när det gäller hålet i magen. Så på måndag börjar jag jobbet genom att vabba =( Min chef och jobbarkompisar måste ju tro man är helt koko. Men vad ska man göra när man har en liten tjeja som inte få sitta sandlådan, inte leva rövare utomhus och inte bli blöt. Det är ju inte heller bra om hon överbelastar benet. Dagis har ju sagt att hon får vara där när hon kan göra det mesta själv, som det är nu behöver hon ju ganska mkt hjälp. Men hon är ju så rastlös, vet inte vad vi ska hitta på om dagarna. Förslag?

Är ju inte lätt att vara snart 3 och inte få göra något roligt!


Idag träffade jag en mamma som verkligen grep tag i mig på något konstigt sätt.. Vi har aldrig pratat med varandra förut men det visade sig att vi är så lika.. Det var skönt att prata med någon som är lite som en själv. lite sådär lagom knäpp.. Så nu ska jag dit på fika någon dag, när tillfälle ges.. Jag som inte trodde jag kunde skaffa nya kompisar, eller att någon vill vara kompis med mig..


Nu ska jag och Nellie byta blöja, klä på oss och sedan gå till farmor. Farmor ringde och bjöd oss på paj =) Årets första rabarberpaj... MUMS!


Ha det bäst, Kram pekinesen Sofi

 

 

Av Karedo - 3 maj 2011 13:13

    


Vad får man och vad får man inte skriva i sin blogg? Eller man kanske borde skriva, vad bör man skriva och vad bör man inte skriva i sin blogg?

Man har ju rätt till sina egna åsikter och tankar, men vill man att alla ska läsa dem?Men samtidigt har man väl en blogg för sin egen skull. Och inte för någon annan?

Vill jag skriva att just denna dagen är skit, så tycker jag väl det just då. Då kan jag ju inte skriva att allt är tipp topp, bara för att någon annan tycker att jag borde tycka det.. Eller? Eller om jag tycker något är jobbigt, så tycker jag ju att just det är jobbigt. Då kan ju ingen komma och säga att det inte är jobbigt.

Har jag ångest över att tjejorna inte har alla vår/sommar kläder och skor, så är det väl så att jag har det. Då ska väl ingen komma och säga att jag inte har det, eller borde ha det?

Det är väl ingen annan som vet vad som rör sig i mitt huvud? Eller är det så? I så fall kan ni få ta över några jobbiga tankar och känslor. Är glad om jag kan få slippa några.



Nellie är hemma idag oxå, hon blir nog hemma hela veckan. Hon går lite grann, men orkar inga längre stunder. Och om jag ska vara ärlig vet jag inte hur bra det är om hon går så mycket. Vi ska in och kolla hur det ser ut i morgon, och hoppas få lite svar. Bara att duscha henne var ett helt projekt igår kväll.



Tänkte göra en dagens innan jag börjar göra något vettigt här hemma..


TISDAG 3 MAJ 2011
DAGENS KLÄDER: byxor, top och tröja. Lite lagom loodar!
DAGENS FRISYR: slarvig fläta som hänger på höger sida.
DAGENS SMINK: osminkad.
DAGENS VILL HA: Vår och sol.
DAGENS KÖP: en massa frukt, bla jordgubbar.
DAGENS PLANER: fortsätta städa och tvätta.
DAGENS BÄSTA: få lite egen tid med Nellie.
DAGENS SÄMSTA:.
DAGENS ROLIGASTE: har inte hänt något jätteroligt.
DAGENS TRÅKIGASTE: att jag måste städa och tvätta.
DAGENS MISSLYCKANDE: jag såg mig själv i spegeln.
DAGENS HUMÖR: ganska glad faktiskt men lite trött.
DAGENS SJUKA: hålet i magen, njurstenen och Nellies ben.
DAGENS LÄNGTAN: Jag vill ha en familjedag!
DAGENS FUNDERING: vad ska vi äta idag?
DAGENS BEROENDE: måste väl skriva coca cola, men jag har ingen!
DAGENS SAKNAD: saknar faktiskt Tulle lite.
DAGENS LÅT: låtarna ur disneys Robin hood får jag väl skriva då filmen rullar ett antal gånger under dagarna nu.
DAGENS FILM/PROGRAM/SERIE: OC.
DAGENS MÅSTEN: tvätten och dammsuga.
DAGENS MOTION: morgonpromenaden.
DAGENS VÄDER: grått och trist, med inslag av snö och blåst
DAGENS GODIS: jag äter väl inget godis. =)
 
Ha det bäst, mamma Sofi


Av Karedo - 2 maj 2011 10:46


Här har det hänt grejor, inga roliga kanske men... Var ska jag börja?


Nellie har brutit benet och har gips upp till knät. Eller brutit och brutit, hon har en rejäl sprika i vadbenet och en i skenbenet.


Jag har fått ett njurstensanfall, och det var inte att leka med. Det var nog nästan värre än att föda barn.


Vi har legat magsjuka hela bunten. Senast jag, nu i onsdags förra veckan. Jättekonstig magsjuka var det, den höll på en dag sen var man typ bra dagen efter.


Igår ramlade Ida ner från utetrappen och slog i läpp, näsa och panna. Så nu har hon en riktig fin fläskläpp och några blåmärken.


Mammi racerbil har blivit sjuk och bubblar sig fram. så det måste kollas upp inom kort, då jag börjar jobba snart.


  


Har räknat ut att..


.. jag har varit på nyköpings lasarett 17 gånger sedan 21 mars.

.. jag har röntgats 4 gånger, 2 för magen och 2 för njurstenen.

.. varit inskriven 3 gånger, i samband med själva operationen och 2 gånger när magen inte vill läka som den skulle

.. varit på akuten 2 gånger, för njurstenen och när Nellie bröt benet.


Och så har vi 3 (4) besök inplanerade den närmaste tiden..

.. nellie ska få ett nytt gips

.. jag ska röntgas ang njurstenen (sen 1 återbesök till läkaren, för att få provsvaren och beslut ska tas om vad som ska göras)

.. magen ska kollas en sista gång (hoppas det är sista gången i alla fall)



Nu hoppas jag att familjen Birgersson slipper mer otur. Vill inte veta vad som skulle kunna hända. Känns liksom om man bara går och väntar på nästa grej.



Nu ska jag försöka få Nellie att sova så jag får vila lite själv oxå..


Ha det bäst, Kram mamma Sofi


Presentation


En mamma som försöker få vardagen att rulla på, med tre kottar och en man i huset..

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards